• In English
  • Держприкордонслужба: Розпочались активні комплексні роботи з інженерно-технічного облаштування українсько-російського кордону
    Адміністрація Державної прикордонної служби України, опубліковано 02 квітня 2019 року о 12:02

    Як уже неодноразово повідомлялося, з 1 березня на тих ділянках, де дозволяли погодні умови, відновилися роботи та підготовка з інженерно-технічного облаштування українсько-російського державного кордону.

    А від 1 квітня розпочались вже активні роботи з реалізації запланованих заходів. Зокрема, проводяться роботи на ділянці Луганської області. Підрядні організації провели підготовчі роботи для будівництва рокадних доріг, проводиться улаштування загороджень та протитранспортних ровів. Продовжуються проектно-вишукувальні роботи. На цей час тільки на ділянці відділу прикордонної служби «Лозно-Олександівка» улаштовано 6,3 км загороджень із спіралі типу «Єгоза» та улаштовано понад 13 кілометрів протитранспортного (протитанкового) рову.

    На ділянці Золочівського району Харківської області проводяться роботи з обладнання системи відеоспостереження та контролю, проводиться прокладання переходів через складні або нестандартні ділянки місцевості, здійснюється доставка щебеневої продукції із залізничної станції до місць виконання робіт та коригування проектних рішень.

    Окрім Луганської та Харківської областей, проводяться роботи з реконструкції, будівництва та облаштування об’єктів у Чернігівській області. Також проводиться розроблення проектно-кошторисного документа щодо інженерно-технічного облаштування державного кордону у межах Сумської області.

    Нагадаємо, цей План був затверджений розпорядженням Уряду в травні 2015 року та передбачає створення на українсько-російській ділянці системи «інтелектуального кордону», яка поєднує технічні, інженерні та фортифікаційні новації і надасть можливість максимального контролю за лінію державного кордону і упередження її порушення. А кінцевим терміном реалізації Плану є 2021 рік.

    Загалом на 2019 рік планом передбачено виділення з бюджету 400 млн грн. За ці кошти заплановано розгорнути 5 комплексів відеоконтролю та сигналізації, улаштувати 50 кілометрів протитранспортних ровів, 9,5 км сітчастої огорожі, 47,9 км загороджень із спіралі типу «Єгоза», прокласти 65,8 км рокадної дороги, обладнати 40 переходів рокадної дороги через складні ділянки (яри, канави тощо), виконати роботи з реконструкції приміщень для підрозділів охорони кордону на 3 об’єктах та низку інших важливих робіт.

    Зазначимо, що впродовж 2015-2018 років на реалізацію Плану було виділено 1,3 млрд грн. За ці кошти обладнано та оснащено близько 33,8% протяжності українсько-російського кордону, а це: 4 комплекси відеоконтролю та сигналізації, майже 340 км протитранспортних ровів, 250 км рокадної дороги; проведено реконструкцію 5 прикордонних підрозділів; обладнано достатню кількість опорних пунктів, придбано технічні засоби для дистанційного контролю і багато іншого. При цьому варто зауважити, що Державна прикордонна служба не реалізовує завдання Плану самостійно. Цим займаються підрядні організації, які виконують роботи на підставі договорів, укладених відповідно до чинного законодавства.

    Також зазначимо, що ефективність даного проекту підтверджується вже тим, що на ділянках, де система діє, можливість порушення лінії кордону практично зведена до нуля.