• In English
  • Транзитна повітряна зона над Кримом та Чорним морем повністю під контролем Державної авіаційної служби України
    опубліковано 19 червня 2014 року о 12:42

    Суверенним правом України є право надавати аеронавігаційне обслуговування (АНО) в Сімферопольському районі польотної інформації, що випливає з Статті 1 «Суверенітет» та Статті 2 «Територія» Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (м. Чикаго, 07.12.1944 - Чиказька конвенція) (над територією АР Крим та прилеглими територіальними водами) а також у частині повітряного простору над акваторією Чорного моря (міжнародний повітряний простір) відповідно до міжнародних угод, затверджених Рішенням Ради  Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) від 17 лютого 1997 року (№ EUR/NAT 96/38-ATS), згідно з яким у Європейському Аеронавігаційному плані Україні делеговано забезпечувати АНО у визначених межах  цього району.

    Внаслідок анексії АР Крим Російською Федерацією обслуговування повітряного руху в Сімферопольському районі польотної інформації здійснюються Одеським та Дніпропетровським районними диспетчерськими центрами.

    У зв’язку з неможливістю гарантувати безпеку польотів безпосередньо до міст Криму Державіаслужбою України, починаючи з 12 березня 2014 року і до особливого розпорядження, закриті аеродроми Сімферополь та Севастополь (Бельбек). Повітряний простір над територією півострова Крим закритий від поверхні землі до ешелону польоту 290 (8500 м).

    Також Державіаслужбою України та Державним підприємством обслуговування повітряного руху України вжито заходів щодо обмеження використання ділянок маршрутів ОПР в межах Сімферопольського РПІ шляхом видання відповідних NOTAM. Додатково для користувачів повітряного простору опубліковано інформацію щодо правил виконання польотів у зазначеному районі шляхом видання аеронавігаційного циркуляра, що спрямовано на забезпечення належного рівня безпеки польотів в Сімферопольському РПІ.

    Додатково інформуємо, що ІКАО підтвердила неподільність повітряного простору України і належність РПІ Сімферополь до сфери відповідальності України та опублікувала рекомендації для користувачів повітряного простору щодо обмеження планування польотів у Сімферопольському РПІ.

    Європейська організація з безпеки аеронавігації (ЄВРОКОНТРОЛЬ), у свою  чергу, підтвердила, що всупереч анексії АР Крим і надалі діятиме відповідно до норм міжнародного права та не визнаватиме одностороннього проголошення  надання послуг з аеронавігаційного обслуговування над будь-якою частиною повітряного простору України. Ця Організація, яка є водночас менеджером загальноєвропейської аеронавігаційної мережі і безпосередньо здійснює функцію планування потоків повітряного руху, також запровадила внутрішні заходи, спрямовані на забезпечення того, щоб жодні дії з боку ЄВРОКОНТРОЛЮ не могли тлумачитися як визнання «Республіки Крим» територіальною одиницею Російської Федерації. ЄВРОКОНТРОЛЬ визнає інформацію, надану лише повноважним органом України (Державіаслужбою України)  щодо  Сімферопольського РПІ, аеродромів Сімферополь, Севастополь/Бельбек.

    Україна продовжує якісно і безперебійно  надавати всі необхідні послуги з організації повітряного руху та зв’язку, навігації, спостереження для міжнародного повітряного руху в повітряному просторі Сімферопольського РПІ України з дотриманням спеціальних рекомендацій ІКАО та у постійній взаємодії з ЄВРОКОНТРОЛЕМ.

    Окремо зауважимо, що Російська Федерація не входить до складу ЄВРОКОНТРОЛЮ, а відтак ЄВРОКОНТРОЛЬ не може їй надавати жодних прямих рекомендацій щодо організації польотів, у тому числі до Криму. Однак це не звільняє російську сторону від відповідальності за порушення вимог міжнародного повітряного права та протиправне надання аеронавігаційного обслуговування для польотів до/з аеродромів на території АР Крим російським  авіакомпаніям.