• In English
  • Борис Остапюк: У процесі реформування залізничної галузі вся інфраструктура, у тому числі і колія, залишиться в державній власності
    опубліковано 04 серпня 2014 року о 14:00

    Фахівці Укрзалізниці розпочали реформу колійного господарства, головний принцип якої полягає в централізації його напрямків діяльності. Результатом реформи цього господарства стане створення Центральної дирекції з будівництва та ремонту колії, яка зможе більш ефективно здійснювати управління усіма виробничими процесами.

    Як зазначив Генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк, від стану колійного господарства залежить не лише рівень безпеки перевезень, а й можливість розвивати нові маршрути, у тому числі і швидкісний рух. Для того, щоб господарство працювало ефективно, потрібно змінювати принцип управління. «Принцип, за яким планується провести реформу колійного господарства, полягає у централізації кожного напрямку діяльності: від догляду за спеціалізованою ремонтною технікою – до поточного утримання колії. Для цього у процесі реформування необхідно здійснити низку заходів, у першу чергу налагодити роботу декількох профільних філій», – повідомив Борис Остапюк.

    Так, за словами Генерального директора Укрзалізниці, на першому етапі структурних перетворень буде сформовано дирекцію з ремонту і експлуатації колійних машин, до складу якої  увійдуть ДП «Український центр механізації колійних робіт», дорожні центри механізації колійних робіт та підприємства з ремонту колійної техніки. Також буде створено дирекцію з ремонту та відновлення інженерних споруд, в яку  увійдуть містобудівельні поїзди та колійні машинні станції з ремонту земляного полотна, виділені зі складу залізниць та ДП «Старокостянтинівський завод залізобетонних шпал». До складу ДП «Управління промислових підприємств» увійде Рава-Руський шпалопросочувальний завод.

    На наступному етапі реформування відбудеться централізація дорожніх лабораторій діагностики, колієвимірювальних і дефектоскопних вагонів у філії «Центр діагностики залізничної колії». І лише після цього колійники розпочнуть створення Центральної дирекції з будівництва та ремонту колії на базі виділених зі складу регіональних філій колійних машинних станцій та рейкозварювальних поїздів. У будь-якому разі в складі філій залізниць передбачено залишити служби колії з підпорядкованими їм структурними підрозділами – дистанціями колії та дистанціями захисних лісонасаджень. 

    За словами Генерального директора Укрзалізниці, сьогодні колійне господарство – це доволі розгалужена і складна в управлінні мережа підприємств. Так, головному управлінню колійного господарства Укрзалізниці наразі підпорядковуються шість дорожніх госпрозрахункових служб колії. До їх складу входить 190 структурних підрозділів, 108 з яких – це дистанції, які відповідають за технічний стан колії та споруд і виконують роботи з їх поточного утримання. Також у підпорядкуванні 21 дистанція, в компетенції яких – утримання у належному санітарно-технічному стані захисних лісонасаджень.

    На балансі господарства – 31 колійна машинна станція з виконання робіт із модернізації і ремонту колії та шість колійних машинних станцій із ремонту земляного полотна, п’ять мостопоїздів з ремонту та відновлення інженерних споруд, шість рейкозварювальних поїздів з виконання всього обсягу робіт зі зварювання та ремонту рейок. Усі ця техніка підтримується в належному стані у шести центрах механізації з експлуатації та технічного обслуговування колійних машин. Також у зону впливу господарства входять п’ять ремонтно-механічних заводів, одна колійна ремонтна майстерня з ремонту колійних машин та пасажирське вагоноремонтне депо Тернопіль.

    Крім цього, головне управління колійного господарства Укрзалізниці здійснює контроль за діяльністю чотирьох державних підприємств («Управління промислових підприємств», «Старокостянтинівський завод залізобетонних шпал», «Рава-Руський шпалопросочувальний завод» та «Український центр механізації колійних робіт»).

    «Перехід від територіальної системи управління до вертикально-інтегрованої за основними видами діяльності дасть можливість суттєво покращити ефективність виробничих процесів. Адже в такому разі у кожному з господарств, у тому числі й колійному, буде сформовано свій чіткий баланс і звітність» , – зазначив Борис Остапюк. 

      Генеральний директор Укрзалізниці наголосив, що у ході реформування залізничної галузі вся інфраструктура, у тому числі й колія, залишаться в державній власності, а акціонерне товариство здійснюватиме лише господарську функцію щодо відання цією інфраструктурою. «Законом, який регламентує реформу, заборонено відчужувати будь-що у процесі утворення акціонерного товариства. Усі підприємства, визначені Постановою Уряду, у повному складі заходять до нової на 100% державної структури», – підкреслив Борис Остапюк.