
Адміністративні послуги в Україні надаватимуться в єдиних прозорих центрах, - Павло Петренко
Міністерство юстиції ініціювало низку реформ із
надання адміністративних послуг в Україні, які не лише суттєво спростять
отримання реєстраційних документів, а й знищать корупційну складову у сфері
адмінпослуг. Про це під час прес-конференції у Кабінеті Міністрів заявив
Міністр юстиції України Павло Петренко.
Міністр юстиції нагадав, що минулої п’ятниці Уряд
прийняв постанову, відповідно до якої в Україні створюється система єдиних
прозорих центрів надання адмінпослуг. Протягом останніх п’яти років ця
ініціатива блокувалася владою з однією метою – заради збереження корупційної
складової під час надання адміністративних послуг.
«Щороку українці витрачали близько 20 мільярдів
гривень на оформлення різного роду документів. Третина цих коштів осідала у
кишенях державних службовців. Згідно з даними громадських організацій, кожен
четвертий українець давав хабара під час отримання закордонного паспорта», -
наголосив він.
За словами Міністра юстиції, досвід надання
адміністративних послуг Україна перейматиме у Грузії. Він також повідомив про
створення на громадських засадах робочої групи з реформування системи
адміністративних послуг в Україні, до складу якої увійдуть, зокрема, експерти з
Грузії.
«Грузія так само була одним із «лідерів» щодо рівня
корупції у сфері надання адмінпослуг. Буквально за декілька років грузинська
влада за допомогою амбітних реформ стала лідером з легкості ведення бізнесу. Ми
з нашими грузинськими колегами протягом декількох місяців напрацьовували пакет
реформ. Наші грузинські друзі погодилися й надалі співпрацювати з Міністерством
юстиції, для того щоб запровадити та реалізувати реформи, пов’язані зі
спрощенням надання адмінпослуг та реєстраційних дій», - сказав він.
Очільник Мін’юсту повідомив, що найближчим часом
планується відкрити низку єдиних центрів з надання адмінпослуг в м. Києві.
Окрім того, за словами Міністра юстиції, було прийнято рішення про створення
спеціальних мобільних груп реєстраторів, які будуть відряджатися до регіонів,
де існують проблеми з реєстрацією права власності на нерухоме майно.
«Ми прийняли рішення, що в тих аграрних регіонах,
де є болючим питання реєстрації прав на нерухоме майно, запровадити принцип
екстериторіальності та створити мобільні групи реєстраторів, які їздитимуть по
тих чи інших населених пунктах, де є найбільші черги і проводитимуть відповідну
реєстрацію», - повідомив Міністр.
Павло Петренко наголосив, що наступним кроком у
справі реформування сфери адмінпослуг має стати ухвалення Верховною Радою низки
урядових законопроектів, що передбачають спрощення реєстраційних дій в Україні.
«Урядом було ініційовано проект закону щодо
публічності реєстрів. Цей документ передбачає можливість отримання будь-якої
інформації про рухоме та нерухоме майно у державних реєстрах. Прийняття цього
документа неодноразово провалювалося парламентарями. Але Уряд наполягатиме на
ухваленні цього закону», - сказав він.
Міністр юстиції повідомив, що на розгляді у
парламенті також знаходиться законопроект про запровадження в Україні системи
електронної реєстрації, яка передбачає можливість надання українцям за
допомогою мережі Інтернет ті чи інші реєстраційні послуги.