• In English
  • За 2020 рік надійшло 197 звернень щодо спірних питань з приєднання до електромереж, - Держенергонагляд
    Державна інспекція енергетичного нагляду Укрaїни, опубліковано 25 січня 2021 року о 11:45

    У 2020 році Держенергонагляд розглянув 197 звернень (150 звернень від громадян та 47 звернень від юридичних осіб) стосовно спірних питань з приєднання електричних установок замовників до електричних мереж операторів систем розподілу (далі – ОСР). Безпосередньо до територіальних органів відомства надійшло 44 звернення.

    Розгляд скарг щодо приєднання до електромереж здійснюється на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2019 року № 932 «Деякі питання посилення контролю за дотриманням законодавства щодо приєднання до електричних мереж».

    Державна інспекція енергетичного нагляду України розглядає скарги заявників у разі виникнення спірних питань щодо дій або бездіяльності операторів систем розподілу електричної енергії та/або оператора системи передачі електричної енергії стосовно приєднання електричних установок замовника до електричних мереж.

    Найбільше звернень надійшло та було розглянуто наступними територіальним органами Держенергонагляду:

    47 звернень – Управлінням Держенергонагляду у Київській області;

    22 звернення – Управлінням Держенергонагляду у Полтавській області;

    17 звернень – Управлінням Держенергонагляду у Сумській області;

    15 звернень – Управлінням Держенергонагляду у м. Києві;

    12 звернень – Управлінням Держенергонагляду у Харківській області;

    11 звернень – Міжрегіональним управлінням Держенергонагляду у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі;

    10 звернень – Управлінням Держенергонагляду у Запорізькій області.


    За тематикою питань звернення стосувалися:

    недотримання строків виконання робіт з приєднання, які обумовлені договорами (62 звернення);

    видачі технічних умов, які не задовольняють замовника (48 звернень);

    відмови ОСР у прийнятті заяви про приєднання до системи розподілу (45 звернень);

    з інших питань (33 звернення);

    непогодження ОСР проектної документації, розробленої сторонньою проектною організацією для замовника (4 звернення);

    порушення ОСР строку розробки та надання замовникам договорів про приєднання і технічних умов (2 звернення);

    невідповідності змонтованого електрообладнання і мереж вимогам, зазначеним у проекті (2 звернення);

    непідписання електропостачальником договорів на електропостачання з мешканцями будинку та ОСББ з причини неповної реалізації технічних умов виданих замовнику (забудовнику житлового комплексу) (1 звернення).


    За результатами розгляду Держенергонаглядом звернень:

    96 звернень (48 %) надано роз’яснення;

    80 звернень (41 %) вирішено на користь заявників;

    22 звернення (11 %) вирішено на користь суб’єктів господарювання.


    Нагадаємо, у разі виникнення спірних питань щодо дій або бездіяльності ОСР та/або оператора системи передачі електричної енергії стосовно приєднання електричних установок замовника до електричних мереж, скарги заявників можна подати на офіційну поштову адресу: вул. Дорогожицька, 11/8, м. Київ, 04112 або шляхом заповнення відповідної форми.

    Наразі на офіційному вебсайті відомства для цього створено відповідний розділ.