16 грудня 2014 року у МОН за участю заступника Міністра освіти і науки
України Максима Стріхи, експертів програм розвитку ООН та Глобального
Екологічного Фонду, представників МОН відбувся круглий стіл, під час якого
обговорено питання інтеграції у національну політику положень трьох Конвенцій Ріо – рамкових конвенцій ООН про зміни клімату, опустелювання та втрату біорізноманіття.
У вступному слові заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха привітав
учасників зустрічі та зазначив, що прийняті у 1992 році три Конвенції Ріо, ратифіковані Україною, дотепер мають величезне
значення, адже в їх основі – ідея сталого безпечного екологічного розвитку
людства. Максим Стріха підкреслив, наскільки важливо розуміти обмеженість
ресурсів планети та необхідність раціонального їх використання у піклуванні про
наступні покоління.
Керівник сектору енергетики та навколишнього середовища ПРООН Сергій Волков
зазначив: «Ми співпрацюємо з урядом України, тому що у 1992 році Україна
прийняла засади Конвенції Ріо, як засади розвитку
своєї національної політики. Але, нажаль, не всі зараз розуміють, що таке
сталий розвиток. Нам необхідно співпрацювати з Міністерством освіти і науки
України, щоб досягти більшої обізнаності людей в екологічних питаннях».
Під час круглого
столу було обговорено питання впровадження засад Конвенцій Ріо
у освітній процес, починаючи вже з дошкільної освіти. Олена Овчиннікова,
програмний спеціаліст/керівник проекту ПРООН/ГЕФ
«Інтеграція положень Конвенцій Ріо у національну
політику України» підкреслила, що освіта в контексті сталого розвитку має
однаковим чином включати економічні, соціальні та екологічні аспекти і стати
процесом навчання протягом усього життя. Олена Овчиннікова
також розповіла про функції експертів ПРООН у процесі інтеграції, що полягають
у сприянні виконанню Україною положень Конвенції у рамках реалізації її
національних цілей розвитку.
Доповідь доктора біологічних наук, професора, консультанта ПРООН в Україні
в сфері освіти і науки Володимира Ісаєнко стосувалась результатів заздалегідь
виконаних SWOT і GAP аналізів політик, програм, планів та законодавчих актів у
освітній та науковій галузях України. На основі цих досліджень, що
ідентифікували слабкі і сильні сторони існуючого законодавства, були розроблені
рекомендації. На його думку, здійснений аналіз є важливим етапом у процесі
розробки ряду нормативно-правових документів у освітній та науковій галузях,
згідно засад сталого розвитку.
Олена Пащенко, координатор Всеукраїнської дитячої спілки «Екологічна
варта», підкреслила, що задля досягнення результатів у інтеграційних процесах
потрібно об’єднати зусилля науковців, держави та громадськості. Вона також
наголосила, що головною метою інтегрування у освітній процес засад сталого
розвитку має стати свідоме, обережне ставлення людей до свого довкілля.