• In English
  • Пілотне впровадження SELFIE завершено: участь взяли 96 закладів освіти, 20000 учасників
    Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 03 червня 2021 року о 18:57

    SELFIE — сучасний інструмент для оцінки ефективності впровадження цифрових технологій в закладах освіти. Інструмент був розроблений експертами Європейської Комісії і вже використовується у 74 країнах світу. Застосування інструмента дуже просте — проведення опитування шляхом онлайн-анкетування адміністрації школи, вчителів та учнів, потім система обробляє результати за певним алгоритмом та видає загальну картину.

    На сьогодні завершено пілотне впровадження SELFIE в 96 закладах освіти з більш як 20 тисячами учасників, серед яких:

    • учнів — 17303;
    • вчителів — 2996;
    • керівників закладів освіти — 546.

    Кожна категорія учасників пройшла анонімне опитування (доступ до результатів матиме лише заклад освіти), відповівши на 57 запитань. Наприклад, запитання щодо інфраструктури та обладнання — чи є в закладі освіти цифрові пристрої, які можна використовувати для навчання, чи є надійний доступ до Інтернету для забезпечення освітнього процесу, чи є технічна підтримка на випадок виникнення проблем із цифровими технологіями, чи є система захисту інформації та персональних даних тощо.

    3 червня 2021 року відбувся онлайн-хакатон для учасників пілотного впровадження SELFIE, що мав на меті підбити проміжні підсумки пілоту та знайти шляхи вирішення основних викликів цифровізації закладів освіти в Україні. Повний аналітичний звіт пілотного впровадження SELFIE буде представлено у серпні 2021.

    Згідно з попередніми результатами пілоту SELFIE, найчастіші проблеми, які заважають навчанню за допомогою цифрових технологій, — це брак фінансування, ненадійний або повільний Інтернет-зв'язок і нестача цифрового обладнання. Також у топ-5 факторів, що перешкоджають — брак часу для вчителів і обмеженість або взагалі відсутність технічної підтримки.

    Найкраще з позитивної точки зору сприяють дистанційному навчанню та використанню цифрових технологій, на думку вчителів і керівників закладів освіти:

    - участь вчителів у професійних програмах розвитку;

    - наявність у школи досвіду використання технологій;

    - співпраця вчителів всередині школи щодо цифрових технологій.

    Також у топ-5 факторів, що сприяють — наявність у школи доступу до організованих онлайн-курсів.

    Серед факторів, які позитивно впливають на дистанційне навчання за допомогою цифрових технологій, учні найчастіше відзначили такі:

    - коли вони знають, як використовувати програмне забезпечення або додатки без допомоги;

    - коли вони знаходять допомогу в Інтернеті;

    - коли вони отримують інформацію, як користуватися технологіями.

    З початку нового навчального року буде здійснюватись підготовка до масштабного запровадження SELFIE в усій системі загальної середньої освіти, професійної освіти, а також в системі фахової передвищої освіти.

    У жовтні 2021 року інструмент SELFIE буде доступний для всіх охочих закладів освіти.

    Заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан підкреслила, що попередній аналіз впровадження пілоту SELFIE засвідчив відсутність стратегій і планів цифровізації у закладів освіти.

    «Використання інструмента SELFIE закладами освіти — це перший крок, підготовчий етап перед тим, як вони розроблятимуть власні стратегії цифровізації. SELFIE дозволить знайти ключові проблеми в цифровізації, сформувати шляхи їх розв’язання та поставити конкретні цілі з ключовими показниками ефективності», — заявила Валерія Іонан.

    Заступник Міністра освіти і науки з питань цифрової трансформації освіти Артур Селецький зазначив: «Розвиток цифрової грамотності наразі є пріоритетом держави, і найперший крок — це оцінити стан, наявні ресурси та можливості. Ми в МОН сподіваємося, що SELFIE стане успішним інструментом для здійснення самоаналізу на рівні закладу освіти. Не тільки директорам, але й вчителям важливо знати, що працює у школі успішно, а де необхідне поліпшення. Очікуємо, що цей інструмент допоможе дирекціям шкіл визначати пріоритети відносно впровадження цифрових технологій».

    Детальніше – на сайті Мінцифри.