У середині серпня нинішнього року Державне
підприємство зовнішньоекономічної діяльності «Укрінтеренерго» уклало контракт
із компанією Steel Mont Trading Ltd на поставку 1 млн. метричних тонн вугілля
антрацитової групи з метою забезпечення диверсифікованості джерел поставок
вугілля в Україну. Перша партія вугілля 84 тис. т прибуде в Іллічівський морський
порт 16-20 жовтня 2014 р. Судно TX Scotian Express, завантажене вугіллям, уже
вийшло з порту Річардс-Бей (ПАР).
Як зазначив начальник вагонної служби Одеської
залізниці Анатолій Драник основна увага приділятиметься підготовці піввагонів.
«Найголовніше завдання, що стоїть перед залізничниками, – своєчасно подавати
для перевезень твердого палива надійний рухомий склад. Оскільки перші судна з
вугіллям прибудуть в Іллічівський морський торговельний порт, який співпрацює
зі станцією Іллічівськ, то пункт підготовки вагонів під навантаження (він
перебуває у межах цієї станції) забезпечують не лише необхідними матеріалами
для поточного ремонту, а й додатковими кадрами (зварювальниками та слюсарями з
ремонту рухомого складу), – пояснив Анатолій Драник. – Також задіють потенціал
вагоноскладального цеху та експлуатаційного депо Одеса-Застава І, де вчасно
готуватимуть рухомий склад для транспортування вугілля».
Довідково
Південно-Африканська республіка готова продати
Україні 1 млн. т вугілля. Проте цієї кількості недостатньо, щоб компенсувати
обсяги перевезень, втрачені внаслідок воєнних дій на Донбасі. В цілому
видобуток вугілля в Україні у серпні поточного року за даними Державної служби
статистики зменшився на 59,5% і становить 2,2 млн. т.
В мирний час, а саме в 2013 р., Донецька
залізниця в середньому щодобово відправляла 3 тис. 248 вагонів з вугіллям. На
початку року цей середньодобовий показник становив 2 тис. 248 вагонів, а
останні два місяці знизився до 700 вагонів.