
Уряд спростив процедуру отримання дозволів на здійснення експлуатаційного днопоглиблення в морських портах
Відтепер дозвіл на проведення експлуатаційного днопоглиблення в морських
портах видаватиметься Мінприроди один раз і буде
безстроковим, якщо паспортні технічні характеристики акваторії порту чи каналу,
технологічні рішення та умови виконання робіт є незмінними.
Раніше дозвіл на один і той самий вид робіт потрібно було оформлювати
щоразу, коли з’являлася потреба підтримки глибини на належному рівні.
Погоджувати його мали 6 різних органів влади та держустанов. У більшості
випадків на отримання дозволу потрібно було більше часу, ніж на проведення
самих робіт.
Надмірна бюрократизація процедури призводила до того, що експлуатаційне
днопоглиблення у морських гаванях України проводилося несвоєчасно. Нововведення
покликане усунути затримки, а також підвищити конкурентоздатність портів та їх
пропускну спроможність.
«Усунення бюрократичних перепон надасть можливість вчасно проводити роботи,
аби підтримувати в належному стані акваторії в морських портах і на підхідних
каналах. Крім того, запровадження спрощеної процедури днопоглиблення означає
суттєву економію державних коштів і часу. Якщо, наприклад, у 2014 році на
отримання дозволу потрібно було мінімум 6 місяців, зараз цей термін скоротиться
до одного місяця. Ми розраховуємо на те, що нововведення дозволить створити
більш привабливі умови для судно- та
вантажовласників», - зазначив заступник Міністра інфраструктури Юрій Васьков.
Спрощення порядку отримання документів для виконання днопоглиблювальних
робіт було ініційоване Міністерством інфраструктури та підтримане Мінприроди. Відтепер ця процедура визначається постановою КМУ
№574 «Про внесення змін до Порядку видачі дозволів на проведення робіт на
землях водного фонду» від 30.07.2015. Постанова набула чинності з дня
опублікування, 15.08.2015.
Довідково
Міністерство інфраструктури України запроваджує комплексну реформу галузі
морського транспорту. Одне з ключових завдань відомства – залучення інвестицій
у портову галузь. Для цього у відомстві склали перелік інвестпроектів
у морських портах, який вже продемонстровано потенційним інвесторам в Україні,
США та ЄС.
У червні підписано меморандуми про намір
французької The Soufflet
Group інвестувати в Іллічівський
порт, у серпні – з АрселорМіттал Кривій Ріг та Cargill. Серед інших завдань Міністерства – підвищення
конкурентоспроможності та покращення умов ведення бізнесу в портах, а також
мінімізація корупції. Для досягнення цих цілей у відомстві розробили низку
заходів з дерегуляції в портах, що вже отримала схвалення Кабміну. Серед запроваджуваних
ініціатив – скорочення кількості процедур у портах та задіяних контролюючих
органів, запровадження електронного документообігу та автоматизованого
радіологічного контролю, скасування обов’язкового контролю ізольованого
баласту. З метою залучення транзитних вантажопотоків Міністерство ініціювало
експеримент зі зниження портових зборів на 50% для транзитних вантажів.
Відповідний проект Наказу проходить погодження з центральними органами влади.