• In English
  • Наша мета - створити конкурентний та ефективний ринок з прозорими умовами для роботи портових операторів, - Владислав Криклій
    Міністерство інфраструктури України, опубліковано 13 грудня 2019 року о 13:54

    Сьогодні, 13 грудня 2019 року, Міністр інфраструктури Владислав Криклій взяв участь у презентації звіту «Наближення до моделі управління «порт-лендлорд» в Україні» та концепції Корпоративної стратегії ДП «АМПУ» до 2025 року, яка відбулась у Києві.

    Участь у заході взяли Бахер Ель-Хіфнаві – керівник програм з інфраструктури та сталого розвитку Світового банку, Юрій Кісєль – голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, Райвіс Вецкаганс – голова ДП «АМПУ», народні депутати, представники портової галузі.

    Владислав Криклій подякував іноземним партнерам та колегам-законодавцям за послідовну підтримку реформування сектору інфраструктури України та зазначив, що цього року обсяг перевалки вантажів в морських портах України вперше за останні 10 років перевищив 150 млн тонн: «Українські морські порти мають великий потенціал для розвитку і залучення вантажопотоків. Саме тому, ми маємо амбітні плани реформування транспортної інфраструктури. Наша мета - створити конкурентний та ефективний ринок з прозорими умовами для роботи портових операторів. У вересні ми дали старт пілотних конкурсів концесії в портах Ольвія та Херсон. 9 грудня ми оголосили результати прийому заявок на участь у конкурсі в порту Херсон. Маємо 4 заявки – це вказує на високу зацікавленість з боку інвесторів. Конкуренція у концесійних конкурсах в українських портах – це добре і для портів, і для держави».

    Міністр інфраструктури також повідомив, що 17 грудня 2019 року буде оголошено учасників конкурсу у порту Ольвія, а вже у січні 2020 року планується оголошення переможців у концесійних конкурсах у портах Ольвія та Херсон: «Окрім двох вищезазначених портів, у наших планах на 2020 рік також проведення концесійних конкурсів у портах Маріуполь, Бердянськ, Чорноморськ та Одеса. Позиція Уряду є чіткою – налагодження взаємовигідної співпраці держави та приватного бізнесу».

    Владислав Криклій також зазначив, що Уряд продовжує затверджувати межі морських портів. Так, восени 2019 року Урядом було ухвалено рішення про межі території та акваторії морського порту Маріуполь. За його словами, в найближчий час планується затвердження меж і інших портів.

    Міністр інфраструктури також наголосив, що для підвищення ефективності управління державними активами в листопаді 2019 року Міністерство інфраструктури оприлюднило законопроект «Про корпоратизацію Адміністрації морських портів України»: «Це рішення дозволить держпідприємству в перспективі реорганізуватися в акціонерне товариство. Проект Корпоративної стратегії АМПУ до 2025 року передбачає наближення до визнаної у світі моделі управління портами – «порт-лендлорд». Це вихід держави зі стивідорної діяльності та впровадження інтегрованого підходу до землеволодіння та землекористування в портах. Це сприятиме економічному зростанню країни та ефективному залученню інвестицій приватного сектору. Міністерство інфраструктури підтримує дану ініціативу».

    Міністр інфраструктури подякував Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури та його голові - Юрію Кісєлю за плідну співпрацю та висловив сподівання, що законопроект про внутрішні водні шляхи найближчим часом буде розглянутий Верховною Радою після доопрацювання в Комітеті.