• In English
  • Андрій Крейтор: Від початку року досліджено понад 15 тисяч рекламоносіїв. Основні види порушень – мовне законодавство та медична реклама

    Від початку року досліджено понад 15 тисяч рекламоносіїв. Основні види порушень – мовне законодавство та медична реклама. Про це повідомив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.

    “Держпродспоживслужба України підбила підсумки моніторингу рекламної діяльності за 9 місяців 2024 року. За цей період фахівці дослідили понад 15,2 тисячі рекламоносіїв та виявили низку порушень, що свідчать про необхідність подальшого посилення нагляду за рекламним ринком. Особливо багато порушень зафіксовано в Харківській області та місті Києві”, – зазначив Андрій Крейтор.

    Ключові показники моніторингу:

    • 1975 порушень у сфері реклами, що стосуються недобросовісного контенту, мовного законодавства та інших аспектів.

    • 4,5 млн грн – загальна сума накладених штрафних санкцій

    • 56 рішень про визнання реклами недобросовісною та прихованою.

    • 72 рішення про зупинення розповсюдження реклами.

    Найпоширеніші порушення:

    Використання недержавної мови:

    Зареєстровано 469 випадків розповсюдження реклами з порушеннями мовного законодавства, зокрема із використанням мови держави-агресора. Сума штрафних санкцій за ці порушення склала 1,1 млн грн. Найбільше було зафіксовано порушень у Харківській, Запорізькій, Дніпропетровській, Одеській та Херсонських областях.

    Реклама медичних товарів та послуг:

    Виявлено 213 порушень у рекламі лікарських засобів, методів профілактики та лікування. Найбільш розповсюджені порушення – відсутність попереджень про шкідливість самолікування та залучення до реклами осіб, що видають себе за лікарів. За цими випадками накладено штрафів на загальну суму 582,3 тис. грн.

    Протягом звітного періоду Держпродспоживслужба розглянула 466 звернень від громадян та державних органів. Рекламодавці сплатили штрафних санкцій на загальну суму 2,9 млн грн.

    Основна мета діяльності Держпродспоживслужби – створити прозорий рекламний ринок, де інтереси споживачів будуть захищені, а рекламодавці працюють за чесними правилами.

    "Сучасний інформаційний простір переповнений рекламою, яка має значний вплив на вибір споживачів. Проте не вся реклама є чесною та прозорою. Деякі рекламодавці нехтують вимогами законодавства, створюючи недобросовісний контент. Держпродспоживслужба закликає всіх учасників ринку відповідально ставитися до створення рекламного контенту. Дотримання законодавства не лише дозволяє уникнути штрафних санкцій, а й сприяє підвищенню довіри споживачів до брендів", – зазначив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.