• In English
  • На Колегії МОН обговорено підсумки вступної кампанії 2014 року
    опубліковано 30 жовтня 2014 року о 19:09

    30 жовтня у Міністерстві освіти і науки України під головуванням Міністра освіти і науки Сергія Квіта відбулося засідання Колегії МОН України.

    Під час засідання Колегії обговорено підсумки вступної кампанії 2014 року; діяльність дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву системи освіти; новий порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанні грифів та свідоцтв МОН України та питання відзначення працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.

    Директор департаменту вищої освіти МОН Юрій Коровайченко повідомив, що вступна кампанія 2014 року, загалом, пройшла успішно. «Була складна ситуація зі Сходом України, всі ж інші заклади працювали у звичному режимі. Зважаючи на перебіг подій, який відбувався у східних регіонах держави, ми постійно вносили необхідні зміни до проектів прийому студентів», - зазначив він.

    Зокрема, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів, яке стосувалось організації 2014/2015 навчального року в навчальних закладах Донецької та Луганської областей, їх керівники могли самостійно визначати умови та порядок проведення конкурсного відбору абітурієнтів, в межах державного замовлення.

    За словами директора департаменту, станом на 15 жовтня 2014 року, за даними Єдиної державної електронної бази з питань освіти, на перший курс до ВНЗ І-ІV рівнів акредитації всіх форм власності та підпорядкування було прийнято 407 006 осіб, з яких 213 809 осіб – за кошти державного та місцевого бюджетів, що становить більше, ніж 50 відсотків від загальної кількості абітурієнтів. 

    Також Юрій Коровайченко зауважив, що під час вступної кампанії у деяких ВНЗ мали місце порушення щодо забезпечення відкритості та прозорості проведення прийому абітурієнтів. Стосовно цього питання, члени Колегії підтримали пропозицію Міністра освіти і науки щодо оприлюднення на сайті Міністерства списку порушників Умов прийому.

    Як зазначив  директор департаменту, у 2015 році прийом до вищих навчальних закладів буде здійснюватися за трьома ступенями освіти: молодший бакалавр, бакалавр та магістр. За його словами, останній прийом для здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів молодшого спеціаліста та спеціаліста буде проведено у 2016 році. «Що стосується сертифікатів, то під час майбутньої вступної кампанії  ВНЗ будуть приймати  сертифікати ЗНО лише 2015 року, вже не враховуючи обмеження щодо мінімальної кількості балів (124, 140, 170), як це було раніше», - зауважив Юрій Коровайченко.

    Діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву системи освіти була присвячена доповідь голови Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України Михайла Мельника.

    Голова Комітету підкреслив, що дитячо-юнацькі спортивні школи і спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи олімпійського резерву системи освіти мають особливо важливу роль в районах і областях, адже в своїй діяльності  поєднують навчально-спортивну та методичну роботу з організаційно-практичною, та приймають безпосередню участь в організації та проведенні спортивно-масових заходів різного рівня з учнівською та студентською молоддю.

    «Поки що стара система організації діяльності ДЮСШ тримається, але вона неодмінно потребує реорганізації, підвищення фінансування, тому що нам потрібна здорова нація», - зауважив Михайло Мельник.

    За словами Михайла Мельника, суттєвим фактором щодо покращення системи освіти ДЮСШ відіграють спеціалізовані спортивні класи з окремих видів спорту. Їх створення можливе лише при умовах підписання угоди між місцевим органом управління освітою, відділом (управлінням) з фізичної культури та спорту, дирекцією загальноосвітнього закладу та спортивної школи  (ДЮСШ), із зазначенням обов’язків та відповідальності сторін. Прийняття рішення щодо відкриття спеціалізованого спортивного класу залежить і від наявної власної або орендованої спортивної бази, яка забезпечить безперервність навчально-тренувального процесу та навчання.