50% звернень громадян у сфері
захисту споживачів, які надходять до центрального апарату Держпродспоживслужби,
стосується інтернет-торгівлі непродовольчою групою
товарів, - повідомив Голова Державної служби України з питань безпечності
харчових продуктів та захисту споживачів в інтерв’ю інтернет-виданню
«Цензор.нет».
«Зараз найбільше порушень прав
споживачів в інтернет-торгівлі. І тут відстояти
інтереси споживачів дуже непросто. Тобі поштою щось надіслали, а повернути
назад проблематично. Ми думаємо, як це врегулювати. Тому що доменне ім’я,
умовно кажучи, зареєстроване за межами України. Суб’єкт підприємницької
діяльності незрозумілий, пересилка відбувається поштою, і «знайди вітру в полі»,
- заявив Володимир Лапа.
Він наголосив, інтернет-магазин,
який реалізує товари на відстані повинен надати доступ до інформації про організаційно-правову
форму, повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові
фізичної особи-підприємця; місцезнаходження юридичної особи або місце
реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи-підприємця; адресу
електронної пошти та/або адресу інтернет-магазину, а
також інформацію про порядок прийняття претензії. Тому відсутність такої інформації
унеможливлює проведення Держпродспоживслужбою повного
та об’єктивного з розгляду скарг споживачів із проведенням позапланових
перевірок таких інтернет-магазинів.
«Якщо хтось ховається і не декларує
елементарних речей, передбачених законодавством, то ми будемо готувати
законодавчі пропозиції, щоб у такому випадку компетентні органи мали право
блокувати домен. У нас доходить до нонсенсу-крайнощів: та сама «ліва» горілка
вільно продається через інтернет. Тут уже, як кажуть,
дожилися до ручки. Держава має відреагувати. Тому на рівні законодавчих
пропозицій це питання опрацьовуємо», - заявив Голова Держпродспоживслужби.
Повний текст інтерв’ю читайте тут.