• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року
    опубліковано 11 листопада 2015 року о 16:16

    ЯЦЕНЮК А.П. – Шановні присутні! Шановні представники засобів масової інформації!

    До України прибуде Міністр фінансів Сполучених Штатів Америки. Нагадаю, що Сполучені Штати Америки вже видали 2 млрд. дол.  кредитних гарантій, і зараз мова йде про те, щоб у випадку якщо Україна буде продовжувати ті необхідні реформи для української економіки, соціально-гуманітарного сектору, ми змогли отримати додаткові кредитні гарантії на ще 1 млрд. дол. Сполучених Штатів Америки.

    І тому будуть проводитися переговори з Міністром фінансів Сполучених Штатів Америки і Міністром фінансів України щодо умов, на яких уряд США видасть відповідну кредитну гарантію і щодо тих кроків, які потрібно зробити в Україні для проведення реформ і для відповідності основним критеріям в нашій програмі роботи з Міжнародним валютним фондом.

    Також до України приїжджає місія Міжнародного валютного фонду. І ми будемо проводити переговори з нашими західними партнерами з приводу соціальних, економічних і фінансових реформ в країні.

    До кінця поточного року повинен бути беззаперечно прийнятий збалансований Закон України «Про Державний бюджет». Такий Закон "Про Державний бюджет" повинен одночасно подаватися з так само збалансованою податковою реформою, яка повинна спростити умови ведення бізнесу, спростити адміністрування й створити умови для додаткового залучення інвестицій і капіталу в українську економіку.

    Зараз Міністерство фінансів разом з профільними міністрами і разом з бізнесом працюють над тим, щоб така податкова реформа дійсно дала додатковий поштовх для розвитку української економіки і щоб така податкова реформа дала можливість повністю і в цілому збалансувати державний бюджет України.

    Сьогодні на засіданні Ради національної безпеки і оборони під керівництвом Президента України буде розглядатися питання оборонного бюджету. Уряд готовий до того, щоб запропонувати своє бачення, які обсяги фінансування повинні бути виділені на наступний рік на національну безпеку й оборону.

    Хотів би також зазначити, що прийняття Закону України "Про Державний бюджет" і нового Податкового кодексу – це є однією з частин всіх реформ на 2016 рік. Для нас є ключові речі, які повинні виконуватися в 2016 році в наступних секторах.

    В першу чергу мова йде про широку реформу системи освіти. Ми пройшли перший етап реформування вищої освіти, і зараз нам необхідно прийняти Закон «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», так як вважаю, що 2016 рік повинен стати роком реальних змін в системі базової освіти України.

    Другий блок – це, звичайно, медицина, і в парламенті знаходиться відповідний пакет законодавства, який робить серйозні зміни в українському секторі охорони здоров'я. Ми нарешті повинні відмовитися від фінансування ліжок і перейти виключно на фінансування пацієнта і на фінансування конкретної медичної послуги. Сподіваюся, що парламент підтримає також ці ідеї.

    Завтра у Верховній Раді буде розглядатися 15 економічних законів з дерегуляції. Не дивлячись на доволі напружену ситуацію в стінах українського парламенту, сподіваємося, що всі об'єднаються для того, щоб 15 законів, які внесені Урядом і стосуються дерегуляції, прозорої та чесної приватизації, залучення інвестицій, збільшення робочих місць, збільшення інвестицій в основний капітал, будуть підтримані в стінах українського парламенту.

    Також при прийнятті пакету реформ, який пов'язаний з бюджетом і податками, ми будемо розглядати додаткове законодавство, яке стосується соціальної гуманітарної сфери. Кабінет Міністрів зараз проводить консультації з тією метою, щоб отримати підтримку парламентських фракцій. На наступному тижні ми будемо готові вести предметні дискусії з усіма парламентськими фракціями з тим, щоб вже у Верховній Раді мінімізувати політичні дискусії, які там відбуваються, і перейти виключно до практичних рішень щодо голосування по законах, які необхідні для України, тому що показник тих законів, які приймаються в парламенті, далекий від того, що ми очікували при підписанні коаліційної угоди. Тільки 40% законів (це максимум) приймається. 60% так і залишилися, на жаль, на полицях Верховної Ради.

    Тому ми як Уряд готові до подальшої відкритої дискусії з тим, щоб Україна крок за кроком проводила реформи, під якими підписалася вся українська коаліція, і я хочу всім нагадати, що ми підписували коаліційну угоду, і ті реформи, які необхідні для стабілізації як економічної, так і соціальної ситуації в країні.

    Окремо сьогодні на засіданні Уряду ми розглянемо питання щодо збільшення обсягів фінансування кредитів на енергоефективність. Загальна цифра наступна – ми вже видали на 1 млрд. грн. кредитів. Більше 60 тис. домогосподарств отримали кредити на утеплення своїх будинків, на заміну котлів, і вже пішли перші кредити на ОСББ, коли фактично цілий будинок приймає рішення щодо утеплення, щодо енергомодернізації і Уряд компенсує від 20 до 60% від обсягу такого кредиту.

    В нас також є перші позитивні показники енергоефективності, енергозбереження  в країні. За перших 9 місяців обсяги споживання природного газу в Україні скоротились на 19% порівняно з минулим роком, ми зекономили 19% природного газу. Це мільярди. І зроблено це завдяки тому, що ми провели реформу газового сектору, що ми запровадили на першому етапі ринкові тарифи, що ми передбачили найширшу програму субсидій і вже сьогодні 4,1 млн. домогосподарств отримують субсидії від української держави і цей процес далі рухається, і що ми розгорнули широку програму енергоефективності в країні.

    Тому не будемо палити гроші через неефективне використання енергетичних ресурсів, а ми далі будемо модернізувати наші будинки, утепляти, міняти котли, менше споживати газу, менше за нього платити і допомагати тим, хто потребує допомоги, а не тим, хто газом отоплюють басейни і будинки по 1,5-2 тис. кв. метрів. Це називається соціальна справедливість. Така політика Уряду буде незмінною.

    Я просив би Міністра освіти виступити із презентацією одного з базових законів – Закону України «Про освіту».

    КВІТ С.М. – Вітаю вас, шановне товариство!

    Я прошу далі через два слайди, там цікава статистика, на яку зараз немає часу.

    Ми сьогодні будемо розглядати базовий Закон "Про освіту", на який ми дуже довго чекали і чекають освітяни. Ми пройшли багато кіл обговорень громадських різноманітних, у різних форматах, у різних регіонах України через веб-сайт міністерства, в самому міністерстві і сьогодні, нарешті, ми виносимо цей текст.

    Отже ми змінюємо структуру освіти, ми децентралізуємо управління освітою, ми запроваджуємо поняття державного приватного і державного громадського партнерства, ми реалізуємо концепцію освіти впродовж життя. Подивіться на цю схему. Там, де початкова  і середня освіта, ми бачимо, що це буде в нас дванадцятирічна освіта. Із 2017 року в школу підуть перші діти, які закінчать дванадцятилітню школу.

    І це дуже велика відповідальність не лише просто тому, що це буде збільшення фінансування. Але тому, що у нас виникає так звана профільна школа, це дуже важливо, яка потребує спеціального матеріально-технічного забезпечення. Ця реформа потребує нової, принципово нової підготовки вчителів і так далі.

    Чомусь при обговоренні дуже таким сенситивним було питання, з якого віку діти йдуть в школу. Тобто наш закон дає можливість на вибір батьків посилати дітей або в 6 років, або в 7 років. Тобто ми тут даємо паліатив.

    Прошу далі. Також стосовно структури освіти я хочу сказати, що ми також маємо на увазі позашкільну освіту і освіту дорослих. Тобто сучасна людина навчається впродовж життя, тому що ніякої освіти, ніякого диплому ніколи не буде достатньо сучасній людині, тому що суспільство і економіка дуже швидко розвиваються.

    Органи управління освітою. Ви бачите, що ми розділяємо відповідальність за управління освітою. Тобто міністерство не керує тепер всім, воно відповідає за освітню політику. Так само місцеві органи виконавчої влади, які є засновниками певної категорії навчальних закладів, вони мають свою абсолютно окрему відповідальність.

    Центральна колонка – це центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Він також є незалежним, тепер це Державна інспекція навчальних закладів, вона буде реорганізована, і вона має свої абсолютно окремі функції.

    І зверніть увагу, що вона спільно з Українським центром оцінювання якості освіти проводить сертифікацію педагогічних працівників. Для чого це потрібно? Тепер зарплата викладача безпосередньо буде залежати від рівня його кваліфікації. Це дуже принципова позиція.

    Наступний слайд, будь ласка. Ви бачите, що це один із прикладів, що наш закон новий про освіту він включає в себе принципово нові структури, яких раніше в Україні ніколи не було, і на пострадянському просторі таких не було. Зокрема, це Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. Воно не залежне від Міністерства освіти, і воно формується із представників університетів, роботодавців і студентів. Тобто оцінювання якості ми робимо незалежно від міністерства. Зараз це зовсім не так.

    Наступний слайд, будь ласка. Ви бачите основні принципи освітньої політики. Це обґрунтованість дослідженнями й даними. Тобто ніколи ніякі правила нові, ніякі закони, ніякі підзаконні акти не можуть прийматися умоглядно, виходячи з якихось волюнтаристичних бажань. І вони повинні спиратися на реальну статистику і реальні наукові дослідження.

    Для нас важливо забезпечення рівного доступу до якісної освіти – це принципова позиція, від якої ми ніколи не будемо відходити, і ми вважаємо, що у нас не повинно бути величезної різниці, а як ми бачимо, в багатьох країнах безодні між різними школами. Тобто українці повинні мати рівний доступ до якісної освіти.

    Прозорість і публічність в прийнятті рішень, автономія закладів освіти. Звичайно, що автономія на різних рівнях освіти є різною, починаючи від дитячого садочка і закінчуючи університетом, але автономія як загальний принцип.

    Освіта впродовж життя – те, що я сказав. Інтеграція в міжнародне освітнє середовище. Це надзвичайно важливо, щоб ми порівнювали себе на міжнародній арені з кращими зразками, а не порівнювали тільки один з одним. Немає в сучасному світі ніяких внутрішніх ринків. Є тільки одна велика глобальна арена.

    Участь обов'язково в управлінні представників та осіб, що навчаються. Запровадження принципів, як я вже сказав, державно-громадського партнерства через піклування, наглядові ради і батьківські ради. Можливість контролю над бюджетом, і обов'язково такі важливі позиції, як бюджет, обов'язково це має публікуватися у вільному доступі.

    Тобто наш Закон "Про вищу освіту" сьогодні буде прийматися. Він в принципі розміщений на сайті міністерства і вже погоджений всіма органами виконавчої влади.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Ми з Вами прийняли постанову про проведення конкурсів на керівників шкіл. Ця постанова має обов'язковий характер тільки для державних шкіл, а там далі була норма рекомендаційна щодо органів місцевого самоврядування, щоб вони прийняли аналогічні рішення на місцях. Більше 90% шкіл в країні – це комунальні.

    КВІТ С.М. – Але в законі є ця норма.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Ось що я Вас хотів попросити.

    КВІТ С.М. – Так, в законі ця норма є.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Тому що я так розумію, що на місцях не дуже будуть хотіти проводити відкриті прозорі конкурси на призначення керівників шкіл, і тому вони будуть зволікати спеціально, не приймати рішення для того, щоб керувати керівниками шкіл.

    Тому це обов'язково повинно бути в законі. Директора шкіл – виключно на прозорому конкурсі, як ми це зробили в Києві.

    Друге, що дуже важливо в цьому законі – це повинні бути конкретні механізми, як нам спонукати органи місцевої влади до оптимізації мережі. Що таке оптимізація мережі? Найкращий шлях – це коли ми показуємо і робимо нову якісну школу, в якій є Інтернет, в якій правильно обладнані класи, в тому числі...

    КВІТ С.М. – Старші профільні класи.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Програму, яку Ви запропонували щодо кабінетів фізики, в якому є нормальний спортзал, в школі, в якій є автобуси, які можуть довезти дітей з віддалених територій.

    Тобто єдиний зараз шлях – переконати в тому, що треба оптимізовувати мережу. Це показати кращу школу, сильніших вчителів і кращі умови для кожного учня. І тоді батьки і діти самі зрозуміють, що це не просто установа, де діти сидять і отримують не знання, а в результаті просто отримують папірець про середню освіту, а що це навчальна установа, яка дає можливість потім вступити до вищого навчального закладу, яка дає знання, що ця установа допомагає дитині сформуватися як особистості, що там займаються з дитиною спортом, що там є вчителі і що там є матеріально-технічна база для того, щоб дитина отримала знання і пішла далі по тому шляху, який вона собі обере, чи по вищому навчанню, чи по професійно-технічному навчанню.

    Тому два основні елементи, на які я просив би Вас ще раз звернути в цьому законі: конкретні стимули для того, щоб в Україні з'явилися на першому етапі 25 hub-schools у кожному обласному центрі, які би продемонстрували, що таке європейська якість освіти, починаючи з будівлі школи і закінчуючи вчителями, які отримують відповідну зарплату, які мають можливість навчити наших дітей.

    Я вважаю, що цей Закон "Про освіту" – взагалі одна з основних реформ 2016 року. Не провівши реформу середньої освіти, а провівши реформу вищої освіти, ми зробили дещо навпаки: дах ми поремонтували, а фундамент залишили той, який є. Тому зараз я прошу Вас, щоб ми зайнялися конкретним фундаментом української освіти. Це середня школа. Прошу, щоб Ви провели відповідні зустрічі та консультації з усіма фракціями. Я знаю, що Ви проводили широке громадське обговорення з головою профільного комітету Л.Гриневич, вона також фахівець у цьому. І давайте визначатися, коли ми в першому читанні будемо просити парламент проголосувати за цей закон. Він повинен бути проголосований в цілому до кінця поточного року.

    Сандро, агентство по закупівлях.

    КВІТАШВІЛІ О. – Мы сегодня выносим на рассмотрение Правительства проект постановления, которым создается независимое агентство по закупкам лекарств и лекарственных средств. Это уже второй шаг к нашей цели, чтобы вынести из-под министерства функцию закупок, потому что министерство не является закупочной конторой, оно должно заниматься политикой, реформами. А технические вещи как закупка, как обеспечение людей лекарствами, должно делаться за пределами министерства.

    Как вы знаете, в этом году мы уже смогли 60% от всей суммы, которая была предназначена в этом году на покупку, передать на международные организации, это около 2,2 млрд. грн. В прошлую пятницу я подписывал договор с одним из самых больших агентств в мире на сумму750 млн. грн., они будут осуществлять закупку у своего лондонского офиса препаратов по гемофилии и т.д. На следующий год мы уже постараемся 100%, мы это постановление тоже принимали, вынести на международное агентство эти чисто технические закупочные функции. А вот определение чего, что надо закупать, делать тендерные предложения, этим будет заниматься агентство, которое будет независимым от МОЗ, будет своя техническая группа, будут свои эксперты, в МОЗ у нас работает очень сильная группа международных экспертов, которые нам помогают правильно выстроить эту систему. Наконец-то самая большая проблема с министерством, проблема закупок решиться.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Тобто ми виводимо фінансові ресурси з міністерства? Міністр не повинен займатись закупівлями, витрачанням коштів, проведенням тендерів, тому що, на жаль, історія всіх 20 років українських міністерств охорони здоров’я полягала в тому, що боролися не за те, як реформувати сектор охорони здоров’я, боролись за те, щоб контролювати грошові потоки на закупівлях медичних препаратів.

    КВІТАШВІЛІ О. – Абсолютно.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Ми виводимо це зараз в незалежне агентство. Коли ми кажемо слово «незалежне», то це означає це, що ми там створюємо наглядову раду з міжнародним представництвом, яке фактично буде здійснювати контроль за закупівлями. Тобто ви в цьому положенні передбачаєте формування наглядової ради, яка буде незалежна від міністерства і від Уряду, яка буде здійснювати закупівлі виключно за прозорими конкурсними процедурами, в тому числі і через міжнародні організації?

    КВІТАШВІЛІ О. – Совершенно верно.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую.

    Геннадію Григоровичу, Ви по енергоефективності, по кредитах.

    ЗУБКО Г.Г. – Я б хотів би нагадати, що Урядом у цьому році було прийнято рішення про виділення коштів на компенсацію тіла кредитів, які спрямовуються на енергоефективність, які спрямовують кошти саме на відшкодування 30% по придбанню негазових котлів, по утепленню будинків і до 70% тим людям, які сьогодні мають право на субсидії.

    Це ті питання, коли нам задають, що саме люди, які отримують субсидію, вони не можуть скористатися кредитами. Тому саме Уряд прийняв рішення, щоб саме цим людям компенсувати до 70% кредиту.

    На сьогоднішній день цим правом скористалося біля 60 тис. домогосподарств. Біля мільярду вже практично Ощадбанк видав таких кредитів. На сьогоднішній день є 120 ОСББ, які вже скористалися цим правом і направили кошти свої на утеплення своїх будинків.

    Ми практично рухаємося двома напрямками. Кошти, які виділяються Урядом на відшкодування тіла кредиту, а також разом із місцевим самоврядуванням зробили спільну програму, і вже 67 регіональних програм в 16 областей, 27 міст, а також районних рад підписали меморандуми про те, щоб компенсувати відсотки по цих кредитах і дати можливість зменшити вартість взагалі навантаження на ці програми.

    І сьогодні ми чітко розуміємо, що в цих 19% зменшення споживання за 9 місяців цього року споживання природного газу є також і частка саме цих енергоефективних заходів.

    Ми вносимо на розгляд Уряду постанову про збільшення в цьому році цієї програми, і про те, що ми продовжуємо цю програму в 2016 році.

    Також саме зараз з нашими консультантами ми розглядаємо питання створення фонду енергоефективності, який повинен ті кошти, які будуть заощаджуватися за рахунок субсидій, спрямовувати на енергоефективність. Це програма практично національної безпеки, зменшення споживання природних енергоносіїв, і саме головне – це те, що дозволить бути конкурентноспроможним нашому не тільки населенню, а й промисловості.

    Тому я б хотів, якщо можливо, надати ще два слова голові Фонду енергоефективності. І дати конкретно по цифрах, скільки ОСББ, в яких областях скористалися цією можливістю. Чому? Тому що ті закони, які подані Урядом і прийняті вже в цьому році парламентом, – це Закон «Про спільну власність громадян», які зможуть створювати нові ОСББ. Ті громадяни, які на сьогоднішній день мають право скористатися на якісні послуги. І ми очікуємо, що саме на цьому тижні парламент прийме закон про житлово-комунальні послуги. І ми зможемо чітко розмежувати не тільки, де є відповідальність споживача і де відповідальність закінчується надавача послуг, а саме головне – впровадити розділ про комерційний облік, те, що ми рухаємося по встановленню лічильників на теплову енергію, газових лічильників, а також ми зможемо конкретно змінити якість саме надання послуг. Тому енергоефективність несе за собою ще й питання зміни якості послуг, які сьогодні надаються нашим споживачам.

    САВЧУК С.Д. -  Я хочу розповісти про ту динаміку, яка є на сьогоднішній день. Як сказали Прем’єр-міністр і Віце-прем’єр-міністр, сьогодні видано 950 млн. теплих кредитів, з них більше ніж 60 тис. родин скористалися, в тому числі субсидіанти.

    Наступний слайд. Що стосується заміни котлів, то це досить велика кількість домогосподарств: фактично два районних центри ми вже відключили сьогодні від газу, якщо дивитися на кількість домогосподарств, які взяли негазові котли.

    ЗУБКО Г.Г. – Не відключили, а відмовилися.

    САВЧУК С.Д. – Відмовилися, так. Поставили нові, негазові котли, як правило, українського виробництва.

    Крім того, в нас сьогодні досить позитивна динаміка по ОСББ: 120 ОСББ сьогодні теж скористалися нашими кредитами.

    Як це відбувається? Приклад двох ОСББ. Одне ОСББ – в Луцьку. Зараз вони взяли кредит в Укргазбанку на 2 млн. грн. і вже утеплилися. Інше ОСББ – Івано-Франківськ. 180 тис. вони взяли в Ощадбанку і також утеплюються.

    Ми прийняли 67 районних, місцевих програм, де вже закладені бюджетні кошти на відшкодування відсотків по кредитах. І сьогодні вже люди отримують на місцях також ці відшкодування.

    Провели 459 районних семінарів для того, щоб популяризувати цю програму. Сьогодні ми вже бачимо результат.

    Для того щоб у нас була можливість на наступний рік людям допомогти в обсязі від 4,5 млрд. грн., не менше, на утеплення, а ця динаміка, яку ми сьогодні маємо, говорить про те, що так воно й буде, нам потрібно продовжити сьогодні цю програму.

    В нас є запас європейських коштів – 147 млн., ми їх пропонуємо вкинути в продовження програми на наступний рік і збільшити з цих коштів відшкодування для індивідуального житлового фонду, оскільки на індивідуальний житловий фонд в нас передбачено 200 млн. грн., а наша динаміка показує, що потрібно буде 255. Тому ці 147 млн. ми розбиваємо: частково ми даємо на цей рік, щоб збільшити відшкодування по 30%-вим індивідуальному житловому фонду і продовжити програму на 2016 рік.

    Прошу підтримати. Всі міністерства завізували.

    ЯЦЕНЮК А.П. – І цю програму обов’язково треба передбачити в бюджеті 2016 року. Ми її повинні продовжувати. Я думаю, що ця програма не на рік, не на два. Ця програма на десятиліття. Це те, що зробили поляки, всі країни Східної Європи, і саме тому у них сьогодні абсолютно інші обсяги споживання природного газу.

    САВЧУК С.Д. – Я ще хотів, користуючись нагодою, сьогодні відмітити, що весь світ святкує Міжнародний день енергоефективності. Я вітаю всіх членів Уряду і українську громадськість!

    ЯЦЕНЮК А.П. – Тому ми й зекономили 19% газу.

    У нас буде відбуватися другий тур виборів. Арсене Борисовичу, я хотів би, щоб Ви проінформували про ситуацію, що у нас по фактах підкупу виборів і порушеннях виборчого процесу, які розслідувались МВС.

    АВАКОВ А.Б. – Для нас всіх важлива зараз та інформація, на якій я хочу наголосити напередодні другого туру виборів міських голів.

    У нас в Чернівцях мав місце випадок, розслідування кримінальної справи по статті 160 частина 4 – підкуп виборця, а саме пропозиція і обіцянка за голосування за окремого кандидата. Три студента Национального черновицкого университета под руководством одного из преподавателей, который баллотировался, организовали преступную группу через Интернет и смс, пытались покупать голоса за 350 грн. у коллег-студентов и другой молодежи, были изобличены, практически с поличным пойманы.

    В результате безоговорочных доказательств составилось скорое следственное судебное решение. К сожалению, каждый из этих студентов получил три года лишения свободы с испытанием один год. Руководитель этой группы, доцент одной из кафедр, скрылся сейчас за границей, но объявлен в розыск. Считаю, что Интерпол его нам выдаст.

    Я вважаю, що це дуже важливий прецедент по статті 160 частина 4. До того ця стаття не застосовувалася на таких практично випадках. Вважаю, що це попередження всім тим, хто хоче таку схему зробити.

    Хочу сказати, що це не остання справа, яку ми розслідуємо. Ми маємо дуже добре моніторити ситуацію в Дніпропетровську, де також зараз ми розслідуємо справу по аналогічній схемі, але з більш великими грошима. Якщо тут йдеться про десятки тисяч, то в Дніпропетровську схема – декілька мільйонів. Я буду мати можливість в п'ятницю дати більш детальну інформацію з цього питання.

    Я обращаюсь ко всем, кто участвует в политическом процессепримите это ко вниманию и не ломайте свои жизни, не продавайте свои голоса. Есть вещи, которые не продаются.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Це надзвичайно важливо, Арсене Борисовичу. Це перша доведена до суду справа з обвинувальним вироком.

    Так як перед першим туром виборів ми проводили у вас колегію Міністерства внутрішніх справ, і проводили зустріч з громадськими організаціями, в тому числі й з «Опорою».

    Я просив би, щоб Ви провели селекторну нараду з тими начальниками поліцій, а це фактично всією Україною, де буде відбуватися другий тур виборів. Також запросили на цю селекторну нараду представників громадських організацій. І ще раз всіх попередити про невідворотність кримінального покарання за порушення виборчого законодавства.

    АВАКОВ А.Б. – І до речі, ця справа почалася якраз зі співпраці з громадською мережею «Опора», яка просигналізувала і дуже добре відпрацювала і міліція тоді ще, і прокуратура.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую, Арсене Борисовичу.

    АВАКОВ А.Б. – Арсенію Петровичу, але в мене ще є одна важлива інформація, з Вашого дозволу.

    Мы все наблюдали очень активную позицию российских оккупационных властей в Крыму в отношение репрессий активистов крымскотатарского народа, в том числе собственников татарского канала «АТР», в том числе Рефата Чубарова и Мустафы Джемилева.

    Хочу сказать о том, что репрессии, обыски, аресты в отношение активистов крымскотатарского народа и журналистов, которые мы наблюдаем последнее время, не остаются без внимания с нашей стороны. Возбуждены соответствующие уголовные производства, так как эти люди занимают проукраинскую позицию, и оккупация рано или поздно заканчивается, эти преступления мы расследуем.

    В контексте этого, украинское бюро Интерпола Украины вчера предприняло ряд действий в ответ на действия Российской Федерации. 6.11 на адрес всех стран-членов Интерпола в Российской Федерации было направлено циркулярное повідомлення щодо міжнародного розшуку громадянина України Чубарова Рефата для притягнення його до кримінальної відповідальності за вчинення злочинів, передбачених статтею частини 2 280: «Публічні заклики до дій, направлених на порушення територіальної цілісності Російської Федерації».

    Відповідно було направлена інформація: «Чубаров Рефат підозрюється в тому, що 1.04 під час участі в програмі українських ЗМІ, «5 канал», закликав виключити Автономну Республіку Крим із складу Російської Федерації та повернути в Україну».

    Українське бюро Інтерполу зайняло відповідну позицію, що Крим – це Україна, Росія – це окупаційна влада в Криму, і надало відповідне клопотання до Центрального бюро Інтерполу. В резервних матеріалах Російської Федерації та клопотанні українського бюро Інтерполу, офіс юридичних питань Генерального секретаря Інтерполу міжнародний розшук Рефата Чубарова за запитом російської сторони за інкримінованим злочином припинив, оскільки він не відповідає вимогам статуту організації, зокрема положенню статті 3, відповідно до якої організації категорично забороняється здійснювати будь-які втручання в справи політичного, воєнного, релігійного або расового характеру, а тут маємо якраз цей випадок.

    У зв'язку з цим Генеральним секретаріатом Інтерполу прийнято рішення про заборону здійснення будь-якої співпраці у вказаній справі каналами Інтерполу, а інформація щодо міжнародного розшуку Чубарова Рефата була видалена.

    ЯЦЕНЮК А.П. – Вчора я якраз з Рефатом розмовляв. Крим, і це стосується в першу чергу пана Клімкіна, є й буде однією з основних зовнішньополітичних повісток дня. І зняття санкцій, які були накладені по Криму, відбудеться тільки тоді, коли Крим повернеться назад в Україну.

    Просто росіяни, напевно, не знають географії, а ще не читають рішення ООН про незаконну анексію Криму Російською Федерацією. І тому, якщо когось і треба судити, то це російський режим, який незаконно анексував Крим, який зараз порушує права і свободи українських громадян в Криму, в тому числі кримськотатарського населення, який відправив свої війська в Донецьк і Луганськ. І місце цього суду є.  Це Гаага.

    Дякую представникам ЗМІ!