99 фахівців інклюзивно-ресурсних центрів отримали сертифікати міжнародного зразка на право користування методиками для оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Загалом в іспиті взяли участь 276 психологів з усіх областей України.
Це вже друга хвиля тестування — на початку року його пройшло 869 психологів ІРЦ, з яких до роботи було допущено лише 48%
Учасники другої хвилі — це психологи, які не пройшли тестування попереднього разу, але вирішили спробувати свої сили ще раз після додаткової підготовки.
«Робота інклюзивно-ресурсних центрів повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Для нас важливо створити єдині сучасні підходи до комплексної оцінки дітей з особливими освітніми потребами. Фахівець, який працюватиме з дитиною, має бути добре підготовлений, адже від цього залежить, наскільки ефективною буде подальша допомога”, — наголосила Міністр освіти і науки Ганна Новосад.
Відтепер понад 500 фахівців ІРЦ можуть здійснювати професійну діагностику дітей з ОПП — вони вже мають відповідні сертифікати та будуть внесені до світового реєстру психологів.
Варто зазначити, що торік було придбано та розподілено в обласні центри 500 комплектів відповідних методик. Загалом для цих цілей держава виділила 70 млн гривень. Так, кожен ІРЦ отримав WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (міжнародна шкала продуктивності), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Цьогоріч планують закупити додатково ще 199 комплектів цих методик.
Нагадаємо, що тривалість навчання для школярів з особливими освітніми потребами можна буде подовжити на два роки.