• In English
  • Відновлення співробітництва з Росією - шанс для вітчизняного суднобудування, - М.Азаров
    опубліковано 22 січня 2014 року о 11:19

    Відновлення співробітництва промислової кооперації з Росією створює підґрунтя для відродження вітчизняного суднобудування. Про це заявив Прем’єр-міністр України Микола Азаров під час засідання Уряду 22 січня 2014 року.

    Він наголосив, що Президент України 17 грудня 2013 р. у Москві серед інших важливих документів підписав Меморандум про наміри щодо активізації співробітництва у сфері суднобудування.

    «Треба визнати: за останні двадцять років прославлене українське суднобудування втрачало позиції», - зазначив Микола Азаров.

    І не тільки українське. За ці роки до 90% світового тоннажу комерційного флоту почали будувати Південна Корея, Японія і Китай. Ці держави десятиліттями концентрували ресурси на розвитку перспективної індустрії, серйозно скоротили собівартість будівництва і пропонують замовникам практично всі класи сучасних суден.

    «Але і на цьому, високо конкурентному ринку, ми можемо повернути собі позиції. Наприклад, модернізацію і розробку суден льодового класу лідери в цій сфері замовляють все ж таки миколаївським корабелам. Ми знаємо і наші втрати, і наші переваги. Тому було створено Програму - план двосторонньої співпраці підприємств суднобудівної промисловості України і Російської Федерації на 2014 і 2015 роки, - сказав Глава Уряду. - І ось тепер ми нарешті реально підійшли до реалізації спільних проектів, які передбачають глибоку модернізацію суднобудування в Україні і Росії, відновлення десятків тисяч робочих місць».

    Так, досягнуто домовленості щодо побудови у Миколаєві газовозів та транспортів для освоєння РФ арктичного шельфу. Сума контракту буде складати приблизно 4 мільярдів доларів.

    Також в світі помітно збільшуються замовлення на будівництво балкерів, на яких спеціалізувалися наші заводи. Є хороші перспективи і щодо оборонного замовлення для українських корабелів.

    «Це означає, що відновлюють роботу наші підприємства, які протягом десятиріч були хронічними боржниками, «головним болем» держави, важким тягарем для бюджету, - підкреслив Микола Азаров. - Є ще один важливий аспектСуднобудування, так би мовити, оживляє все навколо себе: моторобудування, машинобудівні заводи, приладобудування, виробництво новітніх матеріалів, відкриває абсолютно нові транспортні можливості: наприклад, для експорту українського зерна комбінованим річково-морським шляхом. Відродження суднобудування - це дуже цінний для нас проект з огляду на той поштовх, який він дає економіці в цілому».