• In English
  • Регіональні ради профосвіти пройдуть навчання для покращення комунікації
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 04 березня 2021 року о 10:50

    Члени регіональних рад професійної освіти зможуть пройти фасилітовані навчальні сесії. Під час них учасникам допоможуть виявити актуальні проблеми у роботі з іншими стейкхолдерами сфери та напрацювати план для їх вирішення. Пілотна сесія відбулась 3 березня 2021 року на базі Професійного ліцею м. Українки (Київська обл).

    Попередньо регіональним радам надсилали опитування щодо оцінки їхньої роботи, мотивації та можливостей працювати над розвитком місцевих профтехів. За результатами анкети респонденти з Київської області виявилися найбільш активними та відкритими до співробітництва, тому цей регіон було обрано для пілоту фасилітованого навчання.

    Учасниками сесії стали місцеві роботодавці, фахівці Київської обласної державної адміністрації, центру зайнятості, закладів профосвіти, навчально-методичного кабінету тощо. Фасилітацією заходу, зокрема, займалася експертка, залучена за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.

    Для відкритого обговорення проблем фасилітатори пропонували учасникам низку вправ. Наприклад, вони мали обрати спеціальну картку із зображенням, яке, на їхню думку, асоціюється з конкретною проблемою у профосвіті. У підсумку учасники визначили кілька значних проблем: складність організації стажувань для майстрів виробничого навчання, застаріла техніка у закладах, велика кількість бюрократичних процедур для відкриття нових професій.

    Через іншу вправу вони мали виокремити найбільш нагальні завдання і розказати про своє бачення їх втілення. Крім того, модератор пропонував вправи, за якими фахівці з однієї групи мали коментувати ситуацію з позиції іншої. Приміром, директор профтеху мав описати вирішення проблеми з позиції роботодавця чи працівника облдержадміністрації і навпаки.

    Після цього учасники склали план, за яким будуть вирішувати наявні питання.

    “На прикладі Київської області ми хотіли побачити ефективність фасилітованих сесій у профосвіті і вирішити, чи є сенс проводити такі у решті областей. Окрім того, що це гарна можливість проговорити наявні проблеми, такі сесії збирають в одному приміщенні групи людей – членів регіональних рад – від яких залежить розвиток профосвіти в конкретній області. Це гарна можливість у неформальній атмосфері обговорити питання і знайти рішення, започаткувати співпрацю і працювати над спільними проектами”, – зазначила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Довідково

    Фасилітація – це спосіб роботи у групі, де учасники через різні вправи та техніки обговорюють проблеми, шукають найбільш ефективні способи їх вирішення. Модератором (ведучим) таких заходів виступає фасилітатор.

    Нагадаємо, що на сайті МОН опубліковано графіки профорієнтаційних заходів у закладах профосвіти.