У Новій
українській школі відійдуть від карального оцінювання. Про це розповіла Міністр
освіти і науки України Лілія Гриневич під час спілкування з освітянами у Шабській НВК, яка розглядається як одна зі шкіл, що
пілотуватиме новий стандарт початкової школи у 2017-2018 навчальному році.
«Сьогодні Україна
має великі проблеми саме з ідеологією оцінювання – воно каральне. В Новій
українській школі буде створено стимулюючу систему – де досягнення
підкреслюватимуться на рівні з помилками. При цьому ми не зніматимемо
оцінювання у початковий школі повністю. 1-2-ий клас має бути без оцінок, але в 3-4-му
діти мають звикати до бальної системи», – зазначила Лілія Гриневич.
Щоб засвоїти нові
методики викладання, підходи до оцінювання та інші елементи нової школи, напередодні
старту реформи у першому класі 22 тис. учителів, що братимуть першачків, пройдуть комплексне перенавчання.
Очільниця МОН
також додала, що компетентнісний підхід, який є одним
із основних елементів НУШ, неможливо впровадити без змін підходів до оцінювання
та вимірювання знань учнів.
«Ми маємо
оцінювати дітей на основі компетентнісних завдань. Це
стосується й ЗНО. Погодьтеся, що наша профільна школа зараз орієнтована саме на
складання оцінювання. Без переорієнтації завдань від чинної моделі ми відійти
не зможемо», – пояснила Міністр.
У створенні компетентнісних завдань для ЗНО має допомогти проведення
міжнародного дослідження PISA, що проходитиме в Україні у 2018 році.
«PISA спеціалізована
саме на перевірці розвитку компетентностей 21століття.
Це дослідження не лише зробить хороший зріз розвитку українських підлітків, а є
й взірцем для авторів тестів, що наповнюють тестові зошити ЗНО завданнями», –
підкреслила Лілія Гриневич.
Нагадуємо, що у
навчальних закладах України закінчилося пілотування завдань, анкет та процедур
адміністрування міжнародного дослідження якості освіти PISA. Учасниками
пілотування стали 1 670 учнів та студентів з 41 навчального закладу.