19 вересня під
головуванням заступника Міністра інфраструктури Юрія Лавренюка
відбулось відкриття першого засідання україно-угорського
Спільного Комітету з питань комбінованих перевезень. В засіданні взяли участь
представники Міністерства інфраструктури України, представники Департаменту автомобільного
та залізничного транспорту Міністерства національного розвитку Республіки
Угорщина, ПАТ «Укрзалізниця», ДП «ЦТС Ліски»,
Державної фіскальної служби України та Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП).
Юрій Лавренюк підкреслив, що Україна приділяє велику увагу
розвитку інтермодальних (комбінованих) перевезень.
Успішним прикладом є поїзди «Вікінг» та «Зубр».
«В умовах
конкуренції на ринку автомобільних перевезень, українські міжнародні автоперевізники постійно відчувають дефіцит угорських
транзитних дозволів на міжнародні автоперевезення Е3 без сплати мита на
автотранспортний засіб. Зараз квота становить 15 000 шт. Угорщина є
транзитною країною до Італії, Австрії, Словенії, Хорватії, Боснії та
Герцеговини, Македонії. Враховуючи встановлені квоти, українським перевізникам
для виконання перевезень необхідно 25 000 транзитних дозволів без оплати
дорожнього збору», - підкреслив Юрій Лавренюк.
Сторони
обговорили та провели аналіз вантажних перевезень між Україною та Угорщиною,
які здійснюються залізничним та автомобільним транспортом, організацію
спільного митного контролю та перспективи організації контрейлерних перевезень,
технічні та технологічні умови їх здійснення, у тому числі з використанням
паромних переправ Чорного та Каспійського морів.
Юрій Лавренюк проінформував Угорську сторону про модернізацію,
ремонт та підготовку відповідної інфраструктури на пунктах пропуску.
Пані Сілвія Ерб, директор Департаменту
автомобільного та залізничного транспорту Міністерства національного розвитку Республіки
Угорщина, зазначила, що не бачить перешкод у розвитку контрейлерних перевезень
територіями України та Угорщини. «Угорські залізні дороги готові приймати такий
вид перевезень. Наразі в Угорщині активно будуються залізні дороги за кошти ЄС.
В перспективі ми могли б розглядати варіант із залучення коштів ЄС на розвиток
контрейлерних перевезень на території України», - зауважила Сілвія
Ерб.