Створено перший в Україні інтерактивний Музей математики «Кубоїд». Це стратегічний освітній проект, покликаний зробити математику захопливою, доступною та цікавою.
Його основна мета — допомогти українським учням подолати освітні втрати в математиці, змінити підходи до її викладання через інноваційні методики навчання та популяризацію STEM-дисциплін. Цікаво, що «Кубоїд» — це лише четвертий подібний музей у Європі та п’ятий у світі!
Над створенням цього простору розпочали роботу ще у 2021 році на виконання Указу Президента, яким 2020/2021 навчальний рік було оголошено Роком математичної освіти. Завдяки підтримці міжнародних донорів, створення музею тривало й під час повномасштабного вторгнення.
Його відкриття відбулося за участю Президента України Володимира Зеленського, заступника керівника Офісу Президента Олени Ковальської, Міністра освіти і науки України Оксена Лісового, його першого заступника Євгена Кудрявця та Президента Малої академії наук України Станіслава Довгого. Разом із ними на події також були переможці IV державного етапу Всеукраїнської олімпіади з математики з усіх регіонів України. Організатором заходу став Національний центр «Мала академія наук України».
Під час відкриття Президент України поспілкувався з учнями й ученицями, які показали найкращі результати на олімпіаді з математики в Україні.
«Безумовно, наслідки війни та виклики трішки відтермінували відкриття. Однак це говорить про те, що Україна живе, наука живе і попри будь-які виклики ми йдемо вперед», – сказав Президент України Володимир Зеленський.
Чому відкриття музею важливе для України сьогодні?
Музей математики та його освітня програма для дітей і вчителів допоможуть подолати значні освітні втрати, спричинені війною та системними проблемами у вивченні математики:
«Подолання освітніх втрат є критично важливим для майбутнього України, адже без якісної математичної підготовки країна ризикує втратити інженерів, архітекторів, проектувальників та інших спеціалістів, потрібних для відбудови держави. На цю мету ми орієнтувалися ще у 2021 році, коли в попередньому складі НЦ «МАНУ» ініціювали створення Музею математики. Тож і зараз, в умовах поглиблення освітніх втрат, ми матимемо новий інструмент для боротьби з ними. Дякую всім, хто працював спільно над цим проектом», — зазначив Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Як саме музей сприятиме подоланню освітніх втрат у галузі математики?
Окрім експозицій, Музей математики пропонуватиме освітні програми для двох основних груп — освітян і дітей. Вони будуть доступними як очно в музеї, так і онлайн для всіх охочих.
«Музей математики — це унікальний простір, що поєднує шість тематичних і чотири навчальні зони для школярів і педагогів, а також 120 інтерактивних експонатів. Багато з них ми збирали по всьому світу, ще коли працювали в НЦ «МАНУ». Ми прагнемо, щоб музей був доступним для всіх регіонів України. Тому, окрім фізичного простору, він пропонуватиме онлайн-активності, а в майбутньому плануємо запустити ще й мобільну виставку з освітнім складником», — зазначив перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець.
Музей пропонуватиме такі можливості:
- для учнів:
- для вчителів:
«Математика – це не просто цифри й формули, а інструмент для розуміння світу. Вона прихована у музиці, мистецтві, природі та технологіях. «Кубоїд» — це не просто освітній простір, а місце, де математика стає пригодою, де її можна побачити, відчути й застосувати. Тут ви дізнаєтесь, що математика всюди!» — прокоментував президент Малої академії наук України Станіслав Довгий.
Наразі простір працюватиме в тестовому режимі. Першими доступ до музею отримають школи, учні яких цього року здобули перемоги на Всеукраїнській олімпіаді з математики. Під час тестового періоду відбудуться перші заняття для дітей та педагогів. А вже з 1 травня Музей математики стане доступним для всіх охочих.
Квитки до музею будуть доступними на сайті з 18 березня, а також інстаграмі та фейсбуці.
Проект реалізовано Національним центром «Мала академія наук України» та Міністерством освіти і науки України за підтримки UNICEF Ukraine та Theirworld.