Відновлення співробітництва промислової кооперації з Росією створює
підґрунтя для відродження вітчизняного суднобудування. Про це заявив Прем’єр-міністр України Микола Азаров під час засідання Уряду 22 січня 2014 року.
Він наголосив, що Президент України 17 грудня 2013 р. у Москві серед інших важливих
документів підписав
Меморандум про наміри щодо активізації співробітництва у сфері суднобудування.
«Треба визнати: за останні двадцять років прославлене українське суднобудування втрачало позиції», - зазначив Микола Азаров.
І не тільки українське. За ці роки до 90% світового
тоннажу комерційного флоту почали будувати
Південна Корея, Японія і Китай. Ці
держави десятиліттями концентрували ресурси на розвитку перспективної індустрії, серйозно скоротили собівартість будівництва і пропонують
замовникам практично всі класи сучасних суден.
«Але і на цьому, високо
конкурентному ринку, ми можемо повернути
собі позиції. Наприклад, модернізацію і розробку суден льодового класу лідери в цій сфері
замовляють все ж таки миколаївським
корабелам. Ми знаємо і наші втрати,
і наші переваги.
Тому було створено Програму -
план двосторонньої співпраці підприємств суднобудівної промисловості України і Російської Федерації на 2014 і 2015 роки, - сказав Глава
Уряду. - І ось тепер ми нарешті
реально підійшли до реалізації
спільних проектів, які передбачають глибоку модернізацію суднобудування в Україні і Росії, відновлення
десятків тисяч робочих місць».
Так, досягнуто домовленості щодо побудови у Миколаєві газовозів
та транспортів для освоєння РФ арктичного шельфу. Сума контракту буде складати приблизно
4 мільярдів доларів.
Також в світі помітно
збільшуються замовлення на будівництво балкерів, на
яких спеціалізувалися наші заводи. Є хороші перспективи і щодо оборонного
замовлення для українських корабелів.
«Це означає, що відновлюють роботу наші підприємства, які протягом
десятиріч були хронічними боржниками, «головним болем» держави, важким тягарем
для бюджету, - підкреслив Микола Азаров. - Є ще один важливий аспект… Суднобудування,
так би мовити, оживляє все навколо себе: моторобудування, машинобудівні заводи,
приладобудування, виробництво новітніх матеріалів, відкриває абсолютно нові
транспортні можливості: наприклад, для експорту українського зерна комбінованим
річково-морським шляхом. Відродження суднобудування - це дуже цінний для нас
проект з огляду на той поштовх, який він дає економіці в цілому».