• In English
  • У Держприкордонслужбі ведеться активна робота щодо вдосконалення охорони морських рубежів України
    Адміністрація Державної прикордонної служби України, опубліковано 19 березня 2019 року о 11:54

    В Адміністрації Держприкордонслужби проведено перше засідання робочої групи із впровадження норм Закону України «Про прилеглу зону України».

    Цей закон встановлює статус та визначає правовий режим прилеглої зони України, а також порядок реалізації Україною в цій зоні своїх прав, як прибережної держави, відповідно до Конвенції ООН з морського права 1982 року, інших міжнародних договорів України, загальновизнаних норм і принципів міжнародного права, Конституції та законів України.

    Участь у нараді взяли представники інших структур і відомств, у компетенції яких припинення правопорушень митного, фіскального (податкового), імміграційного (міграційного), санітарного законодавства України.

    На зустрічі учасники обговорили проблемні питання, що не дозволяють повноцінно виконувати завдання із контролю за дотриманням законодавства України у її прилеглій зоні. Оскільки аналіз та оцінка ризиків останніх років ясно показують, що відключення суднами автоматичної ідентифікаційної системи (АІС) часто пов’язане зі спробами приховати маршрут переходу, зокрема, якщо були заходи у закриті порти ТОТУ, або провадження іншої протиправної діяльності із сподіванням на неможливість виявлення цього факту радіотехнічним спостереженням. Однак, згідно із Міжнародною конвенцією з охорони людського життя на морі, АІС є обов'язковою до використання для всіх суден, що здійснюють міжнародні та внутрішні рейси.

    Отже, факт відключення АІС надає право Морській охороні на здійснення зупинки та огляду такого судна і, як наслідок, виявлення можливих правопорушень.

    Так, за січень-лютий 2019 року корабельно-катерним складом Морської охорони під час несення служби з охорони державного кордону, контролю за дотриманням законодавства України в прилеглій зоні та захисту її інтересів у В(м)ЕЗ відстежено понад 100 суден. Виявлено 2 випадки відключення АІС, що стало підставою для зупинки та проведення огляду цих суден. Капітани суден, в обох випадках відключення АІС, пояснили це технічними несправностями і після усунення поломки у найкоротші терміни роботу систем відновили. Із завершенням огляду інших порушень виявлено не було. Але у випадку виявлення таких порушень, необхідна вичерпна нормативно-правова база, що визначатиме весь комплекс дій від оглядової групи Морської охорони до судового рішення про притягнення до відповідальності всіх, причетних до порушення осіб.

    А впродовж тижня тактичною групою корабельно-катерного складу Морської охорони Держприкордонслужби відстежено та проконтрольовано понад 40 суден, проведено опитування тих, діяльність яких у прилеглій зоні за аналізом та оцінкою ризиків була підозрілою. На цей час порушень прикордонного законодавства та законодавства про прилеглу зону не виявлено. Але відстеження продовжується.