Колегія Держкомтелерадіо проаналізувала, як державні
телерадіоорганізації висвітлювали в 2014 році заходи, спрямовані на патріотичне
виховання громадян.
Ще у березні Держкомтелерадіо, враховуючи необхідність нейтралізації
інформаційних впливів з боку Російської Федерації, рекомендував державним
телерадіоорганізаціям внести зміни до тематичних планів та сіток мовлення на
2014 рік. Відповідно до рекомендацій основну увагу державні мовники приділили
змістовному наповненню інформаційного, інформаційно-аналітичного та
публіцистичного мовлення, зокрема висвітленню заходів, спрямованих на
патріотичне виховання громадян, захист безпеки держави, реакції на
зовнішньополітичні виклики.
У другому кварталі 2014 року було активізовано практику створення і
поширення роликів соціальної реклами, були підготовлені передачі та матеріали
для спеціальних рубрик з метою популяризації Збройних Сил України та героїзації
учасників антитерористичної операції. У рамках проекту «Єдина країна» державні мовники створили та транслювали в
ефірі теле- та радіоканалів цикли патріотичних
відеороликів, що закликають українців до єдності та недопущення розбрату.
Зокрема, тільки в
ефірі Першого національного (НТКУ) загальний обсяг
соціальної реклами з формування позитивного іміджу воїнів АТО склав понад 13
годин, тематичних програм патріотичного спрямування - понад 1000 годин.
На регіональних
телеканалах було розгорнуто широкомасштабну роботу із збору коштів для учасників АТО. Зокрема, відбулися телемарафони «З Вами Бог і Україна», «Усе для Перемоги» (Волинська ОДТРК),
«Місто-герой – героям» (Одеська ОДТРК), «Благодійний прорив» (Полтавська ОДТРК)
та інші. Постійну увагу ОДТРК приділяють висвітленню волонтерської діяльності.
Водночас, як
зазначили члени колегії, через захоплення Донецької та Луганської ОДТРК та
більшості передавальних станцій цих регіонів проросійськими терористами,
діяльність зазначених телерадіоорганізацій, а також трансляцію програм
українських телеканалів та
радіостанцій було фактично припинено.
Колегія схвалила
координаційну діяльність Держкомтелерадіо як генерального
державного замовника та відзначила роботу державних ТРК в особливих умовах
воєнної агресії проросійських бойовиків та жорсткого інформаційного
протистояння. Члени колегії погодилися з пропозицією генерального директора
Київської ДРТРК Олександра Савенка організувати між
обласними державними мовниками обмін програмами про героїв АТО.