• In English
  • Засідання СРГ «Освіта і наука»: продовження Нової української школи та цифрова трансформація
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 14 липня 2021 року о 10:39


    13 липня відбулося третє засідання Секторальної робочої групи «Освіта і наука» під головуванням заступника Міністра освіти і науки з питань європейської інтеграції Андрія Вітренка.

    До засідання долучилися понад 50 учасників – представники міжнародних організацій, ініціатив, проектів, інші партнери з розвитку, в тому числі співголови СРГ: освітній радник Посольства Фінляндії в Україні Мінна Хаккарайнен та заступник Голови представництва ЮНІСЕФ в Україні Лора Білл.

    Під час засідання учасники обговорили наступне:

    - результати та досягнення діяльності Міністерства освіти і науки України за 6 місяців 2021 року;

    - фінансове забезпечення реалізації реформ у сферах освіти і науки у 2021 році;

    - цифрову трансформацію освітньої сфери;

    - запуск Нової української школи на рівні базової середньої освіти (пілот і підготовка до впровадження на національному рівні).

    «Упродовж першого півріччя 2021 року команда Міністерства здійснювала системну роботу щодо виконання заходів, спрямованих на досягнення стратегічних цілей державної політики у сфері освіти та науки. Нашими пріоритетами були і залишаються якісна та доступна дошкільна освіта, Нова українська школа, сучасна професійна освіта, якісна вища освіта та розвиток освіти дорослих, наука та розвиток інновацій», – зауважив Андрій Вітренко.

    Заступник Міністра наголосив на досягненнях у межах реформи «Нова українська школа». З метою реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти МОН підготовлено Типову освітню програму, що створює умови для реалізації НУШ у 5-9 класах із 2022 року. Також розпочато активну роботу над підготовкою впровадження НУШ у старшій школі, опрацьовується проект дорожньої карти профільної середньої освіти. Цьогоріч планується запустити педагогічну інтернатуру – вже підготовлено відповідний проект порядку.

    У сфері фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих за 6 місяців підготовлено та опрацьовано низку проектів. Зокрема, це проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки» та ініціатива щодо створення Президентського університету, який має стати сучасним інноваційним освітнім та науковим центром з підготовки лідерів для стратегічних галузей розвитку держави.

    Крім того, підготовлено та затверджено низку стандартів вищої освіти для освітніх ступенів бакалавра та магістра (загалом станом на червень 2021 року розроблено вже 304 з 354 та затверджено 187 стандартів вищої освіти на компетентнісній основі). Нові стандарти відповідають вимогам Болонського процесу та створюють більше можливостей закладам вищої освіти для підготовки різноманітних освітніх програм.

    Андрій Вітренко також акцентував увагу на вдосконаленні вступної кампанії для іноземних студентів та дітей з тимчасово окупованих територій України.

    «Командою Міністерства затверджено план заходів щодо популяризації можливостей здобуття вищої освіти в Україні для іноземних студентів до 2025 року та Методичні рекомендації щодо вдосконалення освітніх програм, за якими здійснюється підготовка іноземців та осіб без громадянства в закладах вищої освіти України», – зазначив він.

    Учасники засідання Секторальної робочої групи приділили особливу увагу обговоренню питання цифрової трансформації освіти. Йшлося про підготовку проекту Концепції цифрової трансформації освіти і науки України як візійного документа цифрового розвитку сфери, створення Всеукраїнської школи онлайн, закупівлю мультимедійного обладнання та забезпечення високошвидкісним інтернетом закладів освіти в сільській місцевості.

    «У взаємодії з міжнародними партнерами МОН показало значні результати у розвитку цифрової освіти. Ми створили платформу “Всеукраїнська школа онлайн” для учнів 5-11 класів. Започаткували державні та безкоштовні електронні журнали та щоденники. З метою технічного забезпечення освітнього процесу виділено 980 млн грн на закупівлю ноутбуків для вчителів. Близько 400 млн грн – на мультимедійне обладнання. На сьогодні технічне забезпечення та цифрова компетентність освітян є основними завданнями», – розповів у своєму виступі профільний заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артур Селецький.

    Він також поінформував, що МОН спільно з Мінцифри створено правові підстави для реалізації експериментального проекту для організації набору до закладів вищої освіти та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства. Набір проходитиме на базі Єдиної міжвідомчої інформаційної системи щодо набору іноземних вступників до закладів вищої освіти.

    Голова СРГ також поінформував учасників засідання про плани подальшої роботи Секторальної робочої групи «Освіта і наука» у 2021 році, наголосивши на важливості гармонізації середньострокових планів та пріоритетів Міністерства та Партнерів з розвитку, що є запорукою успішної реалізації реформ у сферах освіти і науки.

    Нагадаємо, попередня робоча зустріч Секторальної робочої групи «Освіта і наука» за участю міжнародних партнерів відбулася 26 січня 2021 року. За її підсумками був напрацьований Спільний план діяльності МОН та партнерів з розвитку на 2021 рік.