Зважаючи на надзвичайну актуальність
соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми, які мають високий
рівень стресу внаслідок збройного конфлікту на Сході України, Міністерство
освіти і науки України, спільно з Дитячим Фондом ЮНІСЕФ, Національним
Університетом «Києво-Могилянська Академія» та Українським науково-методичним
центром практичної психології та соціальної роботи провели для працівників
психологічної служби навчальних закладів Донецької та Луганської областей
трьохденні навчальні тренінги, що мають два змістові модулі: «Навички кризового
консультування» і «Розвиток психосоціальної стійкості до стресу у школярів».
До проведення тренінгів долучено команду
висококваліфікованих і досвідчених тренерів, які мають багаторічний практичний
досвід роботи та наукові публікації з питань надання психологічної допомоги
дітям.
У програмі тренінгів розглядалися питання
підвищення доступності термінової психосоціальної допомоги дітям та їхнім
родинам, постраждалим внаслідок конфлікту в Донецькій і Луганській областях;
рівня знань та навичок практичних психологів і соціальних педагогів, які безпосередньо
працюють із дітьми та родинами, забезпечуючи сталий доступ до психосоціальних
послуг у громаді; обізнаності педагогічних працівників, батьків і дітей щодо
розпізнання ознак психологічного стресу і травми, отриманих внаслідок
переселення або споглядання насильства, та відповідного реагування; вивчення
кількісних та якісних даних щодо негативного впливу психологічної травми на
дітей та їхні родини; вивчення наявних сімейних ресурсів для подолання цих
наслідків та ефективності психосоціальної допомоги дітям та родинам Донецької
та Луганської областей.
Зазначимо, у листопаді пройшли навчання 60
практичних психологів і соціальних педагогів із Донецької та 40 – із Луганської
областей. У грудні 2014 року навчанням буде охоплено 20 працівників психологічної
служби системи освіти Донецької та 40 фахівців Луганської областей.