Після закінчення
вступної кампанії МОН проведе ретельний аналіз всіх проблем, що виникли в
роботі нового програмного забезпечення ЄДЕБО, та зробить висновки для його
вдосконалення. На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія
Гриневич.
«Як тільки
завершиться вступна кампанія, ми проаналізуємо та визначимо всі недоліки, які
були в роботі ЄДЕБО. Більша частина з них вже усунені, однак ми й надалі
вдосконалюватимемо програмне забезпечення, щоб воно було надійнішим та зручнішим
для користувачів. Висновки разом з рішеннями, які дозволять поліпшити роботу
ЄДЕБО, будуть обов’язково представлені громадськості», – повідомила Лілія
Гриневич.
Вона відзначила,
що в перші дні у вступників дійсно виникло чимало проблем з реєстрацією
електронних кабінетів. Вони здебільшого були спричинені розбіжностями
персональних даних в документах – пропущені апострофи, чергування «і»/«и»,
розбіжності в 1 літеру, подані старі назви населених пунктів, перейменованих в
межах декомунізації тощо.
«Більшість з цих
помилок були оперативно виправлені і останні півтора тижня система працювала в
штатному режимі. Однак тим вступникам, у яких все ж залишилися такі проблеми, з
15 липня було дозволено подавати документи у паперовій формі», – зазначила
Міністр.
Вона підкреслила,
що цього року вступна кампанія була непростою – як для вступників та ВНЗ, так і
для МОН. Довелося в дуже стислі терміни змінювати програмне забезпечення ЄДЕБО,
але це був необхідний крок. Старе програмне забезпечення не відповідало змінам,
які закладені в цьогорічних Умовах прийому. Підприємець, у власності якого
перебувало програмне забезпечення, відмовився співпрацювати з ДП «Інфоресурс» і продовжувати
доопрацювання бази у жовтні 2016 року.
Крім того, усі
дані студентів, абітурієнтів, викладачів були незахищені. Вони могли бути
втрачені, а система могла будь-якої миті припинити роботу і цьогорічна вступна
кампанія взагалі опинилася би під загрозою зриву.
Тому, за словами
Лілії Гриневич, в МОН було ухвалене досить складне і сміливе рішення щодо зміни
програмного забезпечення. В силу непереборних обставин – пошук фінансування,
проведення відкритого тендеру, блокування його результатів – терміни на
розробку скоротилися від запланованих більш ніж удвічі. Тому провести його
промислову експлуатацію до вступної кампанії не було жодної можливості.
«Але тепер
програмне забезпечення ЄДЕБО є державною власністю, і це не тільки гарантує
безпеку усіх даних, а й дає можливість постійно працювати над його
вдосконаленням, яке точно зможуть відчути та оцінити вступники наступних
років», – наголосила Міністр.
Нагадуємо, що
станом на 28 липня приймальні комісії перевірили 99,8% всіх зареєстрованих заяв
абітурієнтів.