• In English
  • МОЗ України провело інформаційну кампанію «Пацієнт має право»
    Міністерство охорони здоров'я України, опубліковано 29 березня 2019 року о 11:44

    У центрі системи охорони здоров’я - пацієнт, який має право вибору, доступ до якісної медичної допомоги і сучасних стандартів лікування. Усе це - про права пацієнтів і кінцеву мету масштабної трансформації охорони здоров’я, яку зараз втілює команда МОЗ України. Упродовж інформаційної кампанії детально аналізували кожне право пацієнта, сучасний стан справ і зміни, які вже відбулися.

    Докладно, що кожен пацієнт має знати про свої права і як їх відстоювати:

    Ці права пацієнтів закріплені у найвищих законах країни: Конституції України, Законі України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» та Цивільному кодексі України.

    Важливо, що права нерозривно пов’язані з обов’язками пацієнтів, адже стан здоров’я кожного із нас передусім залежить саме від наших дій: чи намагаємось перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, чи вчасно звертаємось до лікаря, дотримуємось його рекомендацій (зокрема - не призначаємо собі лікування самостійно), проходимо профілактичні огляди, вакцинуємось тощо.

    Основні обов’язки пацієнтів, згідно з Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я»:

    • піклуватися про своє здоров'я та дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
    • проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
    • надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров'я стані;
    • виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров'я;
    • у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника.

    Найближчим часом розпочнемо інформаційну кампанію «Лікар має право», в якій докладно розглянемо права медиків.