• In English
  • Наталія Алюшина: Від ефективності державної служби залежить успішність започаткованих в Україні реформ

    Голова НАДС Наталія Алюшина взяла участь у публічному обговоренні реформи публічної адміністрації, оцінки її прогресу і викликів. Захід відбувся в рамках підготовки до Ukraine Reform Conference 2021. У форматі конструктивного діалогу народні депутати, державні службовці та експерти говорили про реформу державного управління та державної служби, децентралізацію адмінпослуг, законопроекти про адмінпроцедуру та публічні консультації.

    Зокрема, Наталія Алюшина зупинилася на таких важливих та взаємопов’язаних питаннях, як реформа системи оплати праці державних службовців та зміни законодавства про державну службу.

    «Для НАДС реформа системи оплати праці є одним із першочергових пріоритетів, бо саме на цю реформу перш за все чекають державні службовці. І суспільство теж - адже ми говоримо про прозорість системи такої системи. Останній рік для НАДС пройшов в кропіткій праці саме за цим напрямом. І варто констатувати, що вже досить багато зроблено. Ми маємо важливі для реалізації реформи акти, такі як Методика класифікації та Каталог посад. Крім цього, проведено грунтовні аналітичні дослідження, а також прокласифіковано всі посади в пілотних державних органах. Наразі ще триває розроблення системи грейдів та співставлення рівня заробітної плати на державній службі з ринковим. У 2022 році має розпочатися впровадження нових умов оплати праці в пілотних державних органах. Паралельно плануємо розпочати класифікацію посад в інших державних органах. А у 2023 році апробовану модель буде поширено на всі державні органи України», - зазначила Наталія Алюшина.

    Серед інших важливих аспектів в рамках реформи оплати праці, які потребують вирішення, Наталія Алюшина відзначила наступні:

    • завершення опрацювання результатів класифікації. На їх основі буде проведено співставлення рівня оплати праці на державній службі з ринковим та підготовлено фінальні пропозиції щодо грейдів;
    • прийняття законопроекту щодо запровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад. Це дасть змогу закріпити на законодавчому рівні систему оплати праці на основі класифікації посад. Цей законопроект дозволить припинити надмірні стимулюючі виплати та посилити саме роль посадового окладу. Також важливою складовою законопроекту є запровадження дієвого механізму оптимізації граничної чисельності працівників державних органів;
    • прийняття Порядку формування фонду оплати праці, що передбачений статтею 50 Закону України «Про державну службу». Це дозволить  перейти до раціонального планування усіх складових для всіх працюючих держслужбовців на основі реальних потреб.

    Не менш важливий аспект - зміни в законодавстві про державну службу. Зокрема, в частині конкурсного відбору. Адже коли ми говоримо про реформу публічної адміністрації, то питання якісної кадрової політики та конкурсного відбору кращих працівників – дійсно дуже важливе.

    «Головна ідея - меритократичний принцип відбору на посади державної служби, який дозволить продемонструвати кандидатам можливість отримати цікаву роботу, хороші та безпечні умови праці, кар’єрний ріст та професійний розвиток. Стратегічними завданнями в цій частині є удосконалення процедури конкурсного відбору, тобто призначення на посаду першого за рейтингом кандидата. Також мова йде про більш професійне та об’єктивне оцінювання компетентностей кандидата та збільшення ступеня централізації процедури», - додала Голова НАДС.