• In English
  • Лілія Гриневич: Ми продовжуємо програму з модернізації закладів професійної освіти – на 2019 рік закладено 50 млн грн
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 10 грудня 2018 року о 13:11

    У бюджеті на 2019 рік передбачено 50 млн грн на модернізацію професійної освіти – створення навчально-практичних центрів із сучасним обладнанням за професіями, яких найбільше потребує ринок праці. Про це повідомила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час круглого столу «Розвиток професійної освіти» сьогодні, 10 грудня 2018 року, у Львові.

    «Зараз ми проводимо моніторинг затребуваних на ринку праці професій. Вже зрозуміло, що у переліку напрямів відбудуться зміни, зокрема, надзвичайно затребуваною, за попередніми даними, є професія монтажника з утеплення будівель. Ми сподіваємось, що вдасться за ці гроші створити ще 25 НПЦ, але це також залежатиме від того переліку професій, який ми отримаємо після моніторингу», – пояснила Лілія Гриневич.

    Вона додала, що у 2016 та 2017 роках держава виділяла гроші – по 50 млн щорічно – на створення модернізованих навчально-практичних центрів за найбільш гостродефіцитними на ринку праці професіями. Так, протягом 2 років було створено 50 НПЦ за професіями: швачка, монтажних сантехнічного обладнання, тракторист.

    «Цього, 2018 року, держава збільшила інвестиції в модернізацію закладів профосвіти вдвічі, виділивши на це 100 млн грн, що дозволило створити вдвічі більше центрів – одразу 50 НПЦ протягом року. Зараз, під кінець року, ці центри виростають як гриби після дощу», – розповіла Лілія Гриневич.

    2018 року центри створювалися під оновлений перелік професій, після чергового моніторингу потреби на ринку праці. Зокрема, цьогоріч НПЦ відкриваються за такими напрямами:

    • механічна обробка металу (професії: токар, верстатник широкого профілю, фрезерувальник, шліфувальник, свердлувальник).
    • зварювальні технології (професії: електрозварник ручного зварювання, електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних зварювальних машинах, зварник).
    • електротехнічні технології (професії: електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, електромонтажник силових мереж та електроустаткування).
    • з професії: тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва.

    Нагадуємо, що Міністерство освіти і науки оприлюднило на громадське обговорення типовий договір про здобуття професійної освіти за дуальною формою навчання. Планується, що це буде тристоронній документ, що дозволить організувати навчання не лише в закладі, а й на виробництві. При цьому роботодавець в межах договору може домовитися з учнем, що той працюватиме певний період часу після навчання на його виробництві.