• In English
  • Відбулося засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 10 березня 2023 року о 13:37

    9 березня 2023 року за участі заступника Міністра освіти і науки України Віри Рогової, радника-уповноваженого Президента України з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної та радника-уповноваженого Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольги Будник відбулося засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.

    У заході також взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, керівники інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти, провідні науковці та експерти, представники міжнародних організацій.

    Під час вступного слова Віра Рогова наголосила на гарантуванні інклюзивного навчання Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законом України «Про освіту», Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та проілюструвала позитивну динаміку роботи закладів дошкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрів та ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти.

    Водночас вона звернула увагу на виклики, зумовлені сьогоденням:

    • розширення переліку категорій осіб з особливими освітніми потребами;
    • забезпечення належного харчуванням дітям із цукровим діабетом, харчовими алергіями тощо;
    • створення та забезпечення фінансування системи підтримки обдарованих дітей, зокрема тих, які перебувають за кордоном та навчаються дистанційно у закладах освіти України;
    • реабілітація та подальша інтеграція у суспільстві осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії;
    • підготовка та перепідготовка педагогічних працівників для роботи з особами із особливими освітніми потребами;
    • відновлення закладів освіти та мережі інклюзивно-ресурсних центрів, зруйнованих та розграбованих.

    Крім того, Віра Рогова звернула увагу на базиси, на яких має ґрунтуватися політика у сфері інклюзивного навчання, а саме:

    • впровадження та розвиток системи раннього втручання;
    • зміна підходів до професійної освіти педагогів та практичних психологів;
    • розширення функцій інклюзивно-ресурсних центрів;
    • вироблення нових підходів і системи фінансування інклюзивного навчання;
    • формування світогляду громадян.

    За словами заступника Міністра, активні бойові дії на території України зумовлюють нові виклики і завдання щодо реабілітації та подальшої інтеграції у суспільство осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії.

    З огляду на зазначене основним стратегічним напрямом стане забезпечення доступності професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зокрема військових Збройних Сил України.

    За результатами засідання було визначено головні проблеми у сфері та їхні причини, проаналізовано відповідні впливи, оновлено перелік стейкхолдерів, погоджено кінцеву мету, стратегічні та операційні цілі Стратегії.

    Нагадаємо, у МОН відбулася нарада щодо запобігання поширенню агресивної субкультури серед підлітків.