Державне агентство автомобільних
доріг України «Укравтодор» та китайська компанія
«Xinjiang Communications Construction Group» підписали
2 контракти на загальну суму 95,8 млн доларів США на виконання дорожніх
робіт в Україні.
«Надзвичайно важливі
два моменти: це перший досвід
китайської компанії в Україні і це, фактично,
відновлення співробітництва
України з міжнародними фінансовими організаціями у дорожній сфері», - наголосив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, в присутності якого відбулась церемонія підписання.
Один контракт передбачає виконання ремонтних робіт з покращення безпеки
руху на автомобільній дорозі М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка (через м. Вінницю), км
291+240 – км 332+052 (сума контракту – 38,5 дол. США), другий
контракт передбачає реконструкцію
і капітальних ремонт автомобільної дороги М-03 Київ – Харків – Довжанський (км 210+000
– км 333+250 (окремими ділянками),
сума контракту – 57,3 млн доларів США).
«Україна має успішний досвід
співпраці з китайськими компаніями на прикладі проведення
днопоглиблювальних робіт в
порту «Южний». Нам надзвичайно
важливо, щоб досвід в автодорожній
сфері був теж успішним. Ми запускаємо конкуренцію в автодорожній галузі. Я сподіваюсь, що до працюючих в Україні українських, турецьких, китайських компаній долучиться ще більша
кількість партнерів і з ЄС, і з сусідніх
держав», - заявив очільник Міністерства.
Володимир Омелян також підкреслив, що після децентралізації Укравтодору, Державне агентство з наступного року відповідатиме за 50 тис км доріг міжнародного і національного значення: «На їх ремонт і утримання передбачено близько
25 млрд гривень.
Майже 11 млрд гривень
піде на ремонт і утримання автошляхів місцевого значення. Тут надважливо, щоб ми зберегли митний експеримент, адже це ті надходження,
які виправдали себе в попередньому році і в цьому. Окрема
програма – безпека автошляхів. На наступний рік ми запланували
1,5 млрд на забезпечення безпеки доріг – 5% Дорожнього фонду. Наше бачення - це до 2020 року скоротити смертність на дорогах вдвічі, але будем намагатися, щоб вона була взагалі
нульова, як це є в більшості країн Європи».
«Ми провели
переговори зі Світовим
банком щодо можливості будівництва автобану Львів –
Будапешт через КПП «Дийда». Це
угорський автобан Т-0,3 який
поєднається з автобаном в Україні М-06. Ми будемо мати фактично
транс’європейську магістраль,
яка дасть необхідний трафік. Ми розпочинаємо pre-feasibility study, перед ТЕО, який
дасть обґрунтування, який саме напрям
краще і що
буде зроблено для того, щоб
дорога Львів – Мукачево була
першої категорії. Це буде основною артерією для українських товарів в ЄС, але крім
того, забезпечить стале сполучення Закарпаття з іншими регіонами
України», - пояснив Міністр інфраструктури України, - «Наразі дорога М-06 з Мукачева до Львова проходить через складний
гірський рельєф, а отже, проїзд по ній займає близько
3,5 годин. Новий автобан скоротить
час в дорозі до 2 годин. Ми пропонуємо
найоптимальніший маршрут з пропозицією найдешевшого, але найякіснішого будівництва і проходу нового автошляху головного коридору між Україною і Угорщиною».
За словами Володимира Омеляна, у перспективі новий автобан Львів – Мукачево буде поєднуватися із словацьким автобаном R-2, що забезпечить його зв'язок із системою швидкісних доріг Словаччини, Чехії, Німеччини.