
МОН затвердило комунікаційну стратегію на 2017-2020 роки: переходимо від інформаційно-роз'яснювальної роботи до двосторонньої комунікації з суспільством
Міністерство освіти і науки України затвердило комунікаційну
стратегію МОН на 2017-2020 роки. Відповідне рішення ухвалене Колегією
Міністерства, стратегія доступна для ознайомлення на офіційному сайті за
посиланням.
Мета створення стратегії – підвищити рівень довіри громадян
до дій МОН, зміцнити підтримку реформ, трансформувати традиційну
інформаційно-роз’яснювальну роботу, перетворивши її на комунікаційну.
Це передбачає не лише одностороннє інформування про
діяльність і вже прийняті рішення, а прозорість роботи Міністерства, участь у
виробленні рішень зацікавлених стейкхолдерів,
цільових груп освітньої та наукової сфер,
громадськості. Будуть створені механізми двостороннього обміну
повідомленнями та ефективного врахування суспільної й експертної думки.
«Під час роботи над створенням стратегії було опрацьовано
чимало соціологічних та аналітичних матеріалів, які показали: в суспільстві не
сформований стійкий фундамент для підтримки реформ. Тому головна стратегічна
мета – підвищити усвідомлення ролі освіти в суспільстві, сформувати запит на
реформу серед усіх цільових груп, запропонувати суспільству мету/місію
української освіти. Виходячи з цієї мети, були сформовані завдання –
реформувати образ МОН, спланувати комунікаційні заходи за 4-ма пріоритетами
Міністерства, визначеними в середньостроковій програмі Уряду», – повідомила
радник Міністра освіти і науки Іванна Коберник.
Комунікаційна стратегія детально описує комунікацію за 4-ма
визначеними МОН пріоритетами до 2020 року – реформа середньої освіти «Нова
українська школа», модернізація професійно-технічної освіти, забезпечення
якості вищої освіти, а також створенні нової системи управління та фінансування
науки.
Також в межах комунікаційної стратегії розроблено концепцію
нової візуальної ідентичності Міністерства освіти і науки України.
«У вересні 2017 року Верховна Рада ухвалила розроблений
Міністерством освіти і науки Закон «Про освіту», який започатковує системну
реформу. Однак зміни неможливо втілити без підтримки людей. Щоб донести ідеї
реформи, Міністерство більше не може (і не хоче) спілкуватись формально і
зверхньо, як колись. Новa системa
комунікацій потребує нових символів і нового дизайну – сучасного, відкритого та
цілісного», – зазначається у презентації нової візуальної ідентичності МОН.
До сьогодні МОН не мало єдиного стилю. Не були зафіксовані
ані кольорова гама, ані шрифти, ані правила розміщення. Не існувало єдиного
офіційного логотипу Міністерства і одночасно використовувались декілька
неофіційних.
Саме тому було розроблено цілісний комплекс візуальних
рішень – від нового логотипу та затвердженого шрифту до можливого дизайну
комунікаційних кампаній та презентаційної продукції.
Основна ідея нових візуальних рішень – сфокусуватись на
освіті і науці, а не на міністерстві як такому.
Передбачається, що оновлення зазнають сайт та соціальні
медіа, які належать Міністерству:
ФБ (https://www.facebook.com/UAMON/),
Твіттер (https://twitter.com/MON_UKRAINE),
YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCQR9sMWcZshAwYX-EYH0qiA).
«Новий стиль МОН допоможе зробити всі види комунікації
Міністерства сучасними та відкритими. Ми відмовляємося від золотих тиснень,
штучної псевдорозкоші на користь простих чітких ліній
і лаконічних зображень», – йдеться у презентації нової візуальної ідентичності
МОН.
З концепцією новою візуальної ідентичності МОН, яка була
затверджена разом з комунікаційною стратегією, можна ознайомитися за посиланням
https://goo.gl/9vtpiQ.
Комунікаційна стратегія була розроблена спільно з
Громадською організацією «Комунікації
для змін», яка має досвід у побудові комунікаційних стратегій для Уряду та
міністерств України у 2014-2016 роках. Концепція візуальної ідентичності МОН
була розроблена дизайн-школою Projector під
керівництвом Олександра Трегуба. На розробку
комунікаційної стратегії та візуальної ідентичності не витрачалися кошти
державного бюджету.