• In English
  • Наталія Алюшина: Проектуємо на українські реалії досвід країн, що впроваджували успішні кейси післявоєнних реконструкцій в держуправлінні

    Для України буде корисним досвід держав, які впроваджували успішні кейси післявоєнних реконструкцій в системі державного управління. Це зазначила Голова Нацдержслужби Наталія Алюшина у блозі на 24 каналі.

    «Ми вивчаємо досвід країн, що впроваджували кейси післявоєнних реконструкцій. Зокрема, в системі державного управління. Врахування актуальних та успішних міжнародних практик допоможе нам визначити пріоритети, прорахувати темп й етапність ключових трансформацій на державній службі України», - наголосила Наталія Алюшина.

    За словами Голови НАДС, зараз Україні дуже важливо посилювати управлінський захист й інституційну спроможність. У світі існує колосальний запит на пошук і визначення дієвих в умовах війни управлінських рішень, які допомогли би країні встояти перед зовнішніми загрозами та посилити стійкість.

    «Команда НАДС налагодила діалог із колегами з постконфліктних країн (серед них – Боснія і Герцеговина, Ізраїль, Хорватія), а також – експертними середовищами з ООН, Єврокомісії, інших міжнародних організацій. Загальний європейський тренд – побудова інноваційної моделі цифрової публічної служби. Із максимальним застосунком дистанційних технологій. Вона є стійкою в умовах гібридної і реальної військової загрози. Актуальний досвід проектуємо на українські реалії, удосконалюючи національну систему публічного адміністрування», - зазначила Голова НАДС.

    Наталія Алюшина також наголосила, що більшість міжнародних партнерів звертають увагу на важливість психологічного захисту публічних службовців під час поствоєнної реконструкції. Доведено, що психологічний чинник впливає на мотивацію публічного службовця і на якість наданих ним послуг.

    «Нещодавно на онлайн-дискусії обговорювала з колегами із Єрусалимського муніципалітету досвід створення міської психологічної служби. Завдання її інструкторів – сприяти керівникам державних установ у налагодженні в колективах емоційної рівноваги. Наприклад, на рівні муніципальної школи інструктор дає психологічні консультації директору. Той комунікує з учителями. Ті – з учнями. Технологія "емоційної вентиляції" дозволяє уникнути в колективах психологічних криз, сформувати спільну стратегію і прийнятне для більшості бачення майбутнього. Зрештою, це впливає позитивно на якість наданих містянам послуг. Все це актуально і для України. Особливо для територій, де ворог лютував надто жорстко – для колег із Маріуполя, Сєвєродонецька, Миколаєва, Мелітополя… Будемо розробляти спеціальні програми психологічної підтримки з урахуванням досвіду міжнародних колег, що вже успішно реалізували такі програми», - розповіла Голова НАДС.