Українська
сторона неодноразово доводила до російської сторони позицію, що доставка
гуманітарної допомоги має здійснюватися виключно згідно з чинним законодавством
України та загальноприйнятою міжнародною практикою.
Зокрема, вантажі
та транспорт підлягають прикордонному та митному контролю з боку українських
прикордонних і фіскальних органів при в’їзді в Україну та виїзді з України;
Міжнародний комітет Червоного Хреста (МКЧХ), як авторитетна спеціалізована
неурядова організація, отримує, доставляє і розподіляє міжнародну гуманітарну
допомогу серед мирного населення окремих районів Донецької та Луганської
областей.
У переданому
російською стороною переліку вантажів містилися товари, які відповідно до
Закону України «Про гуманітарну допомогу» не можуть бути визнані як гуманітарна
допомога. З урахуванням цього, а також з метою недопущення ввезення на
територію України зброї, військової техніки, боєприпасів та товарів військового
призначення, групою прикордонної та фіскальної служб України у російських
пунктах пропуску «Донецьк» і «Матвєєв Курган» було здійснено спостереження за
переміщенням російського гуманітарного вантажу через державний кордон
України.
Важливо також, що
російська сторона не передала вантаж до МКЧХ, а Комітет не був у будь-який
спосіб залучений до його доставки та розподілу серед населення.
Україна завжди
відкрита для міжнародної гуманітарної допомоги з метою забезпечення нагальних
потреб мирного населення, постраждалого внаслідок дій терористичних організацій
у Донецькій та Луганській областях України.
Умови надходження в Україну іноземної гуманітарної допомоги є загальними для всіх донорів. Російська Федерація не може бути виключенням.