
Залізничники розпочали відновлювати пошкоджений міст на перегоні Комиш-Зоря-Розівка
Залізничники
розпочали відновлювальні роботи на перегоні, де учора стався вибух та зійшли з
рейок вантажні вагони. Щоб укластися у стислі терміни, працюватимуть цілодобово
– вночі використовуватимуть штучне освітлення.
На місце аварії виїхали 2 відновлювальні поїзди, а також 5 одиниць
важкої бульдозерної техніки. 25 п’ять вагонів, що вціліли після
сходу, були відправлені до станції Комиш-Зоря, ще 30 – залишаються на місті
аварії та не підлягають відновленню.
Ремонтні роботи
здійснюватимуться у три етапи. Спочатку буде очищено
колію від пошкодженого рухомого складу, потім залізничники проведуть
відновлювальні колійні роботи та розпочнуть відбудову мостового
переходу.
У результаті диверсії пошкоджено двоколійну ділянку колії
довжиною близько 500 метрів. Також постраждав 15-ти метровий двоколійний
мостовий перехід, зокрема частково пошкоджена опорна споруда, одна з балок
залізобетонної прогонової будови та плити перекриття.
Загалом за час проведення АТО на Донецькій залізниці (йдеться про
територію, яку контролюють як органи державної влади України, так і незаконні
збройні формування) було зафіксовано 328 випадків пошкодження залізничної
колії. Поки що залізничники не мають можливості відновити колію у 60 місцях.
«Це цифри досить
приблизні, адже точну інформацію з об’єктивних причин отримати складно. Багато
ділянок залишаються замінованими, навколо них стоять блокпости й залізничники
не мають доступу до них», – розповів в інтерв’ю
галузевій газеті «Магістраль» начальник відділу поточного утримання
департаменту колії Укрзалізниці Володимир Чемеринський.
Унаслідок бойових
дій у Донецькій і Луганській областях орієнтовно постраждали до 1,5 тис.
об’єктів транспортної інфраструктури, для відновлення яких, за попередніми підрахунками, необхідно понад 850 млн. грн., з них лише 414
об’єктів розташовані на контрольованій території, причому 242 приведені до
робочого стану, а інші планується відновити у 2015 р.
Найбільша
кількість пошкоджень у колійному
господарстві: 379 випадків (верхньої будови колії — 324, адміністративних і
технологічних будівель — 50, колійних машин — 5). Значні втрати змушені
констатувати локомотивники, зв’язківці, енергетики та будівельники. У кожному
зі структурних підрозділів від 140 до майже 350
об’єктів, які потребують ремонту різного ступеню. Дещо менші масштаби
руйнування у інших господарствах (вагонному — 55,
пасажирських перевезень далекого сполучення — 22, інженерних споруд — 22,
комерційної роботи — 17 та приміських пасажирських перевезень — 4).
Керівництво
галузі контролює хід відновлення залізничної інфраструктури і пошкоджених
споруд. За оцінками фахівців, вартість усунення вказаних пошкоджень, з
урахуванням виконаних робіт, перевищує 10,5 млн. грн., причому залізничники
виконують їх за власні кошти – за рахунок експлуатаційних витрат, тобто коштів, які були закладені на поточне
утримання колії.
Довідково
У 2014 р. у
зв’язку з бойовими діями на Сході України було зруйновано 22 штучні споруди, з
них на Донецькій — 19, Південній — 2, Придніпровській
— 1. Тимчасово відновлено 14 мостів. За приблизними
оцінками, загальна вартість відновлення об’єктів становитиме майже 300 млн.
грн.
Нагадаємо, що
раніше залізничники відбудували міст через річку Сіверський
Донець (422-й км перегону Ямпіль-Сіверськ) – завершили роботи з відновлення
парної колії мосту за схемою із застосуванням металевого «пакета». Найскладніші
роботи — підсилення металевої прогонової будови —
виконані на одноколійному металевому мосту (26-й км перегону ім. Кожушко-Шпичкине).
Міст відновлено за тимчасовою схемою, що дозволяє
поїздам курсувати зі швидкістю 25 км/год.
Відновлено рух на
ще одому важливому стратегічному об’єкті: двоколійний міст
на 1036-му км перегону Слов’янськ-Шпичкине, проте капітальний ремонт
виконуватиметься у плановому порядку.