• In English
  • 980 млн грн субвенції на ноутбуки для вчителів: Мінцифри з МОН продовжують цифровізувати освітню сферу

    Міністерство цифрової трансформації та Міністерство освіти цьогоріч планують забезпечити ноутбуками понад 60 тисяч вчителів. У держбюджеті-2021 передбачено додаткове фінансування — 1 млрд гривень на боротьбу з COVID-19 та його наслідками під час освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Зокрема, 980 млн грн виділені саме на придбання ноутбуків. Завдяки цій субвенції вчителі зможуть зробити процес навчання більш сучасним і доступним.

    Пандемія змінила освітній процес — уроки з класів перейшли в зум-конференції. Однак, на жаль, не у всіх вчителів була технічна можливість навчати дітей у такому форматі.

    «Уже цього року ми забезпечимо понад 60 тисяч вчителів якісною технікою. Ця ініціатива зараз — одна з пріоритетних, над якою ми працюємо спільно з МОН. Продовжуємо цифровізувати освітню сферу. Електронні журнали та щоденники, онлайн-конференції, презентації на уроках — це майбутнє освіти. Наша мета — зробити так, щоб у кожного вчителя був власний персональний комп’ютер, доступ до швидкісного інтернету та ще більше можливостей для навчання дітей», — розповів Віце-прем'єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

    У наказі МОН прописані вимоги до техніки. Це гарантія того, що комп’ютери будуть високої якості. З урахуванням співфінансування та очікуваної вартості ноутбука у 20 тис. грн планується закупівля понад 60 тис. ноутбуків за цією субвенцією. Така вартість розрахована за результатами консультацій із вендорами та після аналізу ринку.

    «Усі ініціативи, які ми реалізуємо в діджиталізації освіти, направлені на організацію належного освітнього процесу в умовах пандемії. Важливо, щоб учителі мали змогу користуватися сучасними гаджетами у своїй повсякденній роботі. МОН приділяє значну увагу своєчасній та всебічній методичній підтримці вчителів із метою оперативного освоєння ними нових цифрових навичок. Цьогоріч спільними зусиллями нам вдалося передбачити в державному бюджеті цільові кошти для підтримки наших вчителів. Наразі очікуємо від областей злагодженої роботи з організації закупівельних процедур, щоб вчителі швидше отримали ноутбуки. Для цього МОН та Мінцифри підготували лист-роз’яснення для областей, де чітко описано, як реалізувати цю субвенцію», — наголосив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

    Також у квітні була ухвалена постанова, в якій визначені порядок і умови розподілу субвенції. Використати субвенцію можна буде на засадах співфінансування:

    • 70% — за рахунок субвенції, 30% — за рахунок місцевих бюджетів для м. Києва, обласних бюджетів та бюджетів територіальних громад, де населення становить понад 40 тис. осіб;
    • 90% — за рахунок субвенції, 10% — за рахунок місцевих бюджетів для міських територіальних громад, де чисельність населення становить менш ніж 40 тис. осіб;
    • 95% — за рахунок субвенції, 5% — за рахунок місцевих бюджетів для сіл, селищ, гірських населених пунктів та міст на лінії зіткнення.

    Заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан зазначила, що сьогодні інтеграція цифрової культури в закладах освіти стає центральною, стратегічною та фундаментальною частиною навчального процесу. Кожен український вчитель має бути забезпечений необхідною технікою та володіти цифровими навичками. Саме тому Мінцифри разом із Міністерством освіти та науки запускаємо ініціативу «Ноутбук кожному вчителю». Очікуємо на закупівлю понад 60 тисяч ноутбуків для вчителів уже цього року.

    Комп’ютери закуплять на 24 області та м. Київ. Процес можна буде відстежувати за допомогою спеціального дашборду.

    За словами заступника Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артура Селецького, проект «Ноутбук кожному вчителю» зародився не лише як відповідь на пандемію. Пандемія, дійсно, стала приводом, який змусив державу гнучко та оперативно відреагувати на проблеми в освіті під час дистанційного навчання. Проте питання технічного забезпечення працівників будь-якої сфери (в тому числі освітньої) не має сьогодні розглядатися як розкіш, оскільки це базова необхідність для нормальної роботи сучасної людини.

    Різні цільові субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам виділяються щороку, однак часто громади не використовують їх повністю. Наприклад, деякі з них використані лише наполовину, інші — ще менше. Важливо, що якщо області не витратять субвенцію цьогоріч, то вона не залишиться в них у бюджеті на наступний рік. Саме тому наша мета — щоб субвенцією скористалися на всі 100% цього року.