Фахівці Укрзалізниці розпочали реформу колійного господарства, головний принцип якої полягає в централізації його напрямків діяльності. Результатом реформи цього господарства стане створення Центральної дирекції з будівництва та ремонту колії, яка зможе більш ефективно здійснювати управління усіма виробничими процесами.
Як зазначив Генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк, від стану колійного господарства залежить не лише рівень безпеки перевезень, а й можливість розвивати нові маршрути, у тому числі і швидкісний рух. Для того, щоб господарство працювало ефективно, потрібно змінювати принцип управління. «Принцип, за яким планується провести реформу колійного господарства, полягає у централізації кожного напрямку діяльності: від догляду за спеціалізованою ремонтною технікою – до поточного утримання колії. Для цього у процесі реформування необхідно здійснити низку заходів, у першу чергу налагодити роботу декількох профільних філій», – повідомив Борис Остапюк.
Так, за словами
Генерального директора Укрзалізниці, на першому етапі структурних перетворень
буде сформовано дирекцію з ремонту і експлуатації колійних машин, до складу
якої увійдуть ДП
«Український центр механізації колійних робіт», дорожні центри механізації
колійних робіт та підприємства з ремонту колійної техніки. Також буде створено
дирекцію з ремонту та відновлення інженерних споруд, в яку увійдуть містобудівельні поїзди та колійні
машинні станції з ремонту земляного полотна, виділені зі складу залізниць та ДП «Старокостянтинівський завод
залізобетонних шпал». До складу ДП «Управління
промислових підприємств» увійде Рава-Руський
шпалопросочувальний завод.
На наступному
етапі реформування відбудеться централізація дорожніх лабораторій діагностики,
колієвимірювальних і дефектоскопних вагонів у філії
«Центр діагностики залізничної колії». І лише після цього колійники розпочнуть
створення Центральної дирекції з будівництва та ремонту колії на базі виділених
зі складу регіональних філій колійних машинних станцій та рейкозварювальних
поїздів. У будь-якому разі в складі філій залізниць передбачено залишити служби
колії з підпорядкованими їм структурними підрозділами – дистанціями колії та
дистанціями захисних лісонасаджень.
За словами
Генерального директора Укрзалізниці, сьогодні колійне господарство – це доволі
розгалужена і складна в управлінні мережа підприємств. Так, головному
управлінню колійного господарства Укрзалізниці наразі підпорядковуються шість
дорожніх госпрозрахункових служб колії. До їх складу входить 190 структурних підрозділів,
108 з яких – це дистанції, які відповідають за технічний стан колії та споруд і
виконують роботи з їх поточного утримання. Також у підпорядкуванні 21
дистанція, в компетенції яких – утримання у належному санітарно-технічному
стані захисних лісонасаджень.
На балансі
господарства – 31 колійна машинна станція з виконання робіт із модернізації і
ремонту колії та шість колійних машинних станцій із ремонту земляного полотна,
п’ять мостопоїздів з ремонту та відновлення інженерних споруд, шість рейкозварювальних
поїздів з виконання всього обсягу робіт зі зварювання та ремонту рейок. Усі ця
техніка підтримується в належному стані у шести центрах механізації з
експлуатації та технічного обслуговування колійних машин. Також у зону впливу
господарства входять п’ять ремонтно-механічних заводів, одна колійна ремонтна
майстерня з ремонту колійних машин та пасажирське вагоноремонтне депо
Тернопіль.
Крім цього,
головне управління колійного господарства Укрзалізниці здійснює контроль за
діяльністю чотирьох державних підприємств («Управління промислових
підприємств», «Старокостянтинівський завод
залізобетонних шпал», «Рава-Руський
шпалопросочувальний завод» та «Український центр механізації колійних робіт»).
«Перехід від
територіальної системи управління до вертикально-інтегрованої за основними
видами діяльності дасть можливість суттєво покращити ефективність виробничих
процесів. Адже в такому разі у кожному з господарств, у тому числі й колійному,
буде сформовано свій чіткий баланс і звітність» , – зазначив Борис Остапюк.
Генеральний директор Укрзалізниці
наголосив, що у ході реформування залізничної галузі вся інфраструктура, у тому
числі й колія, залишаться в державній власності, а акціонерне товариство
здійснюватиме лише господарську функцію щодо відання цією інфраструктурою.
«Законом, який регламентує реформу, заборонено відчужувати будь-що у процесі
утворення акціонерного товариства. Усі підприємства, визначені Постановою
Уряду, у повному складі заходять до нової на 100% державної структури», –
підкреслив Борис Остапюк.