• In English
  • Агентство Європейського Союзу з безпеки польотів підтвердило високий рівень безпеки, яку гарантує Україна у повітряному просторі над Чорним морем, - Владислав Криклій
    Міністерство інфраструктури України, опубліковано 31 серпня 2020 року о 17:14

    Сьогодні Агентство Європейського Союзу з безпеки польотів (European Aviation Safety Agency – (EASA)) опублікувало оновлений Інформаційний бюлетень з безпеки польотів EASA SIB 2015-16R3 (Safety Information Bulletin) щодо безпечного використання 6 маршрутів (L851, M856, M860, M854, M435, M861). Ці маршрути EASA рекомендує користувачам повітряного простору використовувати для планування польотів над Чорним морем, де відповідальність за обслуговування повітряного руху делегована Україні.

    У висновку EASA йдеться виключно про маршрути у повітряному просторі над Чорним морем, які не зачіпають територію Автономної Республіки Крим. Повітряний простір над АРК та територіальними водами залишається закритим для польотів повітряних суден.

    Владислав Криклій, Міністр інфраструктури України: «У сучасній ситуації кризи світової авіаційної галузі, спричиненої COVID-19, коли учасники ринку зазнають величезних втрат, важливо використовувати нові можливості для пошуку рішень, здатних оптимізувати витрати авіакомпаній – зменшити тривалість польоту, використання пального. Важливим рішенням у нинішній ситуації є оптимізація поточної загальноєвропейської маршрутної мережі та розширення транзитних можливостей нашої країни».

    Публікація EASA в черговий раз визнає ефективність заходів, які вжиті Украерорухом та авіаційною владою країни та спрямовані на зменшення існуючих ризиків для безпеки польотів. Такі рекомендації від EASA базуються на результатах моніторингу ефективності запроваджених Україною спеціальних процедур та відсутності випадків із негативним впливом на безпеку польотів.

    З 27 серпня 2015 року Украерорух впровадив спеціальні процедури планування польотів та використання повітряного простору (так званий safety case) із застосуванням поетапного підходу до нормалізації польотів над відкритим морем у Сімферопольському районі польотної інформації. За результатами моніторингу, після впровадження вищезгаданих спеціальних процедур було підтверджено, що безпека польотів – на високому рівні.

    З 27 серпня 2015 року на підставі аналізу безпеки польотів (так званий Safety Case) впроваджені спеціальні процедури планування польотів та використання повітряного простору із застосуванням поетапного підходу до нормалізації польотів над відкритим морем у районі польотної інформації (РПІ) Сімферополь.

    З 27 серпня 2015 року по 26 серпня 2020 року авіаперевізники здійснили 95 687 рейсів у Сімферопольському районі польотної інформації. Серед авіакомпаній, що виконують польоти, використовуючи спеціальні процедури 2017 року, крім українських авіакомпаній, також: Georgian Airways (Georgia), Air Arabia (U.A.E), United Parcel Service Company (США), Fly Dubai (U.A.E), Condor Flugdienst GmbH (Німеччина), Qatar Airways та інші.

    Андрій Ярмак, керівник Державного підприємства обслуговування повітряного руху України: «Перемовини щодо перегляду інформаційного бюлетеня з безпеки польотів SIB 2015-16R2 та розширення запропонованих ділянок маршрутів обслуговування повітряного руху з 2 до 6, доступних для планування та виконання польотів у межах РПІ Сімферополь, з представниками Агентства Європейського Союзу з безпеки польотів (EASA) та іншими заінтересованими авіаційними інституціями тривали понад 8 місяців. Це були непрості переговори, адже останнім часом питання безпеки польотів та міжнародної політики є тісно пов’язані. Вважаю сьогоднішню публікацію EASA – великою перемогою на міжнародному рівні у відстоюванні національних інтересів України».

    Наразі проводиться активна робота із залучення іноземних перевізників до виконання польотів через повітряний простір під відповідальністю України. Проведено аналіз використання повітряного простору над відкритим морем та визначені потенційно привабливі для експлуатантів ділянки маршрутів обслуговування повітряного руху під відповідальністю України. Їх привабливість характеризується зниженням витрат на пальне та зменшення часу перебування у польоті, що означає також менший рівень викидів СО2. Відтак, за результатами моделювання сформовані адресні пропозиції до таких авіакомпаній як Qatar Airways, Emirates Airline, British Airways, Turkish Airlines, Lufthansa Airlines, China Southern Airlines, Juneyao Airlines, Etihad, SCAT Airlines тощо, а також до представників авіаційної влади Об’єднаних Арабських Еміратів, Китайської Народної Республіки та Республіки Казахстан.