• In English
  • Адміністративні послуги в Україні надаватимуться в єдиних прозорих центрах, - Павло Петренко
    опубліковано 19 травня 2014 року о 17:17

    Міністерство юстиції ініціювало низку реформ із надання адміністративних послуг в Україні, які не лише суттєво спростять отримання реєстраційних документів, а й знищать корупційну складову у сфері адмінпослуг. Про це під час прес-конференції у Кабінеті Міністрів заявив Міністр юстиції України Павло Петренко.

    Міністр юстиції нагадав, що минулої п’ятниці Уряд прийняв Постанову, відповідно до якої в Україні створюється система єдиних прозорих центрів надання адмінпослуг. Протягом останніх п’яти років ця ініціатива блокувалася владою з однією метою – заради збереження корупційної складової під час надання адміністративних послуг.

    «Щороку українці витрачали близько 20 мільярдів гривень на оформлення різного роду документів. Третина цих коштів осідала у кишенях державних службовців. Згідно з даними громадських організацій, кожен четвертий українець давав хабара під час отримання закордонного паспорту», - наголосив він.

    За словами Міністра юстиції, досвід надання адміністративних послуг Україна перейматиме у Грузії. Він також повідомив про створення на громадських засадах робочої групи з реформування системи адміністративних послуг в Україні, до складу якої увійдуть, зокрема, експерти з Грузії.

    «Грузія так само була одним із «лідерів» щодо рівня корупції у сфері надання адмінпослуг. Буквально за декілька років грузинська влада за допомогою амбітних реформ стала лідером з легкості ведення бізнесу. Ми з нашими грузинськими колегами протягом декількох місяців напрацьовували пакет реформ. Наші грузинські друзі погодилися й надалі співпрацювати з Міністерством юстиції, для того щоб запровадити та реалізувати реформи, пов’язані зі спрощенням надання адмінпослуг та реєстраційних дій», - сказав він.

    Очільник Мін’юсту повідомив, що найближчим часом планується відкрити низку єдиних центрів з надання адмінпослуг в м. Києві. Окрім того, за словами Міністра юстиції, було прийнято рішення про створення спеціальних мобільних груп реєстраторів, які будуть відряджатися до регіонів, де існують проблеми з реєстрацією права власності на нерухоме майно.

    «Ми прийняли рішення, що в тих аграрних регіонах, де є болючим питання реєстрації прав на нерухоме майно, запровадити принцип екстериторіальності та створити мобільні групи реєстраторів, які їздитимуть по тих чи інших населених пунктах, де є найбільші черги і проводитимуть відповідну реєстрацію», - повідомив Міністр.

    Павло Петренко наголосив, що наступним кроком у справі реформування сфери адмінпослуг має стати ухвалення Верховною Радою низки урядових законопроектів, що передбачають спрощення реєстраційних дій в Україні.

    «Урядом було ініційовано проект закону щодо публічності реєстрів. Цей документ передбачає можливість отримання будь-якої інформації про рухоме та нерухоме майно у державних реєстрах. Прийняття цього документу неодноразово провалювалося парламентарями. Але Уряд наполягатиме на ухваленні цього закону», - сказав він.

    Міністр юстиції повідомив, що на розгляді у парламенті також знаходиться законопроект про запровадження в Україні системи електронної реєстрації, яка передбачає можливість надання українцям за допомогою мережі Інтернет ті чи інші реєстраційні послуги.