Спеціально створена комісія Укрзалізниці підтвердила численні факти
корупції на Центральному залізничному вокзалі у місті Києві. Усі виявлені
правопорушення були систематичними та покривалися керівництвом вокзалу. Про це
сьогодні, 14 жовтня, під час брифінгу в Укрзалізниці повідомив начальник
відділу протидії корупції на залізничному транспорті Олександр Красічков.
За його словами, перевірку було проведено у період з 25 вересня по 13
жовтня 2014 року, за дорученням керівництва Укрзалізниці та у зв’язку з
колективним зверненням працівників Центрального залізничного вокзалу м. Києва.
«Квиткові касири повідомили про існуючі побори на вокзалах, зокрема, за
продовження трудового контракту, або за можливість взяти відгул. Комісією Укрзалізниці
встановлено, що ці суми поборів були незначними, але систематичними», -
зазначив Олександр Красічков.
Загалом було перевірено роботу 32 квиткових касирів вокзалу, у 23
встановлені грубі порушення трудової та фінансової дисципліни. Серед виявлених порушень,
зокрема, умисне завищення касирами реальної вартості квитків під час
озвучування суми пасажиру. «Наприклад, при оформленні двох квитків до Харкова
та одного зворотного квитка загальна вартість склала 590 грн., натомість касир
назвав суму в 790 грн., тобто обрахував одного клієнта на 200 грн.», -
повідомив Олександр Красічков.
За його словами, також виявлені випадки, коли, попри заборону, під час
роботи в касі співробітники використовували мобільний телефон, а саме приймали
замовлення від так званих перекупників. Також, системою аудіоконтролю
зафіксовані численні випадки некоректного, а часом і грубого поводження касирів
із пасажирами.
Окрім цього, на відеокамерах зафіксовані системні випадки несанкціонованого
вилучення, в нічний час, жетонів в автоматичних камерах зберігання, які в
подальшому продавались без проведення грошових коштів по бухобліку.
«Надходження неврахованих грошових коштів керівництву вокзалу від даної
операції становили від 40 тис. грн. щомісяця», - повідомив Олександр Красічков.
Для збереження корупційних схем усі неправомірні дії співробітників
підприємства свідомо покриває керівництво вокзалу, яке безпосередньо
підпорядковується Південно-Західної залізниці. «Так, згідно з технологічним процесом,
загальна кількість обов'язкових прослуховувань аудіоархіватора
керівництвом у 3 кварталі цього року мало скласти більше 130 раз, але фактично
було проведено лише 5». Цей факт комісією Укрзалізниці розцінено як свідоме
ігнорування своїх службових обов’язків відповідального за контроль аудіоархіваторів.
Олександр Красічков повідомив, що факти
правопорушень з боку працівників київського вокзалу будуть передані для ознайомлення
та реагування керівництву Південно-Західної залізниці. Крім того, усі виявлені
факти правопорушень Укрзалізниця найближчим часом офіційно направить до
правоохоронних органів.