• In English
  • 25 профтехів розроблять бізнес-плани для НПЦ, підвищать якість підготовки сантехніків та допомагатимуть їм знайти роботу
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 05 листопада 2020 року о 13:27

    До 2023 року 25 закладів профосвіти оновлять навчальні програми за професією сантехніка, сприятимуть працевлаштуванню випускників цього напряму та випишуть докладні бізнес-плани для окупності навчально-практичних центрів. Це закладено у другу фазу українсько-швейцарського проекту “Державно-приватне партнерство для поліпшення санітарно-технічної освіти в Україні”, який триває вже майже 7 років. Засідання Наглядової ради проекту відбулося сьогодні, 4 листопада 2020 року, за участі заступника Міністра освіти і науки Ігоря Гарбарука.

    Проект стартував у 2014 році і спочатку передбачав втілення одного компонента впродовж 4 років. За цей період було створено 6 навчально-практичних центрів за професією сантехніка у пілотних профтехах. Вони показали позитивні результати як у підготовці учнів, так і в співпраці з місцевим бізнесом, тож це стало стимулом для відкриття ще 19 центрів за кошти державного та місцевих бюджетів.

    У межах першої фази також оновлено освітній стандарт за професією “Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування”, створено освітні ресурси, навчальні плани та програми.

    “Рішення про продовження проекту було прийняте ще наприкінці 2019 року, однак через зміну компанії-виконавця старт другої фази дещо затягнувся. Далі через кризу, яка виникла у світі та, зокрема в Україні, внаслідок пандемії коронавірусної інфекції, проект не мав можливостей для повноцінної роботи. Зараз, коли наші партнери завершили оформлення документів, а заклади профтехосвіти налагодили роботу в умовах карантину, можна говорити про початок роботи над новими завданнями. Зі свого боку ми сприятимемо розвитку проекту та підтримаємо його на кожному з етапів”, – наголосив Ігор Гарбарук.

    У другій фазі пілотні заклади мають:

    • підвищити ефективність навчальної програми з професії сантехніка;
    • забезпечити самоокупність навчально-практичних центрів, створених в межах першої фази. Експерти допоможуть закладам виписати докладні бізнес-плани, виконання яких допоможе їм залучити додаткові ресурси і самостійно забезпечувати майстерні витратними матеріалами, робити ремонти;
    • сприяти працевлаштуванню випускників – монтажників санітарно-технічних систем та устаткування.

    У попередній фазі проекту для майстрів виробничого навчання та викладачів спецдисциплін провели семінари з підвищення кваліфікації. А перед початком навчального року усі 25 профтехів отримали комплекти навчальних посібників за професією “Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування”. Ці матеріали можна переглянути на сайті МОН – їх можуть використовувати педагоги під час організації дистанційного та змішаного навчання.

    Проект щодо покращення санітарно-технічної освіти реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України. Фінансування здійснюється Урядом Швейцарської конфедерації через Швейцарську агенцію розвитку та співробітництва, компанією “Геберіт Трейдінг”. Виконавцем проекту є швейцарська фундація технічного співробітництва з розвитку “Свіссконтакт”.

    Нагадаємо, що до 16 листопада триває обговорення проекту Стратегії модернізації профтехосвіти.