
Держпродспоживслужба: За підсумками півріччя експорт сільськогосподарської продукції помітно зріс
Відповідно
до даних митних органів за 6 місяців 2017 року в порівнянні з аналогічним
періодом 2016 року спостерігається збільшення експорту сільськогосподарської
продукції практично за всіма найменуваннями.
Так майже на
60% збільшився експорт живих тварин (на 4625 тонн), на 46% збільшився експорт
м’яса та субпродуктів.
Тільки
експорт свинини за 6 місяців 2017 року перевищив відповідні показники 12
місяців 2016 року – 3567 тонн у 2017 проти 3161 тонн у 2016 року. За даними
Державної фіскальної служби за результатами експорту за період до 01.07.2017 у
порівнянні з 12 місяцями минулого року тільки до Грузії експорт свинини збільшився
на 47% (2565 тис. дол. США у 2016 – 4812 тис. дол. США у 2017).
Також
спостерігається збільшення експорту молокопродуктів - на 22% (на 11727 тонн) та
яєць птиці (на 5681 тонну), на 95% - експорт меду (на 14466 тонн), на 140% -
жирів і масел тваринного походження. У даному контексті варто звернути на
експорт жиру ВРХ – збільшення на 3484% у порівнянні з аналогічним періодом 2016
року.
На 303%
збільшився експорт ковбас (у порівнянні із 12 місяцями 2016 року
спостерігається збільшення експорту на 51%), на 30% - готової чи консервованої
продукції з м’яса (збільшення на 299 тонн), на 81% - готових харчових продуктів
з риби та ракоподібних (на 1010 тонн). Крім того, митні органи констатують
збільшення експорту шкур ВРХ, овець та ягнят на 21% (15-8 тонн) та хутросировини на 77% (на 206 тонн).
Щодо
продукції рослинного походження, то за 6 місяців 2017 року у порівнянні з
аналогічним періодом 2016 року спостерігалося збільшення обсягів експорту за
найменуваннями: живі рослини та продукти квітництва (на 28%), овочі, рослини та
коренеплоди (на 90%), зерно, злаки (на 21%), продукція борошномельно-круп’яної
промисловості (на 37%), насіння олійних культур (на 21%), солома та корми для
тварин (на 100%), матеріали рослинного походження (на 9%), олія (на 29%), інші
жири рослинні або тваринні (на 183%).
Як зазначив
Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа, таких
результатів вдалося досягти завдяки й зусиллям Держпродспоживслужби,
яка працює над тим, щоб стати надійним партнером для бізнесу та інструментом
для виходу української продукції на зовнішній ринок.
За його
словами, у поточному році завдяки спільним зусиллям держави та бізнесу
відбулося розширення географії експортних поставок продукції тваринного
походження. Кількість українських підприємств, які отримали право експорту
харчових продуктів тваринного походження, збільшилася до 728.
У тому числі
за 2016-2017 роки було відкрито та відновлено експорт до країн ЄС
(молочні продукти), КНР (молочні продукти, яловичина), Ізраїлю (столове яйце,
корми для домашніх тварин), Об’єднаних Арабських Еміратів (м'ясо птиці та
продукти з нього, яловичина, м'ясо овець та продукти з нього), Королівства
Саудівська Аравія (м'ясо птиці та продукти з нього), Єгипту (яловичина),
Гонконгу (столове яйце), Чорногорії (м'ясо птиці, мед), Сербії (м'ясо птиці),
Боснії та Герцеговина (м'ясо птиці), Лівану і Танзанії (м'ясо птиці та продукти
з нього).
Володимир
Лапа нагадав, що Держпродспоживслужба та компетентний
орган КНР підписали Протокол інспекційних, карантинних та
ветеринарно-санітарних вимог щодо експорту замороженої яловичини з України до
Китайської Народної Республіки. Зараз опрацьовується питання щодо визначення переліку
підприємств, які експортуватимуть яловичину до Китаю.
На даний час
Україна може здійснювати експорт продукції до країн-членів ЄС з 281
українського підприємства. Із цієї кількості 100 підприємств – виробники
харчової продукції (молоко та молочні продукти -16, м'ясо птиці - 7, продукти з
м'яса птиці - 2, риба та рибопродукти - 20, яйця та яйцепродукти
- 2, мед бджолиний - 52, кишкова сировина та коллаген
- по 1. Також з 2016 року 5 українських підприємств мають право експортувати до
країн Європейського Союзу живих виноградних равликів (охолоджених).
Разом з цим Держпродспоживслужбою веде перемовини з 22 країнами щодо
експорту української продукції тваринного походження на закордонні ринки.