• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року
    опубліковано 16 вересня 2015 року о 16:12

    ЯЦЕНЮК А.П. – Доброго дня, шановні члени Кабінету Міністрів! Шановні присутні, шановні представники засобів масової інформації, люди, які дивляться засідання Уряду в прямому ефірі, вітаю всіх щиро.

    Сьогодні вже як рік з того моменту, коли була ратифікована Угода про асоціацію з Євросоюзом, і рік Україна робить поступові кроки щодо виконання цієї Угоди. Ми очікуємо, що до кінця поточного року наші європейські партнери також ратифікують цю Угоду і з 1 січня 2016 року повноцінна зона вільної торгівлі вступить в силу. Ніяка Російська Федерація чи будь-яка інша країна не має і не буде мати права на наше суверенне рішення щодо європейської інтеграції.

    Незважаючи на всі застереження і залякування з боку північного сусіда щодо введення ембарго і подальшого економічного тиску на Україну, ми чітко заявляємо про те, що: перше – Угода набуде чинності; друге – Україна є частиною європейського простору і Україна є частиною європейського економічного, в першу чергу, простору; третє – ми готові до введення Російською Федерацією ембарго; четверте – ми дамо гідну відповідь у тому випадку, якщо Росія не скасує свою постанову і відповідне ембарго буде введено.

    Наші ринки – це ринки Євросоюзу. Наші ринки – це нові ринки, які український бізнес зараз знаходить в силу того, що Україна підписала угоду і конкурентоспроможність українських товарів повинна рости. Тому той, хто хоче з нами працювати на рівних умовах, – будь ласка. Той, хто хоче з нами  працювати шляхом залякувань і диктату – далі знищуйте іноземні продукти, ми вам бажаємо в цьому успіху, у вас це добре виходить. Свої виготовляти не вмієте, а іноземні знищуєте.

    Окремо хотів би зазначити, що Світовий банк сьогодні прийняв рішення про виділення Україні 500 млн. дол. США. Це рішення пов`язане тільки з одним – з тим, що Україна послідовно і щоденно виконує план реформ, який високо оцінюють наші західні партнери. Для того, щоб і далі отримувати підтримку наших західних партнерів, вся українська політична воля повинна бути сконцентрована в одному кулаці. У нас є політична єдність між Урядом і Президентом країни. У нас є політична єдність між низкою фракцій коаліції.

    Шановні члени коаліції, йдеться про політичну відповідальність за долю країни, в тому числі за необхідність проведення реальних реформ – реальних реформ, які змінюють життя України і українців, реальних реформ, які призвели вже зараз до можливості збільшити заробітні плати, пенсії і соціальні стандарти.

    І саме за це Парламент повинен завтра проголосувати. Реальних реформ, які списують комерційні борги України, які не ми брали, а нам треба це вирішувати. Реальних реформ, які наводять лад в енергетичному секторі. Не ми підписували газові контракти, але нам потрібно вирішувати, щоб цей ринок був чесний і прозорий, щоб там не було різного роду олігархів, і це ми вже зробили, щоб не отримувались відкати при придбанні газу, в тому числі і з Російської Федерації, що було раніше.

    Саме тому я звертаюсь до наших вельмишановних членів коаліції, членів Парламенту: ми будемо отримувати допомогу тільки тоді, коли ми самі собі допомагаємо. Чим більше ми зробимо, тим більше ми отримаємо. Саме тому той пакет законів, який знаходиться у Парламенті, повинен бути проголосований. Ми високо цінуємо дискусії і саме тому разом з Міністром фінансів ми вже відвідали декілька фракцій і Наталка сьогодні буде далі відвідувати і фракції, і робочі групи з тією метою, щоб прозоро і зрозуміло пояснити, наскільки важлива Угода про реструктуризацію боргу і що без Угоди про реструктуризацію боргу, яку підтримав весь цивілізований світ, сьогодні, до речі, у "Financial time" я читав останню статтю, знову високо оцінили цю угоду.

    Не підтримала Угоду про реструктуризацію тільки одна країна, здогадайтесь яка, Російська Федерація. Тому послідовність наступна пропонується нашим вельмишановним членам коаліції і членам Парламенту, які дійсно хочу підвищити соціальні стандарти, які хочуть зняти боргове ярмо з країни. Завтра голосуємо закони про реструктуризацію, про внесення змін до бюджету. Списуємо 4 млрд. дол. боргів, майже 4 млрд. – це тіло кредиту, ще декілька мільярдів процентів, тому що якщо рахувати проценти, які ми повинні були сплатити до 2040 р., це майже 5 млрд. дол. тільки відсотків. Відкладаємо і відтерміновуємо виплату основного боргу на 4 роки і робимо все для стабілізації української економіки і далі отримуємо підтримку від МВФ і від наших західних кредиторів. Неголосування виключно з політичних популістських і неправдивих свідчень за реструктуризацію означає те, що ті члени Парламенту, які не підтримують наш план реформ, ті члени Парламенту, які виступають проти плану реформ, який затверджений всім вільним світом і нашими західними партнерами, який є єдиноправильний, це означає, що вони не підтримують реформи, а підтримують запровадження дефолту в країні і підтримують відповідно Росію, яка виступає проти цих угод.

    Тому я хотів би бути відвертий, чесний і чистий в тому питанні, що треба речі називати своїми іменами. Тому я сподіваюся, що завтра в нас буде дуже продуктивний день в стінах Парламенту, і не тільки завтра.

    А щодо місцевих виборів, все-таки Парламент буде займатися спільно з Урядом і Президентом запровадженням правильних реформ і буде голосувати за ті закони, які необхідні для країни.

    Нагадаю, що в нас тільки 35% законів голосуються, на відміну від усіх країн, які проводили реформи. Я щойно повернувся з Польщі, Словаччини, і там прем’єр-міністри і президенти, м’яко кажучи, були здивовані, чому такий низький рівень підтримки парламентом реформістських законопроектів. Думаю, що це ще й питання політичної культури, і питання нашого діалогу з Парламентом, до якого ми завжди відкриті. Підкреслюю, до професійного діалогу з Парламентом ми завжди відкриті, тому що ми без Парламенту не зможемо змінити країну. А спільно нам все вдасться, як нам вдавалося вже протягом останніх 18 місяців. 

    Я окремо хотів би зупинитися на декількох речах, які стосуються нашої внутрішньої ситуації.

    Завтра буде проголосовано як реструктуризацію, так і внесення змін до Закону "Про державний бюджет". Сьогодні Кабінет Міністрів приймає постанову "Про затвердження нової тарифної сітки". Це 25 розрядів тарифної сітки.

    По першому розряду у нас фактично висококваліфіковані працівники  (вчителі, лікарі, культура) отримують не +13% до чинного рівня зарплати, а отримують майже +19% до чинної зарплати.

    Що стосується пенсіонерів та інших соціальних виплат, мінімальний рівень підняття – плюс 13%.

    Для того щоб на місцях не маніпулювали з цифрами, щоб забезпечити гарантовану виплату цих коштів нашим лікарям, вчителям, працівникам культури, бюджетникам, пенсіонерам, Кабінет Міністрів сьогодні затверджує конкретні цифри по кожному тарифному розряду.

    Постанова набуває чинності з моменту набуття чинності внесення змін до Закону "Про державний бюджет". Тобто Парламент проголосує Закон "Про державний бюджет" і зразу постанова набуде чинності, зразу ми здійснимо нарахування і додаткові виплати для 12,5 млн. українських громадян.

    Окремо звертаюся до пенсіонерів. Ми або окремою відомістю до кінця поточного місяця зробимо цю доплату, або в наступному місяці буде виплата пенсії як за жовтень, так і доплата за вересень.

    Тому я звертаюся, в першу чергу, до органів місцевого самоврядування і до керівників обласних і районних державних адміністрацій. Шановні колеги, на вас лежить відповідальність за те, щоб кошти, які знайшов Уряд, дійшли до кожного громадянина країни, а це 12,5 млн. громадян, які підпадають під Програму підвищення соціальних стандартів, яка запроваджена Урядом.

    Я не можу не оминути бездіяльність і халатність, яка у нас здійснюється зараз по окремих областях і по окремих районах. Слава Богу, в Україні є Інтернет і соціальні мережі. І саме завдяки цьому доходить інформація про те, що по окремих областях і районах є заборгованості по виплаті заробітної плати. Причому, це заборгованості не з державного бюджету. Це ті заборгованості, які повинні були платитися з місцевих бюджетів так, як це власні повноваження місцевих бюджетів. І в цих місцевих бюджетах є гроші. Якщо немає в районному бюджеті, то є в обласному. І чому додаткові доходи у вигляді 40%, це мільярди гривень, які отримали місцеві бюджети за останні 9 місяців, не перерозподіляються між тими районами, які потребують допомоги, і заборгованість не гаситься.

    Загальний обсяг заборгованості зараз складає 53,4 млн. грн. Це невелика цифра. Але справа зараз не в цифрі, справа у відношенні до людей. Пан Зубко провів селекторну нараду разом з Міністром соціальної політики. Сьогодні Кабінет Міністрів виносить догану 34-м керівникам районних державних адміністрацій. Ви не справляєтеся зі своїми обов`язками. Це неприпустимо, коли в казні є гроші, а в людей у кишенях цих грошей немає, тому що ви сидите в кабінетах замість того, щоб перерозподілити кошти, підняти це питання на обласному рівні і погасити заборгованість.

    Окремо я звертаюся до п`яти мерів міст, йдеться про Житомирську, Кіровоградську, Сумську, Хмельницьку, Чернівецьку і Чернігівську області. Найбільше заборгованості в Чернігівській і Сумській областях. Також мери міст, по відношенню до яких Уряд не може вживати заходів дисциплінарного стягнення, але тут вже виборці вживають заходи дисциплінарного стягнення саме перед виборами, я думаю, кожному дадуть оцінку.

    Шановні колеги, у вас є гроші, майте совість, закрийте заборгованості перед вихователями дитячих садків, перед працівниками культури, які знаходяться на місцевому бюджеті, потім відремонтуєте свої кабінети і купите нові машини.

    Окремо Міністр фінансів сьогодні вносить постанову: ми і далі все рівно готові допомагати дотаційним районам. Ми розуміємо, що є райони, які не мають бізнесу. Ми розуміємо, що є депресивні райони. Ми в бюджеті маємо 2 млрд. грн.

    Сьогодні ми затверджуємо порядок про те, як допомогти цим районним бюджетам і окремим містам. Загалом це буде близько 30 міст і близько 400 районів, які отримають безпосередньо дотацію з державного бюджету на те, щоб допомогти цим районам вирішити свої соціально-економічні проблеми. Перший транш буде виділений в розмірі 1 млрд. грн.

    Але я так само звертаюся до керівників відповідних областей і відповідних районів. У вас є інструменти, яким чином збільшити доходи. Користуйтеся, будь ласка, цими інструментами. У вас в тіні земля, у вас у тіні нерухомість, у вас у тіні бізнес. У вас є всі можливості, щоб збільшити доходи і перерозподілити частину цих доходів безпосередньо людям – вашим працівникам бюджетної сфери.

    Окремо хотів би зазначити про те, що сьогодні Кабінет Міністрів опублікує рішення про виділення фонду гарантування вкладів 21,5 млрд. грн. Для того щоб виплатити гарантованих державою 200 тис. грн. кожному вкладнику банку, фонд гарантування вкладів звернувся до Уряду з проханням по допомогу, оскільки у фонду гарантування вкладів, на жаль, немає на це коштів. Це окреме питання, яке ми будемо обговорювати разом з фондом гарантування вкладів і з адміністративною радою, тому що майно банків знаходиться в фонді гарантування вкладів, воно повинно продавати прозоро і чесно за ринковою ціною, і це є джерело доходів для того, щоб погашати заборгованість перед вкладниками відповідних ліквідованих вкладів.

    Але Уряд приймає рішення і передає 21,5 млрд. грн. фонду гарантування вкладів. Прошу, щоб ці кошти були невідкладно направлені вкладникам відповідних ліквідованих комерційних банків.

    Також вкотре прошу про те, щоб система роботи фонду гарантування вкладів була прозорою та ефективною. Про це ми разом з Міністром фінансів розмовляли, і Президент підтримує позицію щодо необхідності наведення порядку фонду гарантування вкладів.

    Рішення Уряду дає нам можливість отримати додатково 200 млн. євро від КfW (це від німецького уряду), які також підуть на стабілізацію й економічної, й енергетичної ситуації в країні.

    Окремо я хотів би зараз зупинитися ще на одному питанні. Це питання Державної фіскальної служби. Я запросив зараз Голову Державної фіскальної служби на засідання Кабінету Міністрів. Нам треба виправити ті злочинні помилки, які відбувалися на митниці протягом останніх трьох місяців.

    В першу чергу йдеться про абсолютно непрозорий і корумпований порядок розмитнення товарів на різних митницях України. І сьогодні Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо запровадження єдиного підходу і єдиної формули в розмитненні товарів: чи воно розмитнюється в Києві, чи у Львові, чи на Волині, але повинен бути єдиний підхід, який не дає можливості зловживати при розмитненні товарів, який не дає можливості далі продовжувати корупцію, яка існує на митниці.

    Друге, ми як Уряд, внесли пропозицію щодо необхідності запровадження експерименту, ми пропонували одну область, Парламент і Президент підтримали запровадження експерименту по 4-х областях, який полягає, що ті доходи від митниці, які перевищують індикативні показники, тобто все перевищення доходів від митниць по 4-х областях ділиться наступним чином: 50% в місцевий бюджет, 50% в державний бюджет. Чим краще працює митниця, тим більше отримує і місцевий бюджет, і державний бюджет. Тому сьогодні Уряд затверджує індикативні показники, порядок формування цього порогу скільки треба зібрати для того, щоб отримати перевищення, яке можна відправити на дороги, на лікарні, на вирішення соціальних і економічних проблем у кожній області.

    Окремо хотів би зазначити, що Уряд прийняв рішення щодо проведення розслідування по всіх фактах, які були в ЗМІ щодо діяльності як керівництва ДФС, так керівництва служби на місцях. Можу чітко заявити, що просто зміна керівництва не призводить до ефективної діяльності ні державної фіскальної служби, ні митниці, ні будь-якого державного органу. Ми по деяких державних компаніях і по деяких державних установах вже міняли керівництво двічі чи тричі. Їх вистачає тільки на декілька місяців. Без радикальної і кардинальної зміни системи ми будемо міняти тільки прізвища і таблички, але не будемо змінювати загалом як відношення до платників податків, так і відношення до громадян країни. Найкращий взірець – це поліція, поліція, яка була створена. Тобто ми в Податковій службі повинні запровадити той самий підхід, який був запроваджений при створенні національної поліції.

    Тому зараз керівник ДФС нас проінформує, але повинна бути затверджена повністю нова структура Державної фіскальної служби, всіх вивести за штат. Набір на керівника області, району, як Фіскальної служби, так і митниці, так і поки що Податкової міліції, яка повинна бути ліквідована, в такому самому форматі як набір здійснюється на Національну поліцію: тести, прозорий конкурс.

    Я звертаюся до керівництва Фіскальної служби: залучайте, будь ласка, бізнес-омбудсмена і широку громадськість, і підприємництво, яке платить податки, і з яких, на жаль, знущаються і беруть ще один податок, який називається корумпований податок.

    Я сподіваюся, що Голова Державної фіскальної служби по-перше, проведе всі розслідування щодо діяльності митниці протягом останніх трьох місяців, і після наших рішень щодо запровадження єдиного підходу у нас нарешті почне налагоджуватися порядок на митниці. Зроблені певні кроки, серйозні кроки в збільшенні доходів державного бюджету, і я вітаю Вас по адмініструванню податку на додану вартість. Це плюс більше 2 млрд. Але це тільки перші кроки.

    Також сьогодні Міністр внутрішніх справ вніс рішення щодо ліквідації всіх територіальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України. Ми створили вже центральний орган виконавчої влади – це Національна поліція України. Ми ліквідовуємо всі територіальні підрозділи Міністерства внутрішніх справ і на їхньому місці створюються територіальні підрозділи Національної поліції.

    Окремо я хочу звернутися до працівників правоохоронної системи – до колишніх міліціонерів. Кожен з вас може стати українським поліцейським і кожен з вас може мати таке саме відношення до себе, як сьогодні мають поліцейські в багатьох містах України. Все залежить від вас. Ми нікого не викинемо на вулицю. Ми звертаємося до тих, хто хоче працювати на свою країну, і хто хоче служити присязі. Вам потрібно пройти тести. Вас потрібно пройти тренування. І вам потрібно змінити філософію відношення до громадян і до служби. Це означає, що з новою філософією, з новими знаннями і з новим навчанням ви можете і повинні отримати роботу в новій Національній поліції України.

    Останнє по компанії "Укрнафта". Я провів зустріч з міністром, з Головою правління НАК „Нафтогаз України" і з особою, яка виграла конкурс на керівництво компанією "Укрнафта". Пан Роллінз погодився на те, щоб в контракті була чітка норма про те, що Голова правління компанії "Укрнафта" бере на себе відповідні зобов’язання щодо ефективного управління компанією і виплат дивідендів, які належать державі. В тому числі це стосується погашення податкової заборгованості, яку має ця компанія.

    Тому сьогодні Кабінет Міністрів погоджується і схвалює пропозицію міністерства щодо підписання контракту з новим керівником компанії "Укрнафта". Я прошу, щоб наглядова рада невідкладно зібралася, як це передбачено статутом, підписала контракт і щоб новий керівник негайно розпочав виконання своїх обов’язків і починав наводити порядок в цій компанії, де держава володіє 51%, приватні інвестори володіють 49%.

    Перед тим як перейти до робочих питань, я просив би, Павле, надати інформацію про те, що відбувається в фонді, і по зарплатах і субсидіях, а потім – Голова ДФС.

     

    РОЗЕНКО П.В. – Сьогодні стартував процес реформи Державної служби зайнятості в Україні. Ви абсолютно правильно сказали, що просто зміною керівництва нічого не змінюється. Тому реформи служби зайнятості піде в двох напрямках.

    Перший – законодавче забезпечення служби зайнятості і взагалі роботи на ринку праці в державі. Для цього ми протягом наступних двох тижнів закінчуємо роботу над змінами до Закону "Про зайнятість населення". Я закликаю тут наших соціальних партнерів – профспілки і роботодавців не стояти осторонь цього процесу, а активно включитися в процес обговорення і доопрацювання цього законопроекту. Законопроект буде передбачати створення нового Національного агентства праці. Це не будуть державні чиновники, державні службовці, бюрократи в краватках. Це буде мобільне, активне, фактично нове, сучасне агентство праці, яке буде активним гравцем на ринку праці. Все, від того, що це просто буде інструмент по роздачі грошей безробітним і все, на цьому це припинено, цього далі бути не може. Тому активні заходи працевлаштування людей, і ідеологія служби зайнятості, Національного агентства праці полягатиме саме в тому, щоб стимулювати і шукати людям роботу.

    Крім цього, ми будемо посилювати значення громадських робіт, коли безробітних будемо активніше залучати до громадських робіт, більше того, будемо пропонувати, що їхня допомога по безробіттю залежала від того, наскільки активно вони приймають участь у громадських роботах, які потребують саме їхні міста, села і селища.

    І третє принципове питання – це аутсорсинг послуг. Ми говоримо про те, що частину коштів, які збирає Фонд загальнообов’язкового соціального страхування може претендувати, в тому числі, і приватні компанії з працевлаштування. В службі зайнятості також буде створено конкурентне середовище і кошти будуть отримувати ті, хто якісніше буде шукати роботу для людей. Буде це служба зайнятості, значить служба зайнятості, будуть приватні компанії, ми будемо наймати приватні компанії для виконання певних видів робіт, працевлаштування, наприклад, учасників АТО, переселенців, інших таких вразливих груп населення.

    Тому це не просто зміна вивіски, це не просто зміна керівництва, це широкомасштабна реформа. Але з іншого боку ми також розуміємо, що лише законодавча реформа також не принесе результату без кадрової зміни в керівництві служб зайнятості. До речі, це продемонстрував прекрасний досвід поліції, і тому сьогодні було оголошення про звільнення всіх керівників Державної служби зайнятості, центрального апарату, також було оголошено про звільнення керівників всіх обласних центрів зайнятості. Призначення цих керівників пройде відкрито, публічно, через тестування на публічних конкурсах. Теж саме, я можу проанансувати, буде стосуватись і керівників районних центрів зайнятості.

    Зі свого боку я хочу сказати, що це не означає, що ми людей виганяємо на вулицю, кожна людина має право взяти участь у цих конкурсах, пройти відповідну фахову оцінку, відповідні тести і претендувати на роботу в новому Національному агентстві праці. Тому очевидно, що старт реформи розпочатий, і ми чекаємо з одного боку і підтримки Верховної Ради в цьому процесі, і, незважаючи на шалений супротив, який ми сьогодні отримали під час оголошення цих речей з боку системи, ми не звернемо із шляху реформ, ми чудово розуміємо, що служба зайнятості знаходиться сьогодні в системній кризі і цю кризу можна подолати лише реформами.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Я хотів би окремо по закону. Ви внесли пропозицію щодо необхідності реформування цієї системи. І нам потрібно прийняти Закон "Про Національне агентство"?

     

    РОЗЕНКО П.В. – Так, ми про це говорили, про колегії. Він вже на колегії нашого міністерства. Він вже на сьогодні готовий – виписаний, підготовлений. Але ми все-таки беремо час для того, щоб обговорити це питання не лише в колі експертів, адже над роботою над цим законодавством працювали експерти з Німеччини, Австрії, Литви. Ми хочемо обговорити це питання і з народними депутатами, і з профспілками і роботодавцями, але тягнути ми не будемо, повірте, часу багато немає. Суспільство вимагає реформ і Служба зайнятості також вимагає негайного реформування. І останні події, до речі, це засвідчили.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Можна по субсидіях, Павле Валерійовичу? Ми вчора з вами нараду мали.

     

    РОЗЕНКО П.В. – Так ми вчора мали нараду по субсидіях. Тому я зупинюсь на двох основних моментах. Перше – про стан призначення субсидій. На сьогодні вже майже 2 млн. 800 тис. родин отримали субсидії за новою реформованою системою. Найкраща ситуація у нас сьогодні в Сумській, Кіровоградській, Житомирській, Вінницькій і Донецькій області, де фактично ми вже на сьогодні підходимо до виконання плану, який ми поставили в цілому по Україні, це 4,5 млн. родин, які мають бути до  нас залучені.

    На жаль, сьогодні так і не вирішена ситуація, і залишається найгіршою ситуація з оформлення субсидій в Одеській, Луганській, Закарпатській, Запорізькій і Чернівецькій областях, де рівень призначення субсидій (загальний) від кількості людей, які ми знаємо, що до нас прийде, складає від 28 до 47%. Ця ситуація, звичайно, неприпустима. І динаміка останніх тижнів показала, що за останній тиждень до нас звернулося вдвічі більше людей, ніж в попередні тижні. Це означає, що, по-перше, ми виконали завдання і рознесли всі нові заяви і декларації по домогосподарствах нашим громадянам. З іншого боку люди, все-таки, з вересня починають активніше звертатися до управлінь соцзахисту місцевих адміністрацій для вирішення питань субсидій.

    Друге питання, на якому ми акцентуємо увагу, Арсенію Петровичу, це те, що у зв`язку з величезним навантаженням, яке сьогодні відбувається на соціальні служби, на соціальних працівників, а заробітна плата соціальних працівників сьогодні є найнижчою серед всіх працівників державної служби і бюджетної сфери, сьогодні буде прийняте рішення щодо розподілення тих 56 млн., які закладені в проекті бюджету на 2015 р., саме на підвищення оплати праці тих працівників, які працюють в системі субсидій.

    Це буде нормальна підтримка цих людей. Це означає, що ми можемо набрати нових людей, з одного боку, і пришвидшити якість надання субсидій в Україні. Тому таке рішення з відкладальним терміном після набрання чинності закону про держбюджет ми будемо спільно з Мінфіном сьогодні виносити.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую, Павле Валерійовичу. Ми підтримали Вашу позицію. Абсолютно правильно: людям, які оформляють субсидії, які зараз завантажені, необхідно збільшити зарплату. 56 млн. ми додатково виділяємо на це.

    Вкотре хочу подякувати "Укрпошті" і персонально міністру А.Пивоварському за те, що 2 млн. грошей передбачили, спеціальний фонд для премій для працівників "Укрпошти". Вчора "Укрпошта" мене проінформувала про те, що практично всім домогосподарства вже рознесли знову заяви про субсидії в спрощеній форму. Я дякую цим людям, як не виконують просто механічну функцію. Вони ще й спілкуються з людьми, пояснюють. І цифри говорять самі за себе: вже 2,8 млн. домогосподарств на противагу 450 тис., які були в минулому році.

    Останнє, що я хотів би сказати, стосується тарифів. Я хотів би, щоб в Парламенті, наприклад, у п’ятницю були публічні слухання щодо тарифоутворення. Публічні слухання з того приводу, за скільки газ купується, за скільки продається, і як брешуть українські політики і грають на тому, що в Україні встановлені справедливі тарифи, але саме на цих справедливих тарифах вони хочуть отримати 2 чи 3% свого дешевого політичного рейтингу. Вважаю, що ми повинні не просто провести дискусію, а провести жорстку дискусію з конкретними фактами, документами і доказами.

    Я звернувся до НКРЕКП – Національної комісії з регулювання енергетики і комунальних послуг, яка встановлює тарифи, взяти найактивнішу участь в цьому питанні. Вони приймали рішення про встановлення тарифів, разом з Урядом ми готові до самої відкритої і відвертої, жорсткої дискусії, в тому числі дискусії і про те, як підписувались газові договори зараз і раніше, які були економічні збитки, як нам складно виходити з цієї ситуації. Тому я звертаюсь до керівництва Парламенту, до наших членів по коаліції, прийшов час розставити всі крапки над «і», ми готові їх розставити.

    Дякую ЗМІ за увагу!