• In English
  • В Україні стартував прийом заяв до вишів
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 10 липня 2019 року о 10:24

    В Україні почався прийом заяв у виші для вступу на бакалавра та наскрізного магістра – більшість вступників мають подавати їх в електронній формі через власні кабінети на сайті. Можливість подання заяв була відкрита сьогодні, 10 липня 2019 року, о 9-й ранку.

    «Хочу звернути увагу всіх вступників: після подання першої заяви в електронному кабінеті вже нічого, жодні дані, змінити не можна. Тому перед поданням першої заяви вступник повинен перевірити, чи правильно він завантажив усі документи та вказав інформацію», – наголосив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.

    Зокрема, необхідно перевірити, чи завантажені правильні файли:

    • додатка до документа про освіту;
    • фото вступника;
    • довідки про місце реєстрації, якщо вступник претендує на сільський коефіцієнт.

    Перевірити в кабінеті також потрібно:

    • чи правильно вами розрахований середній бал;
    • чи збігаються бали ЗНО, що відображаються в кабінеті та зазначені в сертифікатах ЗНО;
    • чи правильно вказаний номер мобільного;
    • чи правильно визначено громадянство, право на додаткові бали та сільський коефіцієнт.

    Цього року вступники на бакалавра чи наскрізного магістра можуть подати на бюджет 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт можна подати будь-яку кількість заяв.

    Джерело фінансування вступник обирає під час подання кожної заяви. Загалом є 2 опції:

    • На бюджет, а в разі неотримання рекомендації також на контракт;
    • Виключно на контракт.

    У кожній заяві, яку вступник подає на бюджет, він також обов’язково обирає її пріоритетність – від 1 до 7, де 1 – це найвища пріоритетність, а 7 – найнижча. Таким чином він позначає, на які конкурсні пропозиції у яких вишах хоче вступити найбільше – їм треба присвоїти найвищі пріоритетності, а які є менш бажаними – для них вказуються нижчі пріоритетності.

    «Пріоритетність потрібна для того, щоб алгоритм адресного розміщення держзамовлення «розумів», у якій послідовності треба розглядати заяви вступника. Розглядаються абсолютно всі заяви. І на порядок цього розгляду впливає лише обрана пріоритетність – більше нічого. Ні час подання, ні розмір конкурсного бала на це не впливають», – зауважив Олег Шаров.

    Якщо вступник анулює заяви з першими пріоритетностями, то найвищою в нього буде наступна пріоритетність. Наприклад, заяви з пріоритетностями 1 та 2 скасовані, отже, найвища – 3. Саме з неї почнеться розгляд заяв вступника, й ця заява розглядатиметься одночасно на рівні з першою пріоритетністю інших вступників.

    Важливо, що після подання заяви змінити пріоритетність вже неможливо. Водночас, якщо заява з пріоритетом ще не зареєстрована в закладі, вступник може її скасувати та подати замість неї нову. Але якщо заява вже зареєстрована, то в разі її скасування вступник втрачає пріоритет без можливості його поновлення.

    Відслідкувати увесь процес проходження своєї заяви вступник може через її статус, який змінюватиметься в електронному кабінеті. Статуси можуть бути такими:

    • Зареєстровано в Єдиній базі – підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вишу;
    • Потребує уточнення вступником – заяву прийнято до розгляду вишем, але дані потребують уточнення (які саме – зазначає ЗВО) ;
    • Скасовано вступником – заяву скасовано до присвоєння статусів «Зареєстровано у закладі освіти» і «Потребує уточнення вступником» (у такому випадку можливо скасувати заяву на бюджет без втрати пріоритету і подати замість неї нову);
    • Зареєстровано у закладі освіти – заяву прийнято до розгляду;
    • Допущено до конкурсу – заяву допущено до участі у конкурсі;
    • Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб) ;
    • Відмовлено закладом освіти – заяву не допущено до участі у конкурсі на підставі рішення приймальної комісії;
    • Скасовано закладом освіти – заяву скасовано закладом освіти за рішенням приймальної комісії (у разі виявлення технічних помилок, зроблених під час внесення даних до Єдиної бази);
    • Рекомендовано до зарахування – вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на бюджетне місце;
    • Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);
    • Включено до наказу – вступника зараховано на навчання до закладу вищої освіти;
    • Включено до наказу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб).

    Докладна інструкція щодо подання електронних заяв розміщена за посиланням.

    Також можна переглянути відео: https://youtu.be/jlUj4lAUpYI.

    Є невеликий відсоток вступників, які подають заяви в паперовій формі до приймальних комісій вишу. Це ті, хто:

    • вступають за співбесідою, іспитами, квотами 1, 2, квотою для іноземців;
    • мають розбіжності в даних в ЄДЕБО та в шкільному свідоцтві (атестаті), сертифікаті ЗНО;
    • вступають для повторного навчання за бюджетні кошти;
    • мають право на першочергове зарахування (угода про відпрацювання лікарем чи вчителем в селі) ;
    • подають іноземний документ про освіту;
    • є іноземцями або особами без громадянства, які постійно проживають в Україні;
    • подають документ про освіту старого зразка (виготовлений не за фотополімерними технологіями) ;
    • можуть отримати додаткові бали для вступу на спеціальності "Середня освіта (Фізична культура)" та "Фізична культура і спорт" (призери та переможці чемпіонатів Європи та чемпіонатів світу, Всесвітньої гімназіади, переможці чемпіонатів України з олімпійських видів спорту);
    • подають заяву після закінчення терміну роботи електронних кабінетів;
    • не можуть зареєструвати електронний кабінет або подати електронну заяву з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії вишу.

    Нагадуємо, що на ранок 10 липня було зареєстровано понад 138 тис. електронних кабінетів вступників, це майже 90% від очікуваної кількості цього року. Реєструвати кабінети та подавати через них заяви можна буде до 18-ї години 22 липня для тих, хто вступає за сертифікатами ЗНО та/або творчими конкурсами, складеними з 1 до 10 (12) липня, й до 16 липня – для вступників за співбесідою, іспитами чи творчими конкурсами.

    26 липня вступники будуть знати, чи отримали бюджетне місце, до 31 липня вони повинні будуть принести оригінали документів до вишів для зарахування. 1 серпня відбудеться зарахування на бюджет, з цього ж дня починається оприлюднення списків на контракт. Зарахування на контракт може тривати до 30 вересня.