• In English
  • Пріоритетні завдання нової служби з безпеки на транспорті - інженерно-воєнно-саперне прикриття та захист громадян на транспортних вузлах
    опубліковано 10 жовтня 2014 року о 12:06

    Реорганізація центральних органів виконавчої влади у сфері безпеки на транспорті базуватиметься на концептуально нових підходах. Обговорення перших напрацювань щодо створення Державної служби України з безпеки на транспорті відбулося у Кабінеті Міністрів України за участю в.о. Міністра інфраструктури Олександра Маліна, члена експертної ради при Мініфраструктури Олександра Кави, представника громадської ради при Укрморрічінспекції Олександра Щипцова та представників державних адміністрацій у Львові, Одесі, Харкові і Дніпропетровську (за допомогою відеозв’язку).

    За словами Олександра Маліна, через ситуацію в країні, віднині пріоритетне завдання у сфері безпеки на транспорті – інженерно-воєнно-саперне прикриття найважливіших об’єктів транспортної інфраструктури та захист громадян у місцях найбільшого скупчення на транспортних вузлах.

    «Місія нової служби – забезпечити безпеку людей і об’єктів інфраструктури. А мета – зниження ризиків диверсійно-терористичної загрози», - зауважив в.о. Міністра інфраструктури.

    Окрім цих функцій, серед повноважень нового центрального органу виконавчої влади буде й ваговий контроль на автошляхах України. За польським зразком, планується створити воєнізований підрозділ, що працюватиме на пересувних мобільних вагових комплексах. Також кращий міжнародний досвід буде використано при впровадженні заходів безпеки пасажирів та інфраструктурних об’єктів – ведуться відповідні переговори зі службами безпеки на транспорті Ізраїлю і береговою охороною США.

    Від АМПУ до новоствореної служби буде передано капітанію портів, від Укрзалізниці (після створення публічного акціонерного товариства) – воєнізовану охорону. Остання стане складовою Держспецтрансслужби, військові якої наразі здійснюють, і здійснюватимуть після реорганізації, функції прикриття і охорони стратегічних інфраструктурних об’єктів – гідротехнічних споруд, автомобільних мостів, автостанцій, залізничних вокзалів та аеропортів.

    Також Державна служба України з безпеки на транспорті виконуватиме усі відповідні міжнародні зобов’язання. Втім, очікується, що їхня кількість значно скоротиться. Приміром, з-під контролю державних органів влади наразі виводиться маломірний флот – наглядові функції переходять до місцевих органів управління і підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій. Подібний підхід застосовуватиметься й до інших контрольно-наглядових функцій, які на сьогодні є в Укртрансінспекції та Укрморрічінспекції.

    Водночас, за словами Олександра Маліна, у зв’язку з імплементацією Угоди про асоціацію з Євросоюзом, Мінінфраструктури, формуючи нормативну базу у рамках створення нового органу у сфері безпеки на транспорті, бере за основу директиви ЄС. Тому в Україні планується впровадження ліцензування на внутрішні вантажні перевезення та створено орган з розслідування резонансних транспортних пригод.

    Державна служба України з безпеки на транспорті підпорядковуватиметься Кабінету Міністрів через Міністра інфраструктури. У кожному регіоні будуть утворені відділення цієї служби, формування яких відбуватиметься з врахуванням потужних транспортних вузлів (залізничних, морських, річкових) та міжнародних автомобільних пунктів пропуску.

    Експерти таку концепцію реорганізації системи управління безпекою на транспорті підтримали. Олександр Щипцов наголосив, що Державна служба України з безпеки на транспорті зможе виконувати усі функції, передбачені міжнародним правом і пов’язані як з національною безпекою, так і з охороною громадян. За словами Олександра Кави, створення єдиного органу дозволить вирішувати проблеми безпеки на транспорті, не в окремих секторах,а напрацювати комплексний підхід у сфері наземного і водного транспорту.

    Нагадаємо, відповідно до Постанови Уряду від 10.09.2014 №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» Державна служба України з безпеки на транспорті утворюється шляхом злиття Уктрансінспекції, Укрморрічінспекції і перепідпорядкування Держспецтрансслужби.