• In English
  • МОЗ: Як реалізується право на індивідуальний підхід до лікування і попередження страждань і болю
    Міністерство охорони здоров'я України, опубліковано 12 березня 2019 року о 11:24

    Право на індивідуальний підхід до лікування покладене в основу трансформації системи охорони здоров’я, кінцева мета якої поставити в центр уваги пацієнта і його здоров’я. Навіть у найтяжчих випадках зусилля медиків мають бути спрямовані на полегшення стану пацієнта, попередження, за можливості, його страждань і болю. Розповідаємо детально про старі принципи і нові правила.

    Індивідуальний підхід: коли в центрі уваги пацієнт

    Від оплати за ліжко-місць і утримування медзакладів до чесної і гідної оплати за конкретні послуги, які надають лікарі конкретним пацієнтам. Саме такий шлях зараз проходить українська система охорони здоров’я.

    Гроші вже пішли за пацієнтом у заклади первинної медичної допомоги, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри. Це спричинило закономірну реакцію, коли вперше:

    • медзаклади первинки почали отримувати значно більше коштів за реальні результати – обслуговування конкретних пацієнтів, які уклали декларації з лікарями медзакладу;
    • керівники медзакладів можуть самостійно здійснювати управлінську діяльність – керувати медзакладом, а не виконувати вказівки “згори”;
    • медики в ефективних медзакладах отримали значно вищі зарплати, оскільки нарахування тепер залежать від умов колективного трудового договору і кількості декларацій;
    • інтереси пацієнта стали в центр системи і медзаклади усвідомили важливість сервісу.

    Порядок надання первинної медичної допомоги вперше вводить поняття практики ПМД (первинної медичної допомоги) – це лікар та його пацієнти, і вперше передбачає сервісні умови надання меддопомоги – прості речі, які тепер мають виконуватись обов’язково. Чіткий список послуг, які надає сімейний лікар, терапевт або педіатр, гарантується кожному пацієнту.

    Майже 26 мільйонів українців уже обрали свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра – фахівця, якому готові довірити своє здоров’я. Це важливо, адже на рівні первинної допомоги можна вирішити 80% проблем зі здоров’ям, свідчить світова практика. Свій лікар – це спеціаліст, який у курсі усіх питань, що стосуються вашого здоров’я. Він знає ваш сімейний анамнез і вірогідність спадкових хвороб, історію ваших звернень, має результати ваших аналізів і досліджень, знайомий з особливостями ваших реакцій на ліки, алергію тощо, може поінформувати про ризики певних захворювань для вас особисто.

    За таких умов лікар може правильно сформулювати індивідуальний план лікування, профілактики, щоб запобігти розвитку захворювань чи своєчасно направити до вузькопрофільного фахівця.

    76,6% українців задоволені своїм сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром, якого вибрали. Про це свідчать результати дослідження Соціологічної групи «Рейтинг», проведене у жовтні 2018 року.

    У 2020 році зміни розпочнуться на всіх рівнях системи охорони здоров’я.

    Детальніше на сайті МОЗ.