МОЗ розробив новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Для чого потрібні ці зміни і які ліки не рекламуватимуть розповів заступник Міністра охорони здоров'я Роман Ілик в ефірі «5 каналу» в програмі «Інформаційний вечір».
Заступник Міністра підкреслив, що формування політики врегулювання реклами лікарських засобів – це невід’ємна складова галузі загалом. Саме реклама є однією з причин надзвичайно високого рівня самолікування в Україні.
«…7 з 10 хворих не йдуть до лікаря, а займаються самолікуванням – це тривожна статистика. За даними ВООЗ, Україна є п'ятою в топі через цю тенденцію, яка призводить до скорочення життя. Як відомо, в нас тривалість життя на 10-15 років менша, ніж у країнах Європи. Тут не останню роль відіграє реклама, що спрямована на споживача», - наголосив Роман Ілик.
Ще однією великою проблемою є споживання симптоматичних препаратів чи ліків без доведеної клінічної ефективності. Такі препарати становлять більше половини від усього ринку спожитих ліків у 2017 році.
Водночас заступник Міністра підкреслив, що про категоричну заборону реклами мова не йде. Передусім йдеться про заборону реклами ліків для дітей, народної медицини і цілительства.