• In English
  • Дуальна форма здобуття освіти: результати другого року пілотного проекту, - МОН
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 08 грудня 2021 року о 17:46

    Оприлюднено аналітичний звіт пілотного проекту закладів фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (ДФЗО).

    Мета експерименту – відпрацювання моделей дуальної форми здобуття освіти і розбудови системи, яка буде корисною для освіти, бізнесу та здобувачів освіти. Наразі закінчується другий рік пілотного проекту, на результати якого вплинули карантинні обмеження. Однак ДФЗО не втратила актуальності, а роботодавці намагаються відновити співпрацю: в експерименті спочатку брали участь 44 заклади, а станом на кінець 2021 року – 79.

    Задля об’єктивного порівняння поглядів роботодавців, закладів освіти та здобувачів, групи респондентів відповідали на подібні за тематикою запитання. Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» було розіслано листи закладам із проханням надати інформацію, заповнивши анкету в Google-forms, а роботодавців і здобувачів опитували через телефонні інтерв’ю.

    Відповідно до підсумків аналізу:

    • заклади поступово стають більш відкритими до поглибленої співпраці з роботодавцями та готовими до додаткового навантаження, про що свідчить розширення переліку зацікавлених закладів освіти та представників бізнесу;
    • більшість роботодавців (91% опитаних партнерів) вбачає у ДФЗО майбутнє, оцінюючи її як сучасну та прогресивну форму здобуття освіти;
    • дві третини студентів, які навчалися за дуальною формою, готові рекомендувати її іншим здобувачам освіти.

    За результатами опитування створено перелік рекомендацій щодо розвитку дуальної форми здобуття освіти в Україні. Безперечно, національний контекст вимагає адаптації зарубіжного досвіду до реалій економіки, але саме ДФЗО створює кращі умови для встановлення паритетних відносин, пошуку компромісів і задоволення потреб сторін.

    Нагадаємо, у Києві відкриється новий заклад освіти для підготовки ІТ-спеціалістів.