У зв’язку із
прагненнями Російської Федерації направити в Україну гуманітарну допомогу, до відома РФ було доведено позицію України щодо передбачених українським законодавством та міжнародним правом відповідних
модальностей.
З метою уникнення провокацій було досягнуто низку технічних домовленостей,
які дозволяють поставити дії російської сторони в рамки, визначені та
контрольовані Україною і міжнародними інституціями, зокрема Міжнародним
комітетом Червоного Хреста (МКЧХ) та ОБСЄ.
Зокрема, прикордонний та митний контроль,
а також належне оформлення гуманітарної допомоги відповідно до законодавства України, здійснюватимуть уповноважені органи України за сприяння та моніторингу МКЧХ та
ОБСЄ.
Було досягнуто розуміння, що усі гуманітарні вантажі, включно з російською
гуманітарною допомогою, доставлятимуться до місць призначення, що знаходяться
під оперативним контролем терористів, виключно МКЧХ. Комітет забезпечуватиме
також усі логістичні аспекти, пов’язані зі зберіганням та розподілом допомоги.
В Україні виходять з того, що ключову роль в узгодженні безпекових
аспектів, а також конкретних маршрутів проходження вантажів з гуманітарною
допомогою територією, що контролюється незаконними збройними формуваннями,
включно з тією, яка буде забезпечена Урядом України, відіграватиме Тристороння
контактна група.
Російська Федерація несе усю відповідальність за те, щоб терористи, які
мають оперативний контроль за ситуацією у певних районах Луганської області, не
чинили будь-яких провокацій проти ініційованої Президентом України Міжнародної
місії гуманітарної допомоги для потреб цивільного населення Луганщини, а також
проти персоналу МКЧХ під час виконання їхньої місії.