Міністерство юстиції ініціювало низку реформ із
надання адміністративних послуг в Україні, які не лише суттєво спростять
отримання реєстраційних документів, а й знищать корупційну складову у сфері адмінпослуг. Про це під час прес-конференції у Кабінеті
Міністрів заявив Міністр юстиції України Павло Петренко.
Міністр юстиції нагадав, що минулої п’ятниці Уряд
прийняв Постанову, відповідно до якої в Україні створюється система єдиних
прозорих центрів надання адмінпослуг. Протягом
останніх п’яти років ця ініціатива блокувалася владою з однією метою – заради
збереження корупційної складової під час надання адміністративних послуг.
«Щороку українці витрачали близько 20 мільярдів
гривень на оформлення різного роду документів. Третина цих коштів осідала у
кишенях державних службовців. Згідно з даними громадських організацій, кожен
четвертий українець давав хабара під час отримання закордонного паспорту», -
наголосив він.
За словами Міністра юстиції, досвід надання
адміністративних послуг Україна перейматиме у Грузії. Він також повідомив про
створення на громадських засадах робочої групи з реформування системи
адміністративних послуг в Україні, до складу якої увійдуть, зокрема, експерти з
Грузії.
«Грузія так само була одним із «лідерів» щодо рівня
корупції у сфері надання адмінпослуг. Буквально за
декілька років грузинська влада за допомогою амбітних реформ стала лідером з
легкості ведення бізнесу. Ми з нашими грузинськими колегами протягом декількох
місяців напрацьовували пакет реформ. Наші грузинські друзі погодилися й надалі
співпрацювати з Міністерством юстиції, для того щоб запровадити та реалізувати
реформи, пов’язані зі спрощенням надання адмінпослуг
та реєстраційних дій», - сказав він.
Очільник Мін’юсту повідомив,
що найближчим часом планується відкрити низку єдиних центрів з надання адмінпослуг в м. Києві. Окрім того, за словами Міністра
юстиції, було прийнято рішення про створення спеціальних мобільних груп реєстраторів,
які будуть відряджатися до регіонів, де існують проблеми з реєстрацією права
власності на нерухоме майно.
«Ми прийняли рішення, що в тих аграрних регіонах,
де є болючим питання реєстрації прав на нерухоме майно, запровадити принцип
екстериторіальності та створити мобільні групи реєстраторів, які їздитимуть по
тих чи інших населених пунктах, де є найбільші черги і проводитимуть відповідну
реєстрацію», - повідомив Міністр.
Павло Петренко наголосив, що наступним кроком у
справі реформування сфери адмінпослуг має стати
ухвалення Верховною Радою низки урядових законопроектів, що передбачають
спрощення реєстраційних дій в Україні.
«Урядом було ініційовано проект закону щодо
публічності реєстрів. Цей документ передбачає можливість отримання будь-якої
інформації про рухоме та нерухоме майно у державних реєстрах. Прийняття цього
документу неодноразово провалювалося парламентарями. Але Уряд наполягатиме на
ухваленні цього закону», - сказав він.
Міністр юстиції повідомив, що на розгляді у
парламенті також знаходиться законопроект про запровадження в Україні системи
електронної реєстрації, яка передбачає можливість надання українцям за
допомогою мережі Інтернет ті чи інші реєстраційні послуги.