З метою підготовки багаторічної Стратегічної комплексної програми допомоги ЄС Україні в рамках Інструменту Європейської політики сусідства на період
2018-2020 років у Міністерстві
соціальної політики відбулася зустріч з групою міжнародних експертів з оцінки напрямків майбутньої програми підтримки реформ у секторі професійно-технічної освіти –Томасом Блеком, експертом з питань сектору професійно-технічної освіти та інституціональних
реформ (керівник групи), Кітом Горнішем,
фінансовим експертом, Сніжаною Леу, спеціалістом з професійно-технічної освіти та з питань розвитку
навичок.
Під час зустрічі
заступник директора департаменту ринку праці та зайнятості Ганна Свідрак
поінформувала експертів, що реформування професійної освіти – це один із
основних викликів, які сьогодні стоять перед Україною. На думку Міністерства,
якщо система професійної освіти буде відповідати потребам роботодавців, то
випускники учбових закладів матимуть кращі перспективи працевлаштування. У
реалізації цього завдання Міністерству соціальної
політики відведено особливу роль, як центрального органу виконавчої влади, який
формує та реалізує політику зайнятості.
У рамках роботи з
впровадження Національної рамки кваліфікацій на Мінсоцполітики, зокрема, покладено функції щодо:
- координації роботи з розроблення професійних
стандартів;
- розроблення нової редакції Національного
класифікатора України „Класифікатор професій”, який відповідатиме міжнародній
класифікації занять (ISCO-08);
- створення електронного реєстру професій та
реєстру професійних стандартів;
- забезпечення навчання розробників професійних
стандартів;
- формування системи підтвердження
результатів професійного навчання.
За результатами зустрічі досягнуто домовленості,
що робота експертів буде спрямована на:
1.
Проведення аналізу ефективності реалізації реформ з розвитку
професійно-технічної освіти на державному та регіональному рівнях.
2.
Проведення аналізу бюджетних асигнувань для проведення реформи та
забезпечення сталості професійно-технічної освіти, що відповідатиме
національним потребам.
3.
Визначення основних змін у законодавстві
та інституційній організації сектору професійно-технічної
освіти, які стануть передумовою надання допомоги з боку ЄС.