• In English
  • МОН: Розроблено посібник для трансформації закладів професійної освіти
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 13 листопада 2024 року о 16:42

    Створено посібник «Новий профтех. Путівник з ремонтних робіт у закладах професійної освіти», який надає чіткі та інтуїтивно зрозумілі рекомендації для модернізації освітніх просторів. Документ розроблено командою урбан-бюро Big City Lab спільно з агенцією ARC Wayfinding Systems за підтримки Міністерства освіти і науки України та Swisscontact. Він має на меті допомогти закладам професійної освіти оновити свої приміщення, зробивши їх більш функціональними, естетичними та комфортними для учнів і викладачів.

    Зміни на користь майбутнього

    В умовах війни й викликів, пов’язаних із дефіцитом кадрів, одним з головних завдань для України є залучення молоді до професійної освіти. Створення комфортних, сучасних та доступних навчальних середовищ — важливий крок для того, щоб зробити цю освіту престижною і привабливою для молоді. Як показують дослідження, архітектура та організація навчальних просторів безпосередньо впливають на ефективність навчання.

    «Простір є надзвичайно важливою складовою освітнього процесу, який впливає на емоції здобувачів освіти та комфорт викладачів. Трансформація цих просторів є важливим кроком на шляху до підвищення якості освіти та створення привабливого освітнього середовища», — зазначає заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку Дмитро Завгородній.

    Посібник для системного підходу до ремонту

    Сьогодні заклади професійної освіти часто оновлюють свої приміщення без єдиної концепції, що призводить до різноманітності в стилі та стані приміщень. Посібник «Новий профтех» пропонує комплексний підхід до ремонту, орієнтуючись на чотири ключові принципи: функціональність, безбар’єрність, естетику та довговічність. Керівникам закладів буде корисно звернути увагу на конкретні інструкції щодо оновлення класних кімнат, майстерень та інших навчальних приміщень.

    «На жаль, про трансформацію просторів, створених ще за радянських часів, почали говорити тільки зараз. І це причина, через яку професійна освіта є доволі непопулярною в Україні. Тож нашим завданням було розробити дизайн-рішення, що допоможуть створити цільний функціональний і комфортний простір — і переконуватимуть українську молодь обирати професійну освіту», — зазначає CEO Big City Lab Вікторія Тітова.

    Більш детально на веб-сайті МОН /за посиланням/.