• In English
  • Сергій Шкарлет і Віра Рогова взяли участь у нараді керівників закладів післядипломної педагогічної освіти
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 03 березня 2021 року о 11:23

    Впровадження Державного стандарту базової середньої освіти, нормативні документи, які регулюють діяльність закладів післядипломної педагогічної освіти (ЗППО), моніторинг професійного розвитку вчителів. Про це йдеться під час наради керівників обласних закладів післядипломної педагогічної освіти, яка триває впродовж 2 та 3 березня 2021 року. У перший день у заході взяли участь Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет і заступник Міністра Віра Рогова.

    «Фахівці закладів післядипломної педагогічної освіти проводять підвищення кваліфікації понад 590 тисяч педагогічних працівників. Ці заклади є ґрунтом, на якому стоїть розвиток української освіти, адже вони, зокрема, імплементують реформу “Нова українська школа”, а також здійснюють супровід дошкільної, початкової та середньої освіти в регіонах. Невизначеність статусу ЗППО, а також неузгодженість нормативно-правових актів стали щоденними перешкодами для роботи цих установ. Тому Міністерство освіти і науки України розпочинає активну роботу над документами, які відповідатимуть сучасним викликам», – розповів Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

    Комунальні заклади післядипломної педагогічної освіти здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а також наукове, навчальне, організаційне забезпечення розвитку вчителів. Крім цього, ЗППО займаються й теоретичними та прикладними дослідженнями в галузі освіти та впроваджують у щоденну діяльність закладів освіти найкращі практики за результатами цих досліджень.

    У результаті робочої наради керівників ЗППО має бути узгоджено підходи до професійного розвитку педагогічних працівників для впровадження Державного стандарту базової освіти. Представники МОН, державних установ та керівники закладів також мають погодити зміст навчання педагогів, які працюватимуть з учнями 5-9 класів за новим Держстандартом, а також його загальний й регіональний графіки.

    Під час заходу учасники також обговорюють:

    • перспективи розбудови інституційної спроможності закладів післядипломної педагогічної освіти з урахуванням особливостей внутрішнього та зовнішнього середовища;
    • концептуальні підходи до вдосконалення чинного законодавства;
    • пропозиції щодо внесення змін у нормативні документи, що регулюють питання фінансування;
    • запровадження системи моніторингу й оцінювання результатів професійного розвитку педагогічних працівників.

    Під час спілкування із керівниками ЗППО Сергій Шкарлет наголосив на важливості розроблення окремого закону, який потрібен для регулювання їхньої роботи та положення про заклад післядипломної педагогічної освіти.

    Це підкреслила і заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова: «Україна наразі потребує потужного поштовху для розвитку закладів післядипломної педагогічної освіти. Положення про ці заклади є застарілим, адже за останні роки змінилися підходи до освіти, технологічні умови та потреби освітянської спільноти. Під час цієї наради ми маємо знайти спільний шлях до оновлення нормативно-правового забезпечення роботи ЗППО у співпраці з органами державної влади, державними установами, громадськими організаціями та міжнародними організаціями. Усе це має підсилити нашу спроможність якісно підготувати вчителів до впровадження НУШ в базовій школі».

    У другий день під час зустрічі з експертами освітніх проектів, які представлені в Україні, учасники заходу обговорять можливості міжнародної підтримки професійного розвитку педагогічних працівників у процесі переходу до базової освіти. Ще однією темою наради є партнерство суб'єктів післядипломної педагогічної освіти (як державних, так і громадських) для пошуку найкращих рішень в умовах пандемії COVID-19 – змішаних та дистанційних.

    Нараду організовано Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом модернізації змісту освіти у співпраці з Командою підтримки реформ МОН. Захід став можливим завдяки підтримці проекту фінської підтримки реформи української школи «Навчаємось разом».

    Нагадаємо, розпочалася сертифікація вчителів 2021 року, участь у першому етапі взяли 1622 педагоги.